Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ACC 9000 -91 kompressorn kopplas in men ingen kyla.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    141

    ACC 9000 -91 kompressorn kopplas in men ingen kyla.

    Tja!

    Har nyligen köpt en 9000 aero -91 o undrar en sak angående acc´n.
    vad jag kan känna så blir inte luften någe kallare om man kör på auto lr econ enda skillnaden är att kompressorn inte kopplas in på econ, Har kört självdiagnosen o fått två st fel ska till saab på torsdag för koll me isat men jag är bara nyfiken om någon vet om det kan vara så att det är så lite kylmedel ( är konverterad till a134) att trycket är tillräckligt i systemet för att starta kompressorn men inte för att kyla någonting lr ska det kännas nån kyla om kompressorn går?.

    MvhEmil
    9-5 SC aero -06, 9000 aero -96
    9000talladega -88, Bmw 328 cab -97
    Pärlan: Opel Monza 3.0GSE -86

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618

    Re: ACC 9000 -91 kompressorn kopplas in men ingen kyla.

    Citat Ursprungligen postat av MrMonza
    Tja!

    Har nyligen köpt en 9000 aero -91 o undrar en sak angående acc´n.
    vad jag kan känna så blir inte luften någe kallare om man kör på auto lr econ enda skillnaden är att kompressorn inte kopplas in på econ, Har kört självdiagnosen o fått två st fel ska till saab på torsdag för koll me isat men jag är bara nyfiken om någon vet om det kan vara så att det är så lite kylmedel ( är konverterad till a134) att trycket är tillräckligt i systemet för att starta kompressorn men inte för att kyla någonting lr ska det kännas nån kyla om kompressorn går?.

    MvhEmil
    Gasbrist får du inte upp som fel i acc:n, så du kan ha det plus de två felen i acc:n.
    Om du känner på de två rören på höger innerskärm ska ett vara varmt och ett kallt.
    Det varma är vätska till förångaren och det kalla är gas därifrån. Om inte det kalla inte blir kallt (runt 5ºC) lider du antagligen av gasbrist.
    Blir det kallt är det mest troligt tempspjäll eller motorn till detta.
    Om motorn är sönder eller nåt går trögt får du detta som fel i acc rutan.
    Kontrolleras lättast med att kolla om armen i akvariet (under plastbiten nedanför vindrutan och under huven) rör sig när du kör en självdiagnos.
    En liten arm lite till höger om mitten med en wire på.
    Två andra vanliga fel är yttertempgivare, (japp, den som syns i edu:n), och innertemp dito (det lilla gallret i panelen som ofta låter illa).
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    141
    ska ut o kolla, ena felet är då yttertempgivaren för det står ERR i edu´n istf temp.

    mvh emil
    9-5 SC aero -06, 9000 aero -96
    9000talladega -88, Bmw 328 cab -97
    Pärlan: Opel Monza 3.0GSE -86

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    141
    Tja! var till saab för att kolla felkoderna på acc´n men dom fick ingen kontakt me isat´n inte på nått. nån som har haft detta problem vid felkodsläsning?
    hitta iaf felet av en slump då jag monterade laddtrycksmätare istället för klockan, hittade kabeln till solsensorn lös. nån tidigare ägare hade glömt sätta tillbaka den när instrument locket varit demonterat.

    Mvh Emil
    9-5 SC aero -06, 9000 aero -96
    9000talladega -88, Bmw 328 cab -97
    Pärlan: Opel Monza 3.0GSE -86

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618
    Citat Ursprungligen postat av MrMonza
    Tja! var till saab för att kolla felkoderna på acc´n men dom fick ingen kontakt me isat´n inte på nått. nån som har haft detta problem vid felkodsläsning?
    hitta iaf felet av en slump då jag monterade laddtrycksmätare istället för klockan, hittade kabeln till solsensorn lös. nån tidigare ägare hade glömt sätta tillbaka den när instrument locket varit demonterat.

    Mvh Emil
    Det är mycket som behöver fungera om acc:n ska göra som den ska.

    Och var rädd om ljussensorn i klockan om du vill ha kvar lyset i edu:n
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

Liknande ämnen

  1. AC-kompressorn går hela tiden, men ingen kyla. 9-3 og
    Av pinoccio i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 22:58
  2. Ingen värme/kyla i 9000 talladega -89-
    Av anniz i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 14:14
  3. Ingen ström till AC-kompressorn
    Av sjunkerg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-17, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •