Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp - intervalltorkaren funkar inte längre 9-5 2002.

  1. #1

    Hjälp - intervalltorkaren funkar inte längre 9-5 2002.

    Har en 9-5 -02:a och intervalltorkaren funkar inte alls, inte heller när man spolar (då kommer det endast vatten och torkarna står stilla).
    Torkarfunktionen i övriga två lägen är ok.

    Hittar inte vilken säkring eller relä de skall vara om det nu finns något.

    Kollade i morse och då gick bakrutetorkaren igång om spaken var i intervalläge och backen lades i (precis som det skall m.a.o.).

    Jag kopplade bort extraljusen för ett par dagar sedan men jag följde noga kablarna upp och plockade bara bort reläer och kablar "utanför" själva original el-system. Kommer inte ihåg om det fungerade efteråt eller det bara jag som är hispig över att ha förstört något.

    Någon hälpsam själ som kan tipsa mig var jag skall kolla?
    9-5 2,3t SC -02

  2. #2
    Ingen som har någon idé?
    9-5 2,3t SC -02

  3. #3
    Intervallen sitter i själva torkarmotorn, mao inte något relä som styr. Så dessvärre blir det att byta hela torkarmotorn. Både polarens och min Aero 00:a har samma fel, fast hans har gått 14000 mil och min 5400. Verkar ha mer med ålder än slitage att göra, således...

    En ny motor kostar ca 2000:- och en begagnad på skroten 800 - 900 pix. Sedan tillkommer arbetskostnad, om man inte vill byta själv.
    9-5 Aero Kombi -00
    9000 A50 2,3t -97 @ 220 hp * Såld *
    900 2,0T -95 Org

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Turbo Lover
    Intervallen sitter i själva torkarmotorn, mao inte något relä som styr. Så dessvärre blir det att byta hela torkarmotorn. Både polarens och min Aero 00:a har samma fel, fast hans har gått 14000 mil och min 5400. Verkar ha mer med ålder än slitage att göra, således...

    En ny motor kostar ca 2000:- och en begagnad på skroten 800 - 900 pix. Sedan tillkommer arbetskostnad, om man inte vill byta själv.
    Så det kan alltså inte vara jag som ställt till det när jag kapade löst hängande sladdar under reläboxen bakom batteriet, jag var hyfsat noga med att följa allt kablage från extraljusen via extra reläer och sladdar mm?
    9-5 2,3t SC -02

Liknande ämnen

  1. Tapatalk, funkar det inte längre?
    Av Bowman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2015-01-15, 10:25
  2. [LÖST] Visa aktiva trådar funkar inte längre?
    Av Manick i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 14:24
  3. Oj! Hjälp! Bilen startar inte längre (elfel?)!
    Av PQ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 16:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •