Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Slutsteget funkar inte... (Arizona Eagle Mummy)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    33

    Slutsteget funkar inte... (Arizona Eagle Mummy)

    Tja! ngn som kan hjälpa mig med ett problem. Kopplade in ny bil-stereo (Pioneer DEH-P6800MP) i min saab og900 t8, med framsystem och 6/9 bak som går på stereons högtalarutgångar, och har dragit Rcakabel med inbyggd remote bak till steget, men steget går inte igång, fläkten på steget startar i 10 sek sen stannar den och pwr lampan lyser inte alls,
    steget är ett (Arizona eagle Mummy) med "ansikte" på locket. dioderna i ögon och mun lyser, och jag har felsökt så den har ström fram till ingångar och remoten har vi provat med en separat kabel så att det inte e fel på den men jag kommer inte på nåt mer som kan vara fel? nån som har nåt tips på vad det kan va?????

    Ps. steget har legat inne i lägenheten i drygt ett år senast jag använde det och då funka det perfekt...
    Og900 T8 special - bruksbil/projekt http://www.garaget.org/?car=29668

    325 E30 pågående turboprojekt http://www.garaget.org/?car=13334

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    378
    Har du kollat så att jordpunkten är riktigt frisk? Du får mäta och kolla kontakterna och så vidare...kan mycket väl vara en dålig jordpunkt.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284

    Re: Slutsteget funkar inte... (Arizona Eagle Mummy)

    Citat Ursprungligen postat av Pegg
    Tja! ngn som kan hjälpa mig med ett problem. Kopplade in ny bil-stereo (Pioneer DEH-P6800MP) i min saab og900 t8, med framsystem och 6/9 bak som går på stereons högtalarutgångar, och har dragit Rcakabel med inbyggd remote bak till steget, men steget går inte igång, fläkten på steget startar i 10 sek sen stannar den och pwr lampan lyser inte alls,
    steget är ett (Arizona eagle Mummy) med "ansikte" på locket. dioderna i ögon och mun lyser, och jag har felsökt så den har ström fram till ingångar och remoten har vi provat med en separat kabel så att det inte e fel på den men jag kommer inte på nåt mer som kan vara fel? nån som har nåt tips på vad det kan va?????

    Ps. steget har legat inne i lägenheten i drygt ett år senast jag använde det och då funka det perfekt...
    Mät så du har 12V till steget, så du inte har något spänningsfall på "vägen". Har du det, testa att byta till grövre strömkabel.

    Lycka till
    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    33
    Og900 T8 special - bruksbil/projekt http://www.garaget.org/?car=29668

    325 E30 pågående turboprojekt http://www.garaget.org/?car=13334

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Pegg
    Nu e det fixat.... lite dålig jord som spökade Tackar så mycket för tipsen
    Gott att det löste sig!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Det e så gott som alltid jorden som spökar i dessa fall hehe som det nu oxå visade sej.


    //Robin.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Östersund - Svezia
    Inlägg
    211
    Skönt att inget brann i steget om det var dålig jord då...

    Inte kul när det händer.
    /Thomas
    9-5 kombi
    "Tolerans är den obehagliga känslan av att de andra till sist kanske får rätt." - Robert Frost

Liknande ämnen

  1. Basen/Slutsteget fungerar inte?!
    Av johan011 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 18:07
  2. Får inte slutsteget att fungera!
    Av bananmanen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 23:51
  3. [LÖST] Varför funkar inte signalhornet när SIDen inte är inkopplad? OG9-5/OG9-3
    Av sportsedan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •