Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trasigt larm/centrallås 9-5:a

  1. #1

    Trasigt larm/centrallås 9-5:a

    Morsning!

    Nu är det så att mitt larm och centralås har lagt ned. Mao det funkar inte att låsa med nyckeldosan.Centrallåset funkar inte heller när man endast använder sig av nyckeln ochj även knappen för att öppna bagageluckan inne i kupén har lagt av.

    Har haft inne bilen på Saab och dom konstaderade att det var Styrdonet(TWICE) som helt enkelt hade slutat att funka.

    Jag har tänkt sälja bilen nu efter sommarn och är därför inte jättesugen på att lägga ut 5840:- som dom skulle ha för att fixa detta.(Bara själva styrdonet kostar 4637:-)

    Så min fråga är nu om man kan hitta denna del begagnad någonstans och isåfall kan man fixa detta själv? Vad jag har förstått så sitter TWICE:n under passagerarstolen, men måste man inte synka denna med nyckeldosan på något sätt.

    Bilen är en Saab 9-5 Aero Sedan -01:a

    Tack på förhand!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    75
    Kan det inte vara så enkelt att tändlåscylindern inte åker upp ordentligt? Brukar kunna bli sånna fenomen då.

  3. #3
    Nej det är inte enbart låset som krånglar utan larmet också, alltås TWICE:n paj, ingen som har några idéer vart man kan hitta en billig variant?

    sdcc har så vitt jag lyckats klicka mig fram ingen på lager, är det en speciell modell som man behöver eller skulle det funka med vilken som?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    SDCC kan ha saker på lager som inte syns på sidan om man ringer till dem, har själv beställt prylar genom telefon som jag först inte hittat på deras sida. Trevliga att ha att göra med är dåm också.

Liknande ämnen

  1. Trasigt centrallås. en dörr låser/ öppnar inte!
    Av HP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 09:05
  2. Larm/centrallås på 9-5
    Av jockenord i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 19:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •