Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 3" Downpipe som passar ihop med en Ferrita halvsats?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48

    3" Downpipe som passar ihop med en Ferrita halvsats?

    Min NG900 har idag original fram, och en Ferrita sporthalvsats bakåt. Jag vill ha en 3" DP som passar på detta, men inte Ferritas svindyra lösning, finns det nån annan som passar? JT gör det inte, har redan kollat. Har redan racekat liggande, så jag är inte intressread av en till i paketet, utan vill ha en rak där jag kan få dit den jag redan har.

    Några ideer?
    SAAB NG900 2.0T -97 Nordic Steg 3

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    992
    Varför funkar inte JT? Jag hade själv ett 2,5" rostfritt efter kat (i och för sig inte Ferrita...) och original dp. Köpte sedan ett JT utan kat och sedan en racekat och efter det en bit rakt 3" och sedan en övergång från 3" till 2,5" måttade då in längden på 3" biten efter katten. Funkade skitbra, det är i och för sig inte rostfritt första biten. Detta till en 9000 så det kanske inte alls funkar till NG900...

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Funkar gör det säkert, men en del moddar, men det jag efterlyser är en pipa som passar rakt på. Måste jag ändå modda rubbet för att få dit rätt flänsar och flexbiten kan jag ju lika gärna bygga hela DP:n själv....
    SAAB NG900 2.0T -97 Nordic Steg 3

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592

    Re: 3" Downpipe som passar ihop med en Ferrita halvsats

    Citat Ursprungligen postat av Zpider
    Funkar gör det säkert, men en del moddar, men det jag efterlyser är en pipa som passar rakt på. Måste jag ändå modda rubbet för att få dit rätt flänsar och flexbiten kan jag ju lika gärna bygga hela DP:n själv....
    Ska du sätta dit en egen kat på downpipen så lär du få såga och ev svetsa lite men det kan ju kanske gå med klämmer. Du måste nog svetsa eller klämma dit en konat rör så du kan klämma ihop det med ditt ferrita system med de klämmerna som även finns orginal.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592

    Re: 3" Downpipe som passar ihop med en Ferrita halvsats

    Citat Ursprungligen postat av Zpider
    Funkar gör det säkert, men en del moddar, men det jag efterlyser är en pipa som passar rakt på. Måste jag ändå modda rubbet för att få dit rätt flänsar och flexbiten kan jag ju lika gärna bygga hela DP:n själv....
    Ska du sätta dit en egen kat på downpipen så lär du få såga och ev svetsa lite men det kan ju kanske gå med klämmer. Du måste nog svetsa eller klämma dit en konat rör så du kan klämma ihop det med ditt ferrita system med de klämmerna som även finns orginal.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Frågan gällde mest om det fanns nåt som passade, finns det inte det bygger jag gärna egen, inga problem, men pga. tidsbrist så skulle jag helst vilja hitta nåt som passar rakt på, men ev mindre moddar.
    SAAB NG900 2.0T -97 Nordic Steg 3

Liknande ämnen

  1. 3" downpipe -> 2,5" ferrita halvsats
    Av darklord33 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 00:47
  2. Fråga om 3" downpipe passar ihop med Nordic Uhr steg 1
    Av Martin Reko i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 18:19
  3. Montering av 2,5" Ferrita halvsats
    Av Lofvis i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 14:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •