Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Chip eller boxbyte till 9000 2,3t -91 ???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    113

    Chip eller boxbyte till 9000 2,3t -91 ???

    Jag har en saab 9000 2,3 Turbo -91 och den har boxen med den gröna etiketten och jag har hört att man kan ta boxen med den röda etiketten och köra med den..... Någon som vet ??

    Sen så har jag pratat med olika trim företag om chip till bilen men eftersom det är TRC i bilen så går det inte att byta chip för att få någon effekt ökning tydligen... Någon som har något förslag på vad man kan göra i stället för att chippa ???



    Tacksam för svar.
    http://www.garaget.org/pajjon
    Åker med 500 + Hk igen

  2. #2
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486

    Re: Chip eller boxbyte till 9000 2,3t -91 ???

    Citat Ursprungligen postat av Pajjon
    Jag har en saab 9000 2,3 Turbo -91 och den har boxen med den gröna etiketten och jag har hört att man kan ta boxen med den röda etiketten och köra med den..... Någon som vet ??

    Sen så har jag pratat med olika trim företag om chip till bilen men eftersom det är TRC i bilen så går det inte att byta chip för att få någon effekt ökning tydligen... Någon som har något förslag på vad man kan göra i stället för att chippa ???



    Tacksam för svar.
    Hej du!

    Jag antar att du med TRC menar "TCS" (Traction Control System, eller vardagligare kallat; antispinn). Då är det nog inga firmor som kan erbjuda trim, men en kille som kallas chipmats kan säkert hjälpa dig. Leta efter "chipmats"

    Sedan så tänker du på röda respektive svarta boxar va? Hela boxen är antingen röd eller svart, och sitter under förarstolen i bilen. Det ska passa att byta en sådan rakt av vad jag vet, bara du får tag i en röd box som är gjord för en TCS-bil.

    Om jag minns rätt ger den svarta orginalboxen 200hk och 330Nm, medans den röda ger 220Hk och 334Nm.

    Mvh
    David Frost
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    Hej!

    Mats e sjuhelsikkes duktig på det!!!

    Mats Johansson 0455-366241


    MVH
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    113

    Re: Chip eller boxbyte till 9000 2,3t -91 ???

    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Citat Ursprungligen postat av Pajjon
    Jag har en saab 9000 2,3 Turbo -91 och den har boxen med den gröna etiketten och jag har hört att man kan ta boxen med den röda etiketten och köra med den..... Någon som vet ??

    Sen så har jag pratat med olika trim företag om chip till bilen men eftersom det är TRC i bilen så går det inte att byta chip för att få någon effekt ökning tydligen... Någon som har något förslag på vad man kan göra i stället för att chippa ???



    Tacksam för svar.


    Jag antar att du med TRC menar "TCS" (Traction Control System, eller vardagligare kallat; antispinn). Då är det nog inga firmor som kan erbjuda trim, men en kille som kallas chipmats kan säkert hjälpa dig. Leta efter "chipmats"

    Sedan så tänker du på röda respektive svarta boxar va? Hela boxen är antingen röd eller svart, och sitter under förarstolen i bilen. Det ska passa att byta en sådan rakt av vad jag vet, bara du får tag i en röd box som är gjord för en TCS-bil.

    Om jag minns rätt ger den svarta orginalboxen 200hk och 330Nm, medans den röda ger 220Hk och 334Nm.

    Mvh
    David Frost




    Hej


    Tackar för svaret...


    Klart att jag menar TCS, man blir skadad eftersom jag jobbar på Toyota och där heter det TRC...

    Jag ska försöka få tag "chip mats "
    http://www.garaget.org/pajjon
    Åker med 500 + Hk igen

Liknande ämnen

  1. Chip, ppc eller normalt chip.
    Av Excalibur i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 12:41
  2. Chip eller ny turbo till 9000 2,3T?
    Av svarvare i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 12:13
  3. chip till 9000 2.3t -92
    Av Hytin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 15:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •