Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nivågivare för olja o vatten

  1. #1

    Nivågivare för olja o vatten

    Hej

    Jag undrar vilka nivågivare det finns i -94:s 9000 för olja o vatten? Jag vet att jag n-vis har en oljetrycksgivare, men har jag även en motoroljenivågivare? Hur vet jag det o hur testar jag den, isf?
    Finns det även en vatten-nivågivare för kylvätskan i expansionskärlet? Hur vet jag det o hur testar jag den, isf?

    Mvh

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    619

    Re: Nivågivare för olja o vatten

    Citat Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
    Hej

    Jag undrar vilka nivågivare det finns i -94:s 9000 för olja o vatten? Jag vet att jag n-vis har en oljetrycksgivare, men har jag även en motoroljenivågivare? Hur vet jag det o hur testar jag den, isf?
    Finns det även en vatten-nivågivare för kylvätskan i expansionskärlet? Hur vet jag det o hur testar jag den, isf?

    Mvh
    På min 94:a aero har de iallafall glömt att montera oljenivågivaren, den finns i edu:n heller faktiskt.
    Vattennivågivare fick de dit en iallafall och går det inte att komma ner i behållaren å peta på den är det nog lättast att släppa ut lite vatten.
    Det syns i edu:n när du startar, "check coolant" och "check oil", eller nåt liknande lyser en stund i början.
    Fattas nån av dem då så har du inte den, alltså mest troligt ingen oljenivå.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  3. #3
    Hej

    Tack för svar... Det är bl.a "check coolant" jag e fundersam på. Den lös tidigare när jag slog på tändningen men ej nu längre... Trots medveten låg vätskenivå i exp-kärlet... Oljenivån har jag ej hittat kontakt för. Den borde sitta runt tråget nånstans, eller???

    Mvh

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 691
    den lyser ett tag vid uppstart. Kortmotorer är inte utrustade med detaljen nivågivare. Lite dumt tycker jag..
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    den lyser ett tag vid uppstart. Kortmotorer är inte utrustade med detaljen nivågivare. Lite dumt tycker jag..
    Vilken nivågivare saknas? För oljan?

    Mvh

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 691
    Otydligt av mig, oljenivågivare är finns inte på kortmotorn.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

Liknande ämnen

  1. 19T anslutningar olja/vatten
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 13:24
  2. Olja i vatten och vatten i olja
    Av Doni i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 22:08
  3. Olja Vatten in/ut TD04
    Av FaeN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 14:29
  4. Blaskig olja vatten i den?
    Av aeromagnus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 13:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •