Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Dålig radiomottagning OG9-5

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354
    Tjenare,

    På min 06'a fungerar radion perfekt när det gäller mottagning, dock ej equalizern (men det är en annan historia).

    Farsan däremot, verkar ha samma problem som dig med mottagningen på sin 06'a. Han har klagat på Saab pga att radion söker i evigheter när han byter kanal men de har inte åtgärdat problemet.

    Mvh
    //H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Farsan däremot, verkar ha samma problem som dig med mottagningen på sin 06'a. Han har klagat på Saab pga att radion söker i evigheter när han byter kanal men de har inte åtgärdat problemet.
    Samma problem som på min alltså. Har du och farsgubben samma stereo?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Farsan däremot, verkar ha samma problem som dig med mottagningen på sin 06'a. Han har klagat på Saab pga att radion söker i evigheter när han byter kanal men de har inte åtgärdat problemet.
    Samma problem som på min alltså. Har du och farsgubben samma stereo?

    Mvh

    KK
    Yes, vi har mellanpaketet båda två, "Premim 150" och han har inte problemet med Equalizern.

    Det har även hänt en gång att min radio sprakade till och tappade alla inställningar, inkl radiokanaler.

    Mvh
    //H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    359
    Har samma problem på min. Jämför min nya bil med AS2 med min gamla 9-5 kombi med AS2 och samma typ av antennförstärkare (Standard).
    För ett halv år sedan talade jag med gamla kollegor på Saab om radion och dom vet om att radion har sämre prestanda än den gamla Pioneer radion.
    Den gamla radion var av Double tuner typ och den nya vet jag inte om det är det, detta gör en stor skillnad på radiomottagning.

    Jag skall få min stereo utbytt idag p.g.a. EQ-problemet, vi får väl se om även radioproblemet försvinner.

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286
    Inte för att det är en 9-5.a men min radio har också helt plötsligt börjat göra "PI-Sökn." lite helt apropå, vilket den inte gjort innan, det är ruskigt irriterande,
    hur jag ställer radioinställningarna spelar inte heller nån roll ..

    Nån som vet vad det beror på?, radiomottagningen verkar funka som innan.

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 290
    Det kommer att släppas en ny mjukvara nu i dagarna till 9-5 -06 och framåt. Var precis och pratade med min saabverkstad om uppdatering av mjukvaran till till stereon i 9-3:an. Till min hade de däremot inte löst alla problem men troligvis kommer det en ny bättre version av mjukvaran till hösten. Körde de i den nyaste versionen så fanns möjligheten att det blev andra irriterande fel.

    Den som lever får se....
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Suck. Så det skall bli en till "vi har inte riktigt löst problemet än"-följetong?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #28
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Tja!

    Har ni kollat upp antennen i bakrutan? Har hänt att de släpper i lödningen där eller va man ska säga på endel 06or, vilkett ger dålig mottagning.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Har ni kollat upp antennen i bakrutan? Har hänt att de släpper i lödningen där eller va man ska säga på endel 06or, vilkett ger dålig mottagning.
    Hej,

    Bra tips. Ska kolla på det... Har bara gått 200 mil så det är först nu jag har upptäckt problemet. Har ju växlare...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #30
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829
    Har ju HK 200 kittet i mitt lok .. INGA bekymmer med radiomottagningen i denna bilen iaf .. har funkat i snart 2k mil ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    359
    Fick en helt ny stereo i min bil i måndags, men inte f....n är EQ problemet borta.
    I morse när jag åkte iväg så var EQ inställningen fel igen, troligtvis har jag fått ett Trafik meddelande under gårdagen som jag inte har tänkt på.
    Det blir väl att avvakta ett meddelande till och sedan ringa Saab igen.

    Ny stereo, pris 10500kr!!!
    Tur att det gick på garantin.

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    28
    Tror också att det kommer nån uppgradering av mjukvaran. Det verkar som det är ganska många fel på denna nya radio/cd del på 06:orna

    Jag har skrivit en tråd om att min mp3 spelare tappar spåret då man startar bilen. Ett problem som alla med 200-systemet verkar ha. Vidare så får man bara ljud i höger framhögtalare om man monterar in en handsfreesats....mycket irriterande. Ljudet är annars helt OK tycker jag. Har pratat med SAAB´s tekniska chef om dessa problem och det jobbas med en lösning.

    mvh
    Anders

  13. #33
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av AY
    Vidare så får man bara ljud i höger framhögtalare om man monterar in en handsfreesats....mycket irriterande. Ljudet är annars helt OK tycker jag. Har pratat med SAAB´s tekniska chef om dessa problem och det jobbas med en lösning.

    mvh
    Anders
    Lustigt .. jag har bara ljud i vänster högtalare .. e ju visserligen ngt bättre då det är samma sida som jag sitter .. kan det vara ngt med monternigen ?? ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Inte för att det är en 9-5.a men min radio har också helt plötsligt börjat göra "PI-Sökn." lite helt apropå, vilket den inte gjort innan, det är ruskigt irriterande,
    hur jag ställer radioinställningarna spelar inte heller nån roll ..

    Nån som vet vad det beror på?, radiomottagningen verkar funka som innan.
    Har samma fel, hade inte detta fel på min 04. Som sagt mycket irriterande så det blir bara cd och mp3 spelare för min del tillsvidare.

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    28
    "Krantz"....sorry...jag verkar ha svårt att skilja på höger och vänster

    Det är samma för mig. Bara ljud i vänster framhögtalare. Jag tycker det är irriterande ändå.

    mvh

Liknande ämnen

  1. Dålig radiomottagning Kenwood OG9-5
    Av Ante75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2022-12-06, 17:59
  2. Dålig radiomottagning NG9-3 SC > -07
    Av Arsenal i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2020-05-24, 15:11
  3. Dålig radiomottagning NG9-3 SC -06 <
    Av aeromagnus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 18:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •