Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Din erfarenhet utav steg 1 till 9000 2,0t -97

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    113

    Din erfarenhet utav steg 1 till 9000 2,0t -97

    Först, till att börja med så är detta INGET kasta skit på den andra tråd, så var snäll och gör inte det så att tråden kan vara öppen.

    Förord.
    Jag bor i Gävle och har lite problem med att besöka våra kära firmor nedåt landet. Det är många mil som skall avklaras för att kunna ta reda på/känna på dessa firmor innan man bestämmer sig för vilken av dom som skall få sitta monterad i min pärla. Vi snackar så klart Steg 1.

    Det sitter så mycket kunskap på detta forum att jag inte kan låta bli att fråga mina frågor, och att söka sig igenom alla trådar har jag provat med.

    1.
    Någon här måste ha monterat Speedparts Steg 1 på en 9000 CSE. Vilken är din känlsa för den chipningen? Hur går din bil jämfört med från början

    2. Är det några större problem att montera detta själv om man får det hemsickat?

    3. Är det nödvändigt att ha JR filtret som Speed skickar med, när jag ser att andra inte har detta i sitt paket?

    Så, det var nog allt. Försök hålla tråden fin nu så att jag kan bilda mig en uppfattning.

    Kram i sommarvärmen.

    //Jimmi
    Saab 9-3 SportCombi Vector -06 Konverterad till BioPower 220hk

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: Din erfarenhet utav...

    Citat Ursprungligen postat av McGilljam

    3. Är det nödvändigt att ha JR filtret som Speed skickar med, när jag ser att andra inte har detta i sitt paket?
    Nej, borrad luftburk med originalfilter går (minst) lika bra.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    113

    Re: Din erfarenhet utav...

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av McGilljam

    3. Är det nödvändigt att ha JR filtret som Speed skickar med, när jag ser att andra inte har detta i sitt paket?
    Nej, borrad luftburk med originalfilter går (minst) lika bra.
    Ska jag göra den till en sweizerost? Hur stora hål bör då den osten ha och hur många?
    Saab 9-3 SportCombi Vector -06 Konverterad till BioPower 220hk

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    ...av dåliga rubriker? Ja, absolut.

    För att, trots rubriken, svara på frågorna:

    1. Jag skulle personligen bara köpa mjukvara av en firma som jag vet gör mjukvaran själv. Men det är ju jag...

    2. Styrboxbyte gör du på 5 minuter om du aldrig har gjort det förut. Innan beställning måste du dock demontera styrboxen för att läsa av siffror för immobiliseringsfunktionen.

    3. För att få in lite mer luft i luftburken tar du först bort "snoken" in, sedan borrar du ett eller flera hål med en större dosborr. Borra hålen i framkant av luftburken (mot fronten alltså) och sidan in mot hjulhuset.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet utav Opel vectra opc ?
    Av Aero++ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 12:51
  2. Någon som har erfarenhet utav CheapWash?
    Av knoglas i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 20:50
  3. Erfarenhet av Nordic Uhr steg 2 till NG9-3 -03 2,0 Aut
    Av D-Dozer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 00:10
  4. Erfarenhet av BSR PPC steg 1 till 9-3 SS 2.0t?
    Av hoynala i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 01:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •