Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trasig centrallåsmotor - skumt följdfel

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    24

    Trasig centrallåsmotor - skumt följdfel

    Hej!

    Häromdagen så fungerade helt plötsligt inte centrallåset. Jag trodde först att batterierna i fjärren var slut. Efter byte som inte hjälpte så konstaterade att säkringen gått och den gick strax igen efter utbyte när jag låst/låst upp några gånger.

    Jag struntade då i att sätta tillbaka någon säkring. Nu verkar det som att larmet när som helst får för sig att något är fel för när som helst sätter blinkerserna igång och blinka och om de väl börjat så fortsätter blinket i timtal. Sirenen låter inte om inte centrallåssäkringen är inkopplad. Startspärren fungerar under bägge tillfällena.

    Batteriet är nu så pass urdraget att jag får lov att starta med ett annat batteri eller startkablar.

    Vad är det som leder till att batteriet dras ur när inte centrallåset är inkopplat?

    Jag får för mig att problemet inte uppstår när jag sätter tillbaka centrallåssäkringen.

    Alla teorier är välkommna och det kan givetvis vara ett annat problem än en ev centrallåsmotor som orsakar blinkandet, men jag har inte alls märkt något liknande problem under det år jag haft bilen.

    Jag tror att elinstallationerna är original från -98 (dvs har inte sett några ormbon av egendragna kablar och så). Lås och larm är de originalmonterade.
    9000 -98 (A50, B234R)

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Ger larm-dioden nån felkod?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    24
    Kanske det!?

    Har inte tänkt på det.
    Finns det någon sorts översättningtabell vad olika blinksekvenser betyder?

    Jag har nu kopplat ur centrallåsmotorn i höger bakdörr och då går inte längre säkringen. Får se om övriga problem också försvinner.
    9000 -98 (A50, B234R)

Liknande ämnen

  1. Följdfel efter turboras på 9-5 -98
    Av frippe652 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 11:30
  2. Trasig magnetventil, ev. följdfel??
    Av JoFo77 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 20:41
  3. Följdfel på ABS-krångel?
    Av Mussla i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •