Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Kan man lite på MDS?!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mora
    Inlägg
    248

    Kan man lite på MDS?!

    Fyfan. Börjar fundera på MDS kvalite verkligen ikväll.
    För 2 veckor sen lämna jag in en utav mina 2st "Mds 10" limited edition"
    För att basen vart helt stum. rörde inte på sig ett dugg. vart helt stel.. iaf. fick jag en ny bas å den va ju bra, ljudet lät bra som fan. å nu ikväll så sa den andra upp sig likadant. = lät piss i bilen.. mhmmm kul. gick bak i skuffen å kände på basarna. å visst nu var det den "gammla" basens tur. blev helt stum. Nu är det inte nå brända talspolar här inte utan iaf. när den förra gick sönder så va det helt snett vid magneten. vilket självklart resulterar i helt stum bas. vem har kört med en cylinder som ser ut som en banan ?? så kan man man vell gämföra det hela.. Iaf så ska jag imorgon skicka den till mds och kräva en ny lika som för 1-2 veckor sen. Och sen blir det till att byta märke och ge bort det gammla i julklapp till gammelmormor ungefär.
    tror det blir Rockford grejjer till bilen nu. Polare som har det rekomenderar det verkligen + att det låter minst lika bra.
    + att MDS är ju känt för att käka ström som en vegeterian äter blomkål.

    klockan är 03.00 och jag är arg arg arg.... ska nog försöka sova lite.
    Hoppas nån med likadana basar hör av sig ifall de har haft samma problem.
    godnatt
    9-5 vector -04

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Åååhh grattis. Så du har oxå märkt att MDS är skit.
    Men det va ju trevligt att du ist. väljer RF. och JA! det låter minst lika bra, jag skulle nog säga att det låter MYCKE bättre..
    Men att de äter ström är ganska så typiskt billiga slutsteg. Mycke ström men lite effekt.Så det är inte bara MDS steg som gör så, ALLA billigare stegen gör så.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Någon jag känner brukar kalla det för Multi Dynamisk Skit.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Jag har användt två st MDS IMP-10 basar länge utan ngt bekymmer. Dessa har spelat bra hela tiden .. just nu står dom i garaget för att dom skall flytta in i annan bil ...
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 967
    Jag har bara använt mig av MDS grejor och det har inte varit några problem någon gång. Fast nu har jag bara ett MDS slusteg kvar i bilen, allt det andra är en liten blandning av allt möjligt.

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mora
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av Tiaz
    Åååhh grattis. Så du har oxå märkt att MDS är skit.
    Men det va ju trevligt att du ist. väljer RF. och JA! det låter minst lika bra, jag skulle nog säga att det låter MYCKE bättre..
    Men att de äter ström är ganska så typiskt billiga slutsteg. Mycke ström men lite effekt.Så det är inte bara MDS steg som gör så, ALLA billigare stegen gör så.
    Beror ju på vad man kallar billigt.
    Steget är ett F2600 och gick när ja köpte det på 3500.
    Men alltså att 2st likandana basar går sönder på samma sätt med 2 veckors mellanrum. Ska iaf. ner till återförsäljaren nu å höra om han tycker det låter okej att det är så.
    9-5 vector -04

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Jag har själv haft lite olika MDS saker med olika resultat. Steget du pratar om tycker jag va ganska dåligt...mycket lustig betende iaf..å ström drog det tusan utan att det rörde speciellt mycket på sej..

    Däremot tror jag på högtalarna, för vissa är identiska med Sony explode högtalare å lite andra märken som man har sett..Å jag har inte haft några problem med mina 5 olika MDS basar..

    Däremot är dom ju väldigt bra att ha å göra med tycker jag det verkar som, å jag tror man ska ge som en changs iaf, för det blir ju bättre hela tiden..Men som sagt, en del steg har varit högst tvivleaktiga!

    Har en låda från dom nu, den för 1800:- med ett jensen steg för 1200:- som får en full cola burk att vibrera fram i drickahållaren fram i 9-5:an..Alltså att synbart röra sig...Kanske inte är ngt speciellt, men jag tycker det funkar mycket bra med denna låda å steg.

  8. #8
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    När jag höll på med ljud -00 så va verkligen MDS skit för mina ögon och öron, men det kan ju blivit bättre.

    Det som gällde då och förmodligen nu oxå är givetvis.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    152
    Varför blir ni förvånade!!

    You get what you pay for.....

    // Flarsson

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299
    Allting går att sälja med mördande reklam......

    Varför ser man aldrig bra produkter marknadsföras med lättklädda tjejer och dyra bilar
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 188
    Medlem#
    4714
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Allting går att sälja med mördande reklam......

    Varför ser man aldrig bra produkter marknadsföras med lättklädda tjejer och dyra bilar
    Kan det vara så att man har lagt mera pengar på utveckling så att man inte har råd med så mycket marknadsföring?

  12. #12
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    691
    Medlem#
    1014
    Citat Ursprungligen postat av Tiaz
    Åååhh grattis. Så du har oxå märkt att MDS är skit.
    Men det va ju trevligt att du ist. väljer RF. och JA! det låter minst lika bra, jag skulle nog säga att det låter MYCKE bättre..
    Men att de äter ström är ganska så typiskt billiga slutsteg. Mycke ström men lite effekt.Så det är inte bara MDS steg som gör så, ALLA billigare stegen gör så.
    Hade ett steg som drog 20amp i tomgångström lämnade 4x5watt men det lät riktigt bra så visst finns det steg som drar mycket ström men låter bra....
    9-3 Aero-08

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 375
    Detta kommer inte som en chock direkt

    MDS=skräp (enligt mina öron)
    Rå, hård, kall disco bas som låter förfärligt är en ganska bra beskrivning enligt mig från ALLA basar MDS saluför. Det där med Multi Dynamic Sound har dom glömt bort någon stans på vägen.

    Rockfords basar och steg låter helt OK men deras framsystem, njae.

    Mvh 170KJ
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 638
    Hur är det med bilradiolagrets grejer då? tänkte på deras gas serie för det är väl ungefär samma peng.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 375
    Citat Ursprungligen postat av jimel
    Hur är det med bilradiolagrets grejer då? tänkte på deras gas serie för det är väl ungefär samma peng.
    Inga toppen grejer heller men dom är klart mer prisvärda än MDS.

    Mvh 170KJ
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    140
    Njae bilradiolagret vette fråga :S lyssnade på ett par GAS silver 12:or lät sämre än det mesta ändå drevs de av ett GAS silver steg som ligger på ca 4-5000:- verkligen besviken, ett tips kanske kan vara DLS prisvärt enl många (inkl mej) har allt utom Basen o huvudenheten DLS anledning att basen inte är DLS är väl mest avstannat intresse, kom inte så långt...
    Fredrik, Saab 900 SET 2.0 -98 RC-pkt, SP steg 3 m.m Kolla in bilen i garaget...

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    105

    Re: Kan man lite på MDS?!

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_tobbe_9000
    Fyfan. Börjar fundera på MDS kvalite verkligen ikväll.
    För 2 veckor sen lämna jag in en utav mina 2st "Mds 10" limited edition"
    För att basen vart helt stum. rörde inte på sig ett dugg. vart helt stel.. iaf. fick jag en ny bas å den va ju bra, ljudet lät bra som fan. å nu ikväll så sa den andra upp sig likadant. = lät piss i bilen.. mhmmm kul. gick bak i skuffen å kände på basarna. å visst nu var det den "gammla" basens tur. blev helt stum. Nu är det inte nå brända talspolar här inte utan iaf. när den förra gick sönder så va det helt snett vid magneten. vilket självklart resulterar i helt stum bas. vem har kört med en cylinder som ser ut som en banan ?? så kan man man vell gämföra det hela.. Iaf så ska jag imorgon skicka den till mds och kräva en ny lika som för 1-2 veckor sen. Och sen blir det till att byta märke och ge bort det gammla i julklapp till gammelmormor ungefär.
    tror det blir Rockford grejjer till bilen nu. Polare som har det rekomenderar det verkligen + att det låter minst lika bra.
    + att MDS är ju känt för att käka ström som en vegeterian äter blomkål.

    klockan är 03.00 och jag är arg arg arg.... ska nog försöka sova lite.
    Hoppas nån med likadana basar hör av sig ifall de har haft samma problem.
    godnatt
    Jag har haft samma problem fast med 12"
    Multi Dynamisk Skit........
    Stolt medlem i TEAM X-treem Blekinge bilradio Competition group.
    Utför Termlab mätning med justering.PM vid intresse.
    mitt projekt

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    519
    har haft problem med neonljus från dom... dosan som styr blinket funkade inte.... sen så har en stereo jag köpt där, iof en kenwood för 4000, varit inne på lagning nu 2 ggr på en månad.... riktigt irriterande!!
    MVH
    Christoffer
    _________________________________
    SAAB - Se Andras Avundsjuka Blickar

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    Citat Ursprungligen postat av _coffe_
    har haft problem med neonljus från dom... dosan som styr blinket funkade inte.... sen så har en stereo jag köpt där, iof en kenwood för 4000, varit inne på lagning nu 2 ggr på en månad.... riktigt irriterande!!
    Kenwooden är ju knappast MDS fel....


    Jag måste gå emot strömmen....

    Jag tycker att vissa grejor ur deras sortiment är bra och prisvärda..
    Nu är det ju inte så att jag prövat massor med grejor där men det jag har haft har jag varit nöjd med...

    I min 9-3:a körde jag med deras röda 6½" basar fram i dörrarna med mycket bra resultat matade genom ett VDO Daytona steg.
    En MDS Power 12" användes som bas som jag är SJUKT nöjd med. Matad med samma steg som frambasarna...

    Den här basen har jag haft i kanske 2-3 år och den har alltid låtit bra och fungerat bra... Spelat RIKTIGT bra också....

    Jag tycker att jag många ggr fått mer än vad jag betalat för...

    Min egen personliga åsikt om det hela...

    Sen en liten grej till. Vi kan väl hålla någorlunda hög nivå på denna tråden.. Jag vet hur trådar på t.ex. Zatzy spårar ur totalt om man bara nämner ordet MDS.... Tack för mig...
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    368
    Jag håller med föregående om att jag faktiskt fått mer än jag väntat mig och betalat för..En gång var det till och med gratis pga. ett litet misstag

    Hur som hellst, kompisar har ju lagt ner en jädrans massa tusenlappar på DLS, Rockford osv..men det har aldrig enligt mej som är väldigt intresserad redan sen födseln av välljud låtit speciellt bra. Men det är inte säkert att det är sakernas fel, kan mycket väl vara installation då det gör mer än halva jobbet oftast.

    När kompisar provlyssnar blir dom faktiskt lite stumma å förstår inte hur det blev så bra, vilket jag inte heller fattar ännu..Även om jag vet att det inte är i närheten av perfekt..Även folk som t.ex. har två RF tior i skuffen med passande steg blir otroligt förvånade och undrar om det kan suga tag i en så mycket som det gör.

    RF:s pengar går säkert inte fräsha brudar utan den delen lägger dom på enligt mej lite onödigt snygga saker, inget fel iof för den som ställer ut...Men för mig känns det totalt meningslöst att betala för en snuskigt snygg bas som jag kollar på en gång i veckan men lyssnar på 2 timmar per dag..Som dessutom endast presterar ett ljudtryck på hejdundrandes 86Db vid 1W 1M..Mot 95 på en 1000kr:s MDS bas...
    Det är ju absolut inte allt, men en bra början enligt mej om man vill ha ut mycket av pengarna...

    Lite tankar bara, hoppas ingen blir arg

Liknande ämnen

  1. Hjälp!? vad händer om glt ligger lite lite för högt? slöö
    Av Forge i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 12:53
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 11:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •