Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: problem med elstolar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1

    problem med elstolar

    Hallå har nu köpt mig min första saab, en 9-3 aero -00 och har hittat denna kanonsida.

    Har ett problem med förarstolen, jag kan inte lagra minnet på den, och när jag ska justera in den så håller jag inne tex ryggstödslutningen så åker den en bit för att sen stanna upp sen åker den lite till sen stannar den igen, den liksom kör en liten bil i taget. Passagerarstolen är inte sån där går motorn så länge jag använder nån av knapparna.
    Nån som har en aning om vad det kan va?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    11

    Elstolar

    Har exakt samma fel på min 9-3 01:a. Har ännu inte hittat nån lösning.
    Saab 9-3 Cab 2001

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Jag hade (om du inte redan gjort det) att skruva ur stolen (4 torks-skruv), ta lös kontaktstycket och spraya lite 5-56 i det.
    Glöm bara inte att ta ut batteriet innan du börjar pilla med kontaktstycket, så slipper du den jobbiga airbag lampan!

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    11

    Re: LÖST problem med elstolar

    LÖST. Det sitter i att det i minnesknapparna är kortslutning. På min var det troligen att det hade kommit in vatten och sedan rostat. Kortis mellan två av kontakterna vilket medförde att elektroniken protesterar.
    Löste det genom att ta sönder knappsatsen, rensa och se till att det inte var kortis mellan trådarna. Nu funkar det perfekt.
    Prova genom att ta bort minneknappsatsen, går stolarna som vanligt då har du en kortis i knappsatsen.
    Saab 9-3 Cab 2001

Liknande ämnen

  1. Problem elstolar 9000 aero 96a
    Av SaabTurbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 17:38
  2. Problem med glappande elstolar.Kan nån hjälpa mig???
    Av Aero77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •