Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Heja Är jag helt borta ANG pris på 9-5 aero sedan 00:a?????

  1. #1

    Heja Är jag helt borta ANG pris på 9-5 aero sedan 00:a?????

    Hejja vilse i prislandet!

    Vad är rimligt pris jag kan få för saaben?

    Har inte fått en enda förfrågan på den, ligger jag 40.000 över rimligt pris eller??


    tack på förhand

    Se på saaben----> http://www.blocket.se/vi/8162136.htm?ca=11_s

    Mvh steffe

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    732
    Medlem#
    7284
    Tyvärr så ligger du nog lite högt. Det är köparens marknad, när det gäller 9-5:or. Dessutom är det en automat, som gör att den sjunker lite till i pris.

    Ska du byta bil, eller ska du bara göra dig av med en extra bil?

    Ska du byta bil, så byt in den här. Det är det lättaste sättet att bli av med den.

    Om du kollar på blocket efter 9-5:or, så förstår du vad jag menar.

    Som sagt det är inte lätt att bli av med en 9-5:a idag till det pris man önskar, men orkar du vänta. Så kanske rätt köpare dyker upp.

    Lycka till
    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627
    Jag sålde min för 1oo efter ca 1 vecka på traderamotor. Det jag ville ha för den.
    Mvh Timmy

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Är det en 2.3t eller Aero??
    Jag sålde min 9-5 Aero -00 för 1.5 år sedan för 95.000. Den var riktigt bra utrustad med pilotpaket m.m. Dock hade den gått 20.000 mil vilket drog ner.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Victor W
    Tyvärr så ligger du nog lite högt. Det är köparens marknad, när det gäller 9-5:or. Dessutom är det en automat, som gör att den sjunker lite till i pris.

    Ska du byta bil, eller ska du bara göra dig av med en extra bil?

    Ska du byta bil, så byt in den här. Det är det lättaste sättet att bli av med den.

    Om du kollar på blocket efter 9-5:or, så förstår du vad jag menar.

    Som sagt det är inte lätt att bli av med en 9-5:a idag till det pris man önskar, men orkar du vänta. Så kanske rätt köpare dyker upp.

    Lycka till



    Victor


    Hej

    Jo saaben är enda bilen jag har, byta in ja, men blir för dyrt;()
    mvh steffe

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Jag sålde min för 1oo efter ca 1 vecka på traderamotor. Det jag ville ha för den.
    Oki ska testa det thnx ;()

    Mvh steffe

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Är det en 2.3t eller Aero??
    Jag sålde min 9-5 Aero -00 för 1.5 år sedan för 95.000. Den var riktigt bra utrustad med pilotpaket m.m. Dock hade den gått 20.000 mil vilket drog ner.
    En Aero men men

    Mvh steffe

  8. #8
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 721
    Att det är en aut behöver inte sänka värdet på den ( finns väl ingen som köper modern bil med flintaväxellåda? )

    Skulle tro att du får krypa under 100 om du ska få sälja idag, dräller av en del 9-5or.

    Tänkbart objekt åt mej om det varit hål i taket på den samt inte sänkt

    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Att det är en aut behöver inte sänka värdet på den ( finns väl ingen som köper modern bil med flintaväxellåda? )

    Skulle tro att du får krypa under 100 om du ska få sälja idag, dräller av en del 9-5or.

    Tänkbart objekt åt mej om det varit hål i taket på den samt inte sänkt

    Hej

    HEHE ok Hur stort hål vill du ha + org fjädrar finns

    Mvh steffe

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 662
    Det beror helt på flytet, men beggade 9-5 finns det gott om, då de är populära som tjänste/leasing blir också priset därefter, dvs lågt.

    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Att det är en aut behöver inte sänka värdet på den ( finns väl ingen som köper modern bil med flintaväxellåda? )
    Invalidlåda? Oljeblandare? Avtrubbningspinne?
    Jag föredrar att själv vara chef i min bil
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 721
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Det beror helt på flytet, men beggade 9-5 finns det gott om, då de är populära som tjänste/leasing blir också priset därefter, dvs lågt.

    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    Att det är en aut behöver inte sänka värdet på den ( finns väl ingen som köper modern bil med flintaväxellåda? )
    Invalidlåda? Oljeblandare? Avtrubbningspinne?
    Jag föredrar att själv vara chef i min bil
    Jaja whatever, föredrar modena lösningar i mina bilar om det finns möjlighet
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    405
    När jag var 18 så hade jag gått igång på sänkningen, nätgrillen och amerikablinkersen. Fast då hade jag just inga pengar att köpa så dyra bilar för.

    Nu är jag en 35-årig gubbe med hyggligt på bankkontot som ryggar för stylade bilar, även om det här är lindrigt. Jag skulle leta vidare efter en som inte har snurrat bland nattens drottningar utanför korvkiosken i Hägersten.
    Jag tror att de fem första punkterna i din lista skrämmer många.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    309

    Re: Heja Är jag helt borta ANG pris på 9-5 aero sedan 00:a??

    Citat Ursprungligen postat av st3ff3
    Hejja vilse i prislandet!

    Vad är rimligt pris jag kan få för saaben?

    Har inte fått en enda förfrågan på den, ligger jag 40.000 över rimligt pris eller??


    tack på förhand

    Se på saaben----> http://www.blocket.se/vi/8162136.htm?ca=11_s

    Mvh steffe
    Enligt: http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/ ligger den på 102 000 kr hos handlare och 85 000 - 93 000 privat. Tror nog du kan lägga på en 5 - 10 000 beroende på bl.a. bensinvärmaren så säg att du borde få ut typ ca. 95 - 100 000 för den privat.

    /Stefan B
    Medlem #2660
    ...som hellre kör om i en ful bil än blir omkörd i en snygg...
    9-3SC2,8T280XWD-09

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 310
    Håller med "mss" till 110%. Stylade bilar hur lite det än är går fetbort framförallt med tanke på vilken marknad det är på just 9-5´or. Ser varken sänkning eller tex. en nätgrill som något plus i en annons snarare tvärt om och dessa tilltag vänder sej mer mot unga grabbar som oftast inte har stålarna till bilar i denna prisklass.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    351
    Letar själv bil, nätgrill och eftermarknadssänkning går fetbort.

    Återställ bilen till orginalskick så ökar antalet tänkbara kunder markant.
    Kör BMW M340i -21
    Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Belker
    Letar själv bil, nätgrill och eftermarknadssänkning går fetbort.

    Återställ bilen till orginalskick så ökar antalet tänkbara kunder markant.
    Håller med, hittar man en intresant bil så nog fan finns det nät, dekaler, 4" slutrör och annat krafs på bilen.

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 246
    Hej!

    Så länge den är servad och inte trimmad tycker jag att det är okej...
    Priset ligger kansle lite högt om du vill bli av med den snabbt, man får ju t.ex. en -02:a för samma pris...

    Lycka till!

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    25
    Var glad över att du inte bor i Danmark... Helt rubbade priser med 180% avgifter och 25% moms på bilarna...

    http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/sh ... 47&page=20

    Bilen jag äger är en Saab 9-5 2.0t av 99 årsmodell. Olja byter jag var 2k mil, knappt det. Struntar i den totalt då jag VILL ha en ny bil men den bara går och går...

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 246
    Citat Ursprungligen postat av nekkid
    Var glad över att du inte bor i Danmark... Helt rubbade priser med 180% avgifter och 25% moms på bilarna...

    http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/sh ... 47&page=20

    Han ska ju sälja så då vore det väl bra om priset är högt...
    Kanske testa att sälja den till Danmark, Norge eller Finland:

    liknande Finsk 9-5 Aero ca. 300.000 kr

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    När jag letar bil så utgår jag från att det är fel på bilarna i annonserna och jag överlåter på annonsören att övertyga mig om att så inte är fallet. I din annons är det stylingen som skrämmer mig. Jag får bilden, rätt eller fel, av en ung förmåga som har kört slut på bilen.

    Jag hade återställt den till original och lagt ut en ny annons. Om bilen inte är trimmad så hade jag dessutom skrivit "ej trimmad" eller "aldrig varit trimmad" i annonstexten. Ett M-Test skulle även ha hjälpt mig att lita på att allt är OK. Om du har motorgaranti så skriv även det i annonsen. Ett bilägande handlar som bekant alltid om utgifter - det gäller att övertyga spekulanten om att allt är perfekt och att inget dyrt nalkas på reparationsfronten.

    Nu har din annons inte varit ute så länge men ett allmänt tips om det går trögt är att ta bort annonsen, ta lite nya bilder, skriva om annonstexten och lägga in den på nytt. Det är viktigt att bilen ser ny och fräsh ut på marknaden och inte som något som blivit ratat under flera månader.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Dog helt plötsligt och sedan har dålig tomgång OG9-5
    Av gurragas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 17:51
  2. Saab 9-5 aero sedan Pris koll?
    Av micke84 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •