Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 146

Ämne: Eftersnack: Kinnekulle Ring 17-18/6 -06

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 026
    Medlem#
    4869

    Eftersnack: Kinnekulle Ring 17-18/6 -06

    Japp, precis hemkommen efter en på det hela riktig härlig dag!

    Både bilen och kroppen höll. Vädret gick ju inte att klaga på det heller

    Men! På sista bankörningen innan prisutdelning så hände en olycka. Den gamla gula V4an (med turbo?) voltade ett antal gånger, och ambulans fick kallas till platsen. Verkar som att föraren klarade sig rätt bra, men den som vet mer får gärna berätta. Jag var i depån när det small, så jag vet inte så mycket mer.

    Men som sagt, på det hela en riktigt bra dag!

    STORT tack till Race crew!

    Mvh
    Fredrik
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 810
    jupp kul spm den och lika röd som förra året nästan blir till att lägga is klamppar i sängen i år igen


    men jag fick färg iaf

  3. #3
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 292
    Medlem#
    4827
    Ja buskul verkligen me kalasväder, mängder med trevligt folk och många trevliga bilar att se på, så stort tack till alla er som gjort denna träffen möjlig.


    Hoppas nu det gick bra med killen me den gula Saaben som så olyckligt va tvungen att testa krocksäkeheten, samt killen som smällde sönder framvagnen


    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    jupp kul spm den och lika röd som förra året nästan blir till att lägga is klamppar i sängen i år igen


    men jag fick färg iaf
    Ja det surrade runt en halvnäck Saabtok där allt märkte ja, så du får nog skylla dig själv ifall du é lite röd om kroppen imorgon Frändberg



    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #4
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Jag satt på "första parkett" och såg eländet. Han fick nåt bakvagnssläpp och på returen till vänster så välte bilen, snurrade 2-3 varv och la sig på taket.
    Men han kröp ur självmant o la sig på backen och låg där hela tiden.. det brann från motorrummet men någon smart individ hade med sig en brandsläckare och kunde släcka det ganska omgående, bra gjort!
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  5. #5
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 112
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Jag satt på "första parkett" och såg eländet. Han fick nåt bakvagnssläpp och på returen till vänster så välte bilen, snurrade 2-3 varv och la sig på taket.
    Men han kröp ur självmant o la sig på backen och låg där hela tiden.. det brann från motorrummet men någon smart individ hade med sig en brandsläckare och kunde släcka det ganska omgående, bra gjort!
    Då är det ju som det ska,, mer uppseendeväckande om den inte rullat,,, de är ju kontruerade för att volta.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 292
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Jag satt på "första parkett" och såg eländet. Han fick nåt bakvagnssläpp och på returen till vänster så välte bilen, snurrade 2-3 varv och la sig på taket.
    Men han kröp ur självmant o la sig på backen och låg där hela tiden.. det brann från motorrummet men någon smart individ hade med sig en brandsläckare och kunde släcka det ganska omgående, bra gjort!
    Då är det ju som det ska,, mer uppseendeväckande om den inte rullat,,, de är ju kontruerade för att volta.
    Jo, tyvärr é det ju så att bland annat utseendet på bilen bidrog till en mer spektakulär avåkning än vanligt.

    Friskt satsad körning en annan orsak, mycket fräckt att se honom piska bilen hårt på Knutan, inte så roligt att se den rulla.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 810
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Ja buskul verkligen me kalasväder, mängder med trevligt folk och många trevliga bilar att se på, så stort tack till alla er som gjort denna träffen möjlig.


    Hoppas nu det gick bra med killen me den gula Saaben som så olyckligt va tvungen att testa krocksäkeheten, samt killen som smällde sönder framvagnen


    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    jupp kul spm den och lika röd som förra året nästan blir till att lägga is klamppar i sängen i år igen


    men jag fick färg iaf
    Ja det surrade runt en halvnäck Saabtok där allt märkte ja, så du får nog skylla dig själv ifall du é lite röd om kroppen imorgon Frändberg



    Mvh Michael
    min sambo sa att ja va blek så jag skulle överaska hade jag tänkt så här blev det förra året på kullen därför jag gick i bar över kropp i år





    lite vågat att lägg ut sådan här prr bilder men jag hoppas ni har översende med det

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 292
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg



    lite vågat att lägg ut sådan här prr bilder men jag hoppas ni har översende med det
    Haha!!!!

    Robert Uhr la ut ett par fiiiina bilder på honom helt solbränt förra året lr nått sånt har ja för mig, såg ut som bilderna dom har på Apoteket ungefär

    Aj va ont

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  9. #9
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 132
    Medlem#
    6252
    jodå de var en kul dag! synd me vinkeljärnet bara, aja hoppas att han klarade sig utan värre skador!

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 810
    ont är bara för namnet

  11. #11
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 292
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av NocaL
    jodå de var en kul dag! synd me vinkeljärnet bara, aja hoppas att han klarade sig utan värre skador!
    Jaså så det var du som tatchade i något hårt me framhjulen?

    Usch va trist, såg dig mecka hela dagen typ

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  12. #12
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 225
    Medlem#
    3186
    Kul dag, första gången man fick prova 99an på bana, fick ju dessutom ihop motorn så den började gå ordentligt idag klockan 05.00
    ///Mackanized
    Tillbaka

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 026
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Kul dag, första gången man fick prova 99an på bana, fick ju dessutom ihop motorn så den började gå ordentligt idag klockan 05.00
    Mackan, din bil är så HÅRD!
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 747
    Körs vildare på klubbträffarna nuförtiden tror jag det går sönder en hel del dyra prylar numera!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  15. #15
    Grundladd The Robs avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    340
    Mycker rolig och VARM dag! Första gången jag körde bana, tyvärr med orginalfälgar, men det gick ju det också.. hehe
    Undra om inte jag va yngst på banan?! verka nästan så (19 år)

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 631
    riktigt trevlig dag..väldigt otäckt och stå och njuta av fina ställ av en vit 900 och sedan kommer den fina citrogula V4 och voltar...stod och titta rakt mot den när d hände...usch...hoppas d gick bra iaf! verkade som d gick hyffsat eftersom han kom ut själv!


    fick testa 201m x antal ggr...dock gick d ingen vidare...
    10.016 122km/h som bäst
    nu ska nya kolvar,stakar, kamaxlar, avgashus 6# och stålspunna kolvuppstötarfjädrar monteras. kanske man får lite mer fart efter Fredrik grejat lite me den.
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  17. #17
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 937
    Medlem#
    Dolt
    Vill börja med att säga tack till Claes Robertsson och hans goa gäng för en otroligt kul dag på kullen! TACK!

    Gött väder, mycket trevligt folk och massa saabar! Kan det bli bättre? Knappast!
    (Skulle kanske vara fler hästar i den gamle rallybilen i så fall. Hoppas jag inte låg i vägen allt för mycket.)
    Lyckades köra 10km/h snabbare i år trots samma (eller lägre) effekt och det berodde nog på att övning ger färdighet och det är väl vad bankörningarna handlar om? Bilen gör som den ska i kurvorna och släpper snällt. Krävdes rätt mycket innan jag lyckades gå över gränsen. Har inte kollat varvtider eller filmer än men hoppas hinna med det senare. Nu är det grilldags.

    Jo, angående den gula så hoppas jag verkligen att föraren är ok. Jag stod kanske inte mer än 15 minuter och kollade på när andra körde då jag hade fullt upp själv men just denna vurpa såg jag. Fick ett kort precis när bilen går upp på två hjul och är på väg runt.
    Senast redigerat av mioh den 2015-09-25 klockan 15:44. Anledning: Storleksändring av text pga vbulletin.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 631
    bilder?

    sedan hade jag önskat info om alla feta bilar!!!lite svårt kanske eftersom jag inte har bilder på dem...se om d kommer upp senare!
    såg massa über grymma 900/9-3. sa*an i gatan vad vissa gick..vågade mig aldrig ut på "riktiga" bankörningen för jag hade fått ligga med högerblinkers på hela tiden.
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 684
    Stort tack till Race Crew och Styrelsen för en väldigt bra träff idag!

    Själv hade jag en del strul med bilen. Fick ny mjukvara i Torsdags kväll, som inte fungerar. Bilen går dåligt och laddar 0,5bar som max. Fick låna ett styrdon av en kompis. Ett steg3. Men vid fullgas så laddade bilen 1,5bar vilket innebar att varje gång jag kom ut på rakan och tryckte plattan i mattan så gick tryckvakten in och bröt.

    Även mina däck var emot mig. På andra bankörningspasset gick dom varma och det blev som att åka på såpa Fick svänga av banan för jag höll på att köra av i Tevekurvan. Fick inget fäste och bilen var påväg åt höger istället för att hålla vänster som jag skulle ha gjort med grepp i däcken.

    Körde ett pass på familjekörningen också. Hade en bil bakom mig som nog INTE visste att familjekörningen är en lugn tillställning. Låg och tryckte rejält bakom mig och körde om när vi kom ut på rakan. Att han inte blev svartflaggad förstår jag fortfarande inte.

    Här kommer 41 bilder från dagen också. Tack till Joakim på Stereo.se som var min fotograf för dagen









































    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  20. #20

Liknande ämnen

  1. KINNEKULLE-RING 15juni2013
    Av mangus i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-06-03, 23:28
  2. Eftersnack Kinnekulle Ring 19/9 - 2010
    Av Hedley i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 22:31
  3. Inför Kinnekulle Ring 19/6 -10
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 126
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 08:17
  4. Inför Kinnekulle Ring 13/9-09
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 23:21
  5. Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 11:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •