Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ev. köp

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    34

    Ev. köp

    Jag funderar på att eventuellt köpa en 9-3 2,0t Vector -03 eller en 1,8t linear -05. Alternativt en Volvo s40 2,4N (170hk). Mellanpriset på dessa ligger i ungefär samma storleksordning och de har gått ungefär 4000 mil.
    Vågar man satsa på Vectorn som jag är mest tänd på. Jag tänker på alla fel som räknats upp i detta forum. Jag har under ett tiotal år åkt "riskokare" och som alla vet så är felen minimala på dessa. Allt fungerar, inga som helst problem med elgrejer som lägger av. De bara går och går. Vad gör man t.ex. om eljusteringen på stolen helt plötsligt lägger av på SAAB:en? Min fru är betydligt kortare än jag och det är ett måste att bl.a. detta fungerar. Jag vill heller inte ha någon oljetörstande bil eller någon bil som har problem med växellådan.
    Är det överhuvudtaget någon idé för mig att satsa på SAAB med de krav på tillförlitlighet jag ställer eller måste jag hålla mig till "riskokare". SAAB är ju trots allt roligare att köra, snyggare att se och mer bil på något sätt.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 421
    Medlem#
    3020
    Hej

    Nu tror jag du har missat något, de bilar som har lite problem är 9-5:or, angående 9-3 är väl det mesta possitivt angående motor + låda.

    //m
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •