Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Knackar å går dåligt -85a t16

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    469

    Knackar å går dåligt -85a t16

    Ja som topicen lyder så knackar bilen å laddar 0.2->0.3 å går allmänt överjävligt kasst!!....

    Dett har hänt efter att jag nu har bytt topp samt topppackning å det som hör till!....den nya toppen var dock bara själva toppen med ventiler å fjädrar.... så jag flyttade över detta från den gammla toppen!....

    Fick dock höra såhär i efterhand att skruvarna som håller fast kamaxelöverfallen har olje ledningar i sig och du undrar jag vars dessa som leder olja skall sitta ?... om dom ska sitta i dom övre eller som undre hålen i kamaxelöverfallen...

    Sedan så var det ju det hära med laddtrycket!... någon som har nån ide om vad som kan vara fel ? :S

    //Niklas
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    221
    Hej!

    Om du har externa oljerör på toppen så har du inga oljekanaler i skruvarna, har du en nyare motor med interna kanaler i så skall skruvarna med oljekanaler i vara placerade mot tändstiften.

    /Johan
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  3. #3
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 498
    Medlem#
    5622
    Angående laddtrycket. Börja med att mäta upp vad du har för GLT.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    469
    Citat Ursprungligen postat av jse
    Hej!

    Om du har externa oljerör på toppen så har du inga oljekanaler i skruvarna, har du en nyare motor med interna kanaler i så skall skruvarna med oljekanaler i vara placerade mot tändstiften.

    /Johan
    Dom externa oljerören är endast till för smörjningen utav kamxel-lagren och inte till tryckarna ... sedan så har jag faktist olje rör i skruvarna också och dessa är för tryckarna... men på vilken sida skall dom sitta då ?... ska dom ändå sitta in mot tändstifften måntro?


    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Angående laddtrycket. Börja med att mäta upp vad du har för GLT.

    /Henrik

    Jag är lite ny på ämnet saab :P vad står "GLT" för ? ... de ända ja ha hört va de betyder är de Sonnesson sa på midlanda ifjol :P....å de va Gasa Lite Till
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    723
    Medlem#
    3309
    GLT står för grundladdtryck
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  6. #6
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 056
    Folke_ --> har du kollat nu hur du har satt slangarna från MV'n?

    annars så kollar du GLT genom att antingen dra säkringen till APC'n lr ta loss kabeln från MV'n.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

Liknande ämnen

  1. 9-5 -00 som knackar och går lite dåligt
    Av klaus84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 20:07
  2. Dåligt ljud i stereon, dåligt från fabrik? NG9-3
    Av Voyce i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 03:07
  3. magnetventilen knackar??
    Av jaerp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 22:48
  4. Knackar :S
    Av Elias i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •