Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 9-5 Kombi AS2 + Bas - Någon bra lösning??

  1. #1

    9-5 Kombi AS2 + Bas - Någon bra lösning??

    Ser att det diskuterats mycket här ang. AS2 + någon bra baslösning.
    Var sugen på att få tag på en originalbas till 9-5 kombi. Men det känns inte som någon vidare kvalitetsprodukt men den stora fördelen är ju storleken och monteringen. Är sugen på lite mer tryck i stereon men vill inte steka en massa plats i bagaget. Antar att jag inte är ensam om detta fenomen?? Är det någon som hittat på något snyggt och fungerande? Eller någon som bara har en lysande ide´om hur det kan göras?

    Skicka gärna bilder på era genetaliska basbyggen till min mail.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Hur mycke plats är du beredd att offra??

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  3. #3
    En liten bit kanske,,,, (Bra svar).
    Vill inte offra hela bredden bakom baksätet som man ser att vissa gör. Kan tänka mig att använda ett innerhörn eller utrymmet bakom hjulhuset kanske. Är ju inte ute efter att poppa omkring som man gjorde när man var 18, vill bara ha lite botten i kalaset.

  4. #4
    AS2 har autoloudness och vad jag vet så låter det inget vidare om man kopplar på en aktiv baslåda på orginalstereon, plockar man ut den och sätter in en Sony eller dylikt så funkar det mycket bättre.

    Jag fick chansen att lyssna på en AS3 i en 9-5 kombi och vill nog påstå att AS2 låter lika bra om inte bättre, det är ju 2st 6,5 i AS2 och bara en i AS3 om jag inte missminner mig.

    Så själv nöjer jag mig med AS2 nu när man har fått lyssna sig fram.
    //Sono www.Heave.nu
    SAAB 9-5 2,3t -01 Aut

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Sono
    AS2 har autoloudness och vad jag vet så låter det inget vidare om man kopplar på en aktiv baslåda på orginalstereon, plockar man ut den och sätter in en Sony eller dylikt så funkar det mycket bättre.

    Jag fick chansen att lyssna på en AS3 i en 9-5 kombi och vill nog påstå att AS2 låter lika bra om inte bättre, det är ju 2st 6,5 i AS2 och bara en i AS3 om jag inte missminner mig.

    Så själv nöjer jag mig med AS2 nu när man har fått lyssna sig fram.
    Kolla Göran Larssons hemsida angående bestyckning av högtalare i AS2/AS3. AS3 låter mycket bättre i mina öron.

    http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml

  6. #6
    Verkar vara en trend att så fort det diskuteras AS i detta forum hänvisas det till Göran Larsson. Det är en jättebra sida men finns det verkligen ingen här som gjort slag i saken och kompletterat 9-5 AS2 med en bas??? Mest nyfiken på hur ni i så fall gick till väga och hur resultatet blev.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    Jag har haft AS2 och ett aktivt 8" basrör av tveksam kvalitet. (Följde med bilen vid köp)
    Visst funkade det för att få bättre botten. I synnerhet när jag kopplade in det rätt. "Proffset", jo det var en bilstereofirma, som hade installerat det hade kopplat det med högnivå från de bakre dörrhögtalarna! Tacka tusan för att det lät "sisådär"...
    (Förklaring: En frekvensbeskuren högtalarsignal är inte bra att använda för en bas om det är basfrekvenserna som är bortkapade. Dessutom vill man inte ha en bas som är beroende av högtalare bak)

    Nu är originalystemet urplockat och jag är på gång och ska bygga en bättre/vackrare/mer praktisk baslåda. Ingen som har några lämpliga gjutformar liggande? (Balja eller sidopaneler)
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

Liknande ämnen

  1. Läcker olja. Finns det någon enkel lösning?
    Av Brisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 00:02
  2. Finns det någon bra lösning på dubbel-din Carputer/CarPC?
    Av Plupp i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 00:51
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 19:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •