Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Någon som vet vad för skillnad på trim

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    562

    Någon som vet vad för skillnad på trim

    Undrar om det är någon som vet om det igentligen är så stor skillnad på trim hos olika firmor. Ta tex maptune, speedparts, bsr och hirsch, deras steg 3 ligger i mellan 280-290Hk och 420- 450 Nm och priserna är det inte så stora skillnader på ca 20 till 30 tusen kronor beror på lite vad som kommer med i paketet.
    Alla är dom ju väldigt duktiga trimmare om man läser igenom forumet, det verkar mest som man anlitar den firman som någon har föreslagit eller ligger närmast. Så min slutsats är att det är hugget som stucket vilken firma man använder sig av. Nu får man väll hela forumet efter sig när man säger att det inte spelar någon roll vilken firma man anlitar.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 836
    Nej, du har helt rätt! Det handlar om tycke och smak. Det har aldrig gjorts någon sådan studie så ingen kan hävda att firma A är bättre än firma B. Det är ungefär som att säga att Coca-Cola är bättre än Pepsi. Det går ju inte heller att säkert säga. Men alla har vi ju bildat oss en egen uppfattning om vilken vi gillar bäst. Jag föredrar Coca-Cola men jag aktar mig noga för att säga att den är bättre än Pepsi.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Håller med ovanstående, förutom att jag föredrar Pepsi och SQR.
    Själv så föredrar jag högt vrid och därför lät jag SQR göra prog. till min 9000Aero -93:a.Men smaken är ju olika..

  4. #4
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 903
    Medlem#
    2959
    Det kan skilja mycket på hur effekten finns tillgänglig. Det är mer betydelsefullt i vardagen än om man har 10 hästar mer eller mindre.
    Man kan ju uppge en hög effektsiffra under ett kort intervall, men ändå vara långsammare på gatan än en bil med mindre effekt.

    Körbarheten är nog så viktig. Det är mycket därför vi brukar förespråka provkörning innan man bestämmer sig.

    Lycka till!

    Mvh Stoffe

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    562
    Jag har glömt några företag på listan tex Nordic,sqr det finns säkert fler det var bara exempel på firmor så jag hoppas att ingen tar illa vid sig. Men nu till saken är det någon som har provat dom olika firmorna eller kanske två av dom som kan berätta om det var stor skillnad och om de var skillnad vad för skillnad.
    GOD JUL PÅ ER ALLA

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    263
    Något som vore trevligt vore ju om trimföretagen hade någon preferens objekt som man fick prova, så kan man ju ganska enkelt bilda sig en uppfattning vad som är bra och vad som är riktigt bra.
    Pärlan: Saab Aero -90
    Bruksbilen: Mercedes V220 cdi

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 303
    Citat Ursprungligen postat av extreme
    Jag har glömt några företag på listan tex Nordic,sqr det finns säkert fler det var bara exempel på firmor så jag hoppas att ingen tar illa vid sig. Men nu till saken är det någon som har provat dom olika firmorna eller kanske två av dom som kan berätta om det var stor skillnad och om de var skillnad vad för skillnad.
    GOD JUL PÅ ER ALLA

    BigKahuna har kört med prog från 2 olika firmor, hans åsikter å tankar tas via PM. skicka så får du säkert ett bra svar.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 176
    Citat Ursprungligen postat av extreme
    Jag har glömt några företag på listan tex Nordic,sqr det finns säkert fler det var bara exempel på firmor så jag hoppas att ingen tar illa vid sig. Men nu till saken är det någon som har provat dom olika firmorna eller kanske två av dom som kan berätta om det var stor skillnad och om de var skillnad vad för skillnad.
    GOD JUL PÅ ER ALLA
    hehe den bilen skulle nog inte leva så länge
    ras o renovering en gång i veckan

Liknande ämnen

  1. Skillnad mellan trim till 9-3 T5 185 och 200hk?
    Av SAAB90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 14:08
  2. Skillnad på trim till 9-5:a MY99
    Av antebylund i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 21:48
  3. stor skillnad på trim steg 1
    Av Bisk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 12:30
  4. skillnad på trim?
    Av norling i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:16
  5. skillnad på original och trim chipp/box
    Av alex_svenne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •