Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur mycket tryck tål Setrabkylare ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    303

    Hur mycket tryck tål Setrabkylare ?

    Ska som sagt göra en grejj som kommer kräva 80 bars oljetryck ungefär .

    Tänkte använda en Setrab oljekyl. men tål en sådan 80 bar ?
    Mina Flickor !
    The Black Edition *667HP / 701Nm @ 6962 RPM* : http://www.garaget.org/?car=37682
    The Silver Edition : http://www.garaget.org/?car=39891

  2. #2
    Om du inte vet kan du använda det snabba överslaget 80kg per kvadratcentimeter. på en yta på 10*50 cm skulle det alltså bli 40000 kg, tycker spontant det låter mycket för en kylare men vet inte..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    303
    fick precis reda på 25 bar ungefär ..så nu vet jag o ni
    Mina Flickor !
    The Black Edition *667HP / 701Nm @ 6962 RPM* : http://www.garaget.org/?car=37682
    The Silver Edition : http://www.garaget.org/?car=39891

  4. #4
    Steg 1 Fredrik1765s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    1 759
    Medlem#
    1765
    Vi tillverkar kylare åt oiltech på jobbet, det är bland annat för kylning till hydraulik om jag inte fattat fel. Vi tillverkar iaf hydraulpumpar åt samma företag också.

    Kanske en sådan borde fungera, fast tyvärr verkar dom inte finnas i några små storlekar direkt, dom flesta är som en lastbils IC och större.

    Var dom säljs vet jag inte heller, har bara jobbat på det här stället i två månader.
    9000 Talladega -89 (Pallbocksräsern)
    9-3 Aero XWD -08 B284R (Fruns räserbil)
    9-3SS 2.0t Automat (Glidarbilen)
    Volvo V60 D4 AWD R-design -20 (A-B)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik1765
    Vi tillverkar kylare åt oiltech på jobbet, det är bland annat för kylning till hydraulik om jag inte fattat fel. Vi tillverkar iaf hydraulpumpar åt samma företag också.

    Kanske en sådan borde fungera, fast tyvärr verkar dom inte finnas i några små storlekar direkt, dom flesta är som en lastbils IC och större.

    Var dom säljs vet jag inte heller, har bara jobbat på det här stället i två månader.
    Hej.
    Oiltechs hydraulkylare arbetar nästan uteslutande med kylning på retursidan, vilket sällan går över 10bar. Eftersom hydraulsystem på mobila applikationer kan uppgå till 500bar och stationära applikationer ännu högre är det omöjligt att kyla på trycksidan då kylarna skulle bli ohanterliga storleksmässigt map godstjocklek.
    Försök att kyla oljan på retursidan, då kan det nästan räcka med ett värmepaket från en bil. Lite beroende på flöden och så vidare, men ett värmepaket bör tåla 1,5 bar.
    Mvh
    En av Oiltechs kunder
    900S-90, 99GL-74, 99EMS-76, 99-77LE, 99-78GLs, 99-82GL

  6. #6
    Steg 1 Fredrik1765s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    1 759
    Medlem#
    1765
    Citat Ursprungligen postat av Johan-900S
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik1765
    Vi tillverkar kylare åt oiltech på jobbet, det är bland annat för kylning till hydraulik om jag inte fattat fel. Vi tillverkar iaf hydraulpumpar åt samma företag också.

    Kanske en sådan borde fungera, fast tyvärr verkar dom inte finnas i några små storlekar direkt, dom flesta är som en lastbils IC och större.

    Var dom säljs vet jag inte heller, har bara jobbat på det här stället i två månader.
    Hej.
    Oiltechs hydraulkylare arbetar nästan uteslutande med kylning på retursidan, vilket sällan går över 10bar. Eftersom hydraulsystem på mobila applikationer kan uppgå till 500bar och stationära applikationer ännu högre är det omöjligt att kyla på trycksidan då kylarna skulle bli ohanterliga storleksmässigt map godstjocklek.
    Försök att kyla oljan på retursidan, då kan det nästan räcka med ett värmepaket från en bil. Lite beroende på flöden och så vidare, men ett värmepaket bör tåla 1,5 bar.
    Mvh
    En av Oiltechs kunder
    Hehe, då vet jag det. Som sagt, har bara jobbat med detta i två månader och jag svetsar inte kylare. Är cnc operatör så pumpar tillverkar jag lite delar till ibland.
    9000 Talladega -89 (Pallbocksräsern)
    9-3 Aero XWD -08 B284R (Fruns räserbil)
    9-3SS 2.0t Automat (Glidarbilen)
    Volvo V60 D4 AWD R-design -20 (A-B)

Liknande ämnen

  1. bar tryck
    Av Easton i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 18:48
  2. Bra tryck!!!
    Av Krippa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 17:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •