Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Försvinnande kylvätska..

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079

    Försvinnande kylvätska..

    Bytte nyligen kylarvätska i systemet och fyllde på nytt, startade bilen och körde den varm på tomgång, sjönk inte en milimeter då men nästa dag så ser jag att det sjunkit halva expansionskärlet nästan. Så jag fyller i mer vätska utan att tänka på det och kör den varm igen på tomgång.. nästa dag har det sjunkit lika mycket igen?! Plus att när jag sitter inne i bilen och kör den varm så om man sätter örat till vid passagerarsidan så kan man höra att ett ljud som påminner om vatten som går igenom ledningar typ.

    Vet att det är vanligt att vätskan sjunker i behållaren när bilen blir varm när man kör den, men att den sjunker i efterhand? Och 2 gånger dessutom?
    Bilen har ju stått still och jag har lagt en stor pappskiva under bilen bara för att se om det skulle läcka någonstans men de har det inte. Kan de läcka någonstans där det inte syns?

    f.d. saabare

  2. #2
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486
    Kan det vara så enkelt att det är luftfickor i systemet som försvunnit när du kört bilen?

    Även om den inte läcker när den stå stilla så kan det ju läcka när den är igång. Men om du har igång motorn ett tag och står stilla så borde det ju komma iallafall lite vätska under om den läcker..
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Kan det vara så enkelt att det är luftfickor i systemet som försvunnit när du kört bilen?

    Även om den inte läcker när den stå stilla så kan det ju läcka när den är igång. Men om du har igång motorn ett tag och står stilla så borde det ju komma iallafall lite vätska under om den läcker..
    Det kom ju varmluft när jag körde bilen kan det vara luftfickor ändå?

    Jo de va ju uppåt 1 liter som försvann så man tycker de borde synnas någonstans?
    f.d. saabare

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 604
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Citat Ursprungligen postat av frostyman
    Kan det vara så enkelt att det är luftfickor i systemet som försvunnit när du kört bilen?

    Även om den inte läcker när den stå stilla så kan det ju läcka när den är igång. Men om du har igång motorn ett tag och står stilla så borde det ju komma iallafall lite vätska under om den läcker..
    Det kom ju varmluft när jag körde bilen kan det vara luftfickor ändå?

    Jo de va ju uppåt 1 liter som försvann så man tycker de borde synnas någonstans?
    Mycket troligt att det bara var luft.
    Hinner inte med allt.....

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Jo det trodde jag med efter första gången de försvann men sen hände samma igen?
    f.d. saabare

Liknande ämnen

  1. Kylvätska
    Av zRo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 15:35
  2. Bubblor ur grenröret och försvinnande kylvatten (nu med bild
    Av TriMe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 14:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •