Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Vad sägs om ett tack?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794

    Vad sägs om ett tack?

    Ett flertal moderatorer har blivit "kickade" från sin roll igår, en del som hjälpt till ända sen början av denna forumsversion.
    Är det tänkt att inte dom ens ska få ett endaste litet tack från någon ansvarig för sin insats?

    Bara en stilla undran...
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Nä det var ju intressant.. hade ju varit kul med ett PM om att man förlorat sin status.. gärna med en bra förklaring också..

    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641
    Det är inte så att sidan blivit hackad och någon har rensat ??
    Blekinge Streetcars blev hackad här om dagen. Så jävla onödigt.
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  4. #4
    Om sidan nu skulle ha blivit hackad får man iaf vara glad för att den fungerar!

    Vet många som har fått hela servern förstörd på sista tiden
    Skapa din egna hangar för din bil på:
    http://www.hangaren.se

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    460
    Medlem#
    10088
    Det var väl så att i slutet på förra veckan så diskuterades detta på Moderator forumet. Det som framkom var att dom moderatorer som inte hade varit tillräkligt aktiva skulle bli av med sin roll. JAg var en av dom som svarade, ställde mig desutom positiv till en sådan förändring. + att jag medelade att jag nog tillhörde en av dom som inte hade tid att forsätta med rollen.

    Tycker nog att det är rätt logiskt att men med jämna mellanrum går igenom listan med moderatorer och rensar ut dom som inte är acktiva i rollen som moderatorer.
    Claes Myhrman
    Assumption is the mother of all fuckups

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641
    Låter sunt.
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vbg
    Inlägg
    127
    Tack
    Michael Berenberg
    9-5 AERO SC -04
    9-3 TID SC -07

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 308
    Ni som modererat, tack för bra arbete
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 713
    Får väl åxå tacka alla "moddisar" för bra genomför arbete.
    Och hoppas att dom återstående fortsätter minst lika bra!


    Mvh

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Inne på andra dan å inte ett knyst...
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 172
    Hör av dig/PM till fraz0r/Administrator med frågor kring detta.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Hör av dig/PM till fraz0r/Administrator med frågor kring detta.
    Har gjort det + att det gäller en hel del folk.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Citat Ursprungligen postat av mammon
    Tycker nog att det är rätt logiskt att men med jämna mellanrum går igenom listan med moderatorer och rensar ut dom som inte är acktiva i rollen som moderatorer.
    Visst är det så, fast jag tycker faktiskt man bör höra av sig till vederbörande när man rensar.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Kan bara instämma... var helt säker på att något skulle ligga i inboxen nu när man loggade in, men icke.

    Tycker själv inte att jag varit direkt inaktiv, men om någon tycker att jag inte skött mina åtaganden så visst, men stå i så fall upp för det och säg det. Läste om rensningen i i tråden också, men trode absolut inte att det skulle innebära en total skrotning av alla moderatorer i regionsforumen..

    Men Schafer, nu har vi mer tid att spendera i garaget istället

    mvh
    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  15. #15
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 539
    Medlem#
    829
    Det har ju varit en tråd i moderatorsforumet som har förklarat vad som var på gång .. skapad sent torsdag den 16/12. Ändringen av moderatorer skädde sent söndag 19/12 .. det är då tre dygn och som moderator så borde man då ha hunnit se denna tråd ..

    Moderator = aktiv på forumet

    Sedan finns det såklart tillfällen då man inte hinner vara online på flera dar och klart att dessa personer inte får reda på vad som hänt. Bara att hoppas att dessa då hör av sig till MrTurbo lr till Frazor för att få förklarat för sig om vad som har hänt och varför.

    Men skall man se det krast så tycker jag att som moderator så skall man hinna se en tråd som finns under dessa tre dagar.

    Detta är inte riktat personligen till NÅGON pga att de inte skött va det skall eller motsvarande .. utan det var en enkel lösning på att snabbt minska ner en STOR grupp till färre. Det kommer att ske fortsatt ändrig i moderatorsstaben framöver .. men detta är första steget.

    Vem vet .. kasnke just DU är tillbaka igen om ett tag .. då man hunnit kolla över om vad och vilka som skall göra vad. Som sagt .. detta var en snabb start på en stor omgruppering.

    MAY THE FORCE BE WITH YOU
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Det har ju varit en tråd i moderatorsforumet som har förklarat vad som var på gång .. skapad sent torsdag den 16/12. Ändringen av moderatorer skädde sent söndag 19/12 .. det är då tre dygn och som moderator så borde man då ha hunnit se denna tråd ..
    Jag tror säkerligen dom flesta f.d. moderatorer hunnit läsa den tråden.
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Sedan finns det såklart tillfällen då man inte hinner vara online på flera dar och klart att dessa personer inte får reda på vad som hänt.
    Helgerna runt jul brukar folk vara bortresta ganska mycket, så det var egentligen ett dåligt valt tillfälle.
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Bara att hoppas att dessa då hör av sig till MrTurbo lr till Frazor för att få förklarat för sig om vad som har hänt och varför.
    Om man genomför en sån här förändring, där man först skriver en sak, å sen gör en annan, tycker åtminstånde jag att man kan kosta på sig en stund å skicka PM eller höra av sig på något annat sätt till dom inblandade.
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Men skall man se det krast så tycker jag att som moderator så skall man hinna se en tråd som finns under dessa tre dagar.
    Återigen, det är jultider.
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Detta är inte riktat personligen till NÅGON pga att de inte skött va det skall eller motsvarande .. utan det var en enkel lösning på att snabbt minska ner en STOR grupp till färre. Det kommer att ske fortsatt ändrig i moderatorsstaben framöver .. men detta är första steget.
    Nu var det prat om att rensa ut dom som inte var aktiva, inte att rensa bort nästan alla.

    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Vem vet .. kasnke just DU är tillbaka igen om ett tag .. då man hunnit kolla över om vad och vilka som skall göra vad. Som sagt .. detta var en snabb start på en stor omgruppering.

    MAY THE FORCE BE WITH YOU
    Vem vet om man ens har så stor lust att vara med i klubben längre när det är helt klart att kommunikationen inte fungerar i STCS. Det är inte första gången, utan det har hänt ett antal gånger förrut.

    Om det jag nu skriver skulle vara riktat mot någon/några speciella personer, så är det inget jag tänker skriva ut här, utan då vet i så fall dom personerna med sig det.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 539
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av Schäfer
    Om man genomför en sån här förändring, där man först skriver en sak, å sen gör en annan, tycker åtminstånde jag att man kan kosta på sig en stund å skicka PM eller höra av sig på något annat sätt till dom inblandade.

    Nu var det prat om att rensa ut dom som inte var aktiva, inte att rensa bort nästan alla.
    Så här skrevs det i den omtalade tråden
    Jag avskaffar alla moderator-grupper utom bilrelaterade gruppen i helgen, och döper om den till Moderatorer.

    Så får den gruppen ta över ansvaret i de lokala forumen också. Verkar inte som de lokala förmågorna inte alltid är på topp.
    Detta tolkar jag iaf som att alla moderatorer som inte är medlemmar i den tidigare moderatorgruppen kallad bilrelaterat kommer att försvinna då dessa grupper tas bort. Inget snack om att slå ihop dom lr så ... men det är ju min tolkning .. men det finns ju lika många tolkningar som det finns rövhål ... och jag e ju ett ......
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  18. #18
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 697
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Moderator = aktiv på forumet
    Hur definieras "aktiv"?

    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Detta är inte riktat personligen till NÅGON pga att de inte skött va det skall eller motsvarande .. utan det var en enkel lösning på att snabbt minska ner en STOR grupp till färre. Det kommer att ske fortsatt ändrig i moderatorsstaben framöver .. men detta är första steget.
    Men att ta kontakt med vederbörande via PM INNAN man gör en dylik förändring är väl ändå god ton?

    Ingen kritik alls mot någon särskild, jag bara undrar. Helt klart är ju att dessa personer känner sig undanskuffade, hade kunnat undvikas smidigt genom ett PM.
    F.ö. har jag inget kritiskt att säga, var mer en reflektion.
    All makt åt Thengil!

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    För min del handlar det inte om att jag åkt ut, spelar ingen roll, önskas inte min hjälp så visst. Jag är mest missnöjd med sättet som det skedde på och instämmer helt med Schäfers första inlägg.

    Har följt tråden i morderator forumet men måste nog ha missat några av de senare inläggen p.g.a arbete och allmänt december bestyr m.m då jag inte känner igen det som du quotar till.

    Och som jag tolkar ditt citat rätt ovan så handlar det inte så mycket om vem som varit aktiv eller inte, utan mer en fråga om vilken moderator grupp man tillhört?

    Hur ser man föresten hur "aktiv" man varit? Inloggad tid? Antal inlägg (KK för supermoderator! ) Bara undrar i all vällmening


    jaja, inga sura miner här i alla fall.. bara förvånad och fundersam.

    mvh
    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    460
    Medlem#
    10088
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    För min del handlar det inte om att jag åkt ut, spelar ingen roll, önskas inte min hjälp så visst. Jag är mest missnöjd med sättet som det skedde på och instämmer helt med Schäfers första inlägg.
    Kan väl också hålla med om att ett PM som informerade oss om vad som hände. Kan säga att jag kankse inte alltid är "aktiv" på det sättet att jag modererade trådar, men det beror nog mest på att göteborgarna med omnejd vet hur man ska sköta sig. Sen att jag frivilligt meddelade att jag funderade på att sluta, vilket inte är det samma som om jag avsa mig moderator ansvaret, är en annan sak.

    Man kan beklaga den något sumariska avskaffningen av områdesmoderatorgrupperna, utan advekat information. Jag såg tråden, svarade i den. Sen blev det helg, vilket för mig betyder minskad tid till att hålla koll på forumet. Har för mig att jag kollade till moderator forumet på söndag morgon, och då hade ingen ny information i ärendet införts.

    Men om Frazor & co tycker att detta var vägen att gå så får man bara hoppas att det är vägen att gå. Jag har fortsatt bra förtroende för Frazor och hans idéer.

    /mvh Mammon
    Claes Myhrman
    Assumption is the mother of all fuckups

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 14:50
  2. Vad sägs om den här fronten?
    Av Alexi i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 00:44
  3. Kollade kamkedjan idag. 2st bilder, vad sägs?
    Av mps i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 23:04
  4. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •