Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: mds produktfråga

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    mds produktfråga

    nån som har nån erfarenhet utav dessa högtalare från mds?

    aktiv baslåda
    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=752& ... r+-+Aktiva


    sammt dessa

    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=934& ... =Koaxialer
    9-3x TTID 20x9,5

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    baslådan har utgått ur lager iaf
    Subaru Legacy

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av davva
    baslådan har utgått ur lager iaf
    dom säljer ut dom sista i butikerna därför det endastående priset
    9-3x TTID 20x9,5

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Baslådan är väl ungefär vad man betalar för, inget speciellt..Men det hjälper ju till, vet dock inte hur det låter ifrån skuffen...Jag har endast hört den i kombination med fina kenwood grejor å då låg den i baksätet...Eller satt fast emellan dom..Sportline Merca...

    Funkar väl, men du kommer ju inte ha den länge ifall du köper den tror jag...Lär nog inse att det måste till ngt bättre om det ska va värt platsen det tar..

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Pepe
    Baslådan är väl ungefär vad man betalar för, inget speciellt..Men det hjälper ju till, vet dock inte hur det låter ifrån skuffen...Jag har endast hört den i kombination med fina kenwood grejor å då låg den i baksätet...Eller satt fast emellan dom..Sportline Merca...

    Funkar väl, men du kommer ju inte ha den länge ifall du köper den tror jag...Lär nog inse att det måste till ngt bättre om det ska va värt platsen det tar..
    jag har tänkt ett försöka mecka in den brevid mätartavlan på nått sätt.. finns lite utrymme där. alternativt att den sitter i golvet i mitten av bilen där bak. nog vet jag att den inte kommer att spela superbas som kommer trycka sönder brösstkorgen men nog mkt för att den ska höras. den ska bara komplettera mina kenwood högtalare där fram/alternativt mds där fram också
    9-3x TTID 20x9,5

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Emm...brevid mätartavlan...vad åker du för bil?? Hummer???

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Lite sugen på o veta hur dessa låter.
    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=934& ... =Koaxialer.

    Sugen på ett litet köp där..

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 884
    Slå till på dessa istället.
    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=745& ... =Koaxialer

    Riktigt bra...tycker jag i alla fall.
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Lite sugen på o veta hur dessa låter.
    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=934& ... =Koaxialer.

    Sugen på ett litet köp där..
    mjo, dom låter faktiskt inte så dåligt.. fast man behöver nästan ett slutsteg för dom

    Citat Ursprungligen postat av Pepe
    Emm...brevid mätartavlan...vad åker du för bil?? Hummer???
    saab 9k men det finns lite plats där bakom vid passageraren faktiskt.
    9-3x TTID 20x9,5

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Lite sugen på o veta hur dessa låter.
    http://www.mds.se/produkt.phtml?id=934& ... =Koaxialer.

    Sugen på ett litet köp där..
    dom där är betydligt bättre än dom mps länka. iaf enligt mds själva
    Subaru Legacy

  11. #11
    Om du vill veta vad jag tycker. Så borde du inte köpa MDS över huvud taget. Har hört på ett par 10" MDS Fanatic basar som han har haft i nån månad. Skrapar och låter inte bra alls. Satsa på nått finare som Pioneer eller nått....
    --Saab 900Turbo - APC - 5 Speed--
    --JVC, Sony, GAS, Macrome, Ultimate--

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av rpracing
    Om du vill veta vad jag tycker. Så borde du inte köpa MDS över huvud taget. Har hört på ett par 10" MDS Fanatic basar som han har haft i nån månad. Skrapar och låter inte bra alls. Satsa på nått finare som Pioneer eller nått....
    Jag är helt säker på att en Pioneer bas för samma pengar som "dina" 10"or inte låter ett dugg bättre...Det gäller ju och veta vad man köper och framför allt: Installera det rätt och använd det rätt. I ditt fall verkar personen som har dom inte veta så mycket om bilstereo eftersom det skrapar om dom..MDS Kharma basar är vad jag vet samma saker som en serie pioneer basar, och samma som som Sony körde med ett kort tag runt 2001...
    Näe, bara för att MDS säljer mindre bra saker betyder det inte att deras finaste högtalare är kass..Jag tror dom är extremt prisvärda!
    Men visst finns det skit...

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    saab 9k men det finns lite plats där bakom vid passageraren faktiskt.
    Såg att du åkte nån typ av tidig aero, fin fin modell
    Men oki, om du mäter den så ser du nog att du får problem..Men det går ju så klart å såga å slipa osv...men nån måtta får det nog vara enligt mej...men du gör så klart som du vill..Men som bas fram duger den gott!
    Men en värre i skuffen också skulle inte skada...
    Och som sagt, dom för 500:- är riktigt fina, men dom har en värre variant..Fast det kan ju vänta..Det är ju bra pris, så varför inte slå till..En 500 hundring bara ju..

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Pepe
    Citat Ursprungligen postat av rpracing
    Om du vill veta vad jag tycker. Så borde du inte köpa MDS över huvud taget. Har hört på ett par 10" MDS Fanatic basar som han har haft i nån månad. Skrapar och låter inte bra alls. Satsa på nått finare som Pioneer eller nått....
    Jag är helt säker på att en Pioneer bas för samma pengar som "dina" 10"or inte låter ett dugg bättre...Det gäller ju och veta vad man köper och framför allt: Installera det rätt och använd det rätt. I ditt fall verkar personen som har dom inte veta så mycket om bilstereo eftersom det skrapar om dom..MDS Kharma basar är vad jag vet samma saker som en serie pioneer basar, och samma som som Sony körde med ett kort tag runt 2001...
    Näe, bara för att MDS säljer mindre bra saker betyder det inte att deras finaste högtalare är kass..Jag tror dom är extremt prisvärda!
    Men visst finns det skit...

    Citat Ursprungligen postat av lutte
    saab 9k men det finns lite plats där bakom vid passageraren faktiskt.
    Såg att du åkte nån typ av tidig aero, fin fin modell
    Men oki, om du mäter den så ser du nog att du får problem..Men det går ju så klart å såga å slipa osv...men nån måtta får det nog vara enligt mej...men du gör så klart som du vill..Men som bas fram duger den gott!
    Men en värre i skuffen också skulle inte skada...
    Och som sagt, dom för 500:- är riktigt fina, men dom har en värre variant..Fast det kan ju vänta..Det är ju bra pris, så varför inte slå till..En 500 hundring bara ju..
    tidigare modell av aero? jag åker bara i en plastad 9k t16

    var i dag på micro o kollade lite. fastnade för deras 4" högtalare lät jäkligt bra faktiskt. sen kollade jag lite mer på deras basar och just nu lutar det mot nånting annat.. men jag får se vad det blir. helst en aktiv som jag kan klämma in där fram nånstans. men som sagt får se hur mkt pengar tomten kommer med också
    9-3x TTID 20x9,5

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Är ju lilla Airflow paketet på den, men färgen hör ju inte till den vanliga om man säger så..Och det går ju en del gammla 9k aero prototyper som ser ut som din på våra gator...Bor en här i trakterna kring mig...
    Men men...

    Finns ju en del att välja på om man kollar på BRL...Infinity/JBL, Pioneer å en Sony låda...
    Jag hade för mig att Micro bara sålde MDS billjud..men kanske har fel..

    Hehe...tomten jo...Men tala om vad det blev för ngt sen...Och om du fick in ngn låda där fram så måste du visa oss!

    God Jul!

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Pepe
    Är ju lilla Airflow paketet på den, men färgen hör ju inte till den vanliga om man säger så..Och det går ju en del gammla 9k aero prototyper som ser ut som din på våra gator...Bor en här i trakterna kring mig...
    Men men...

    Finns ju en del att välja på om man kollar på BRL...Infinity/JBL, Pioneer å en Sony låda...
    Jag hade för mig att Micro bara sålde MDS billjud..men kanske har fel..

    Hehe...tomten jo...Men tala om vad det blev för ngt sen...Och om du fick in ngn låda där fram så måste du visa oss!

    God Jul!
    det låtar mot att jag lägger in en beställning imorgon på den. så jag får hem den tills jag är hemma. sen blir ett att mecka.. får dock hoppas att jag får in skiten annars blir ett att kanske modifiera lite annat så man får plats med den nånstans nära föraren. men från det ena till det andra. är det nån som har erfarenhet av nån slags aktiv baslåda. vill veta hur dom låter i överlag. är det "dator ljud" stilen med mullrande ljud eller är det "dunka dunka"?
    9-3x TTID 20x9,5

  16. #16
    Nej dom låter ju bra.... Men! Är ju ganska lång inspelningstid på dom
    --Saab 900Turbo - APC - 5 Speed--
    --JVC, Sony, GAS, Macrome, Ultimate--

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av rpracing
    Nej dom låter ju bra.... Men! Är ju ganska lång inspelningstid på dom
    är det d? hur länge ungefär?
    9-3x TTID 20x9,5

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    aktiva lådor som låter bra:

    blaupunkt velocity
    dls 308 lr 310
    mac audio compact

    har ej erfarenhet av andra

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    Citat Ursprungligen postat av rpracing
    Nej dom låter ju bra.... Men! Är ju ganska lång inspelningstid på dom
    är det d? hur länge ungefär?

    Det är bortåt 50 timmar inspelningstid på en del basar...Men allt är ju relativt..det beror helt enkelt på hur hårt du spelar in dom..Men över 10 timmar innan det låter någe sådär korrekt iaf...

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    det här är grejer pojkar
    Subaru Legacy

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •