Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Problem efter mappning

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    257

    Problem efter mappning

    Hej

    Jag var och mappade min bil i, föra veckan och allt gick bra till att börja med. Men sen efter att dom hade mappat bilen så stod den stilla i ca 4timmar. Sen när jag skulle köra hem så var det som att bilen hade glömt bort alla dom nya inställningarna och bilen gick precis som när jag lämnade den för mappning.

    Sen så tittade mapparen på bilen och pillade lite med sin dator (vet ej vad han gjorde kan inget sådant), men i alla fall så gick bilen nu bra igen efter det och jag körde hem men en bil som gick kanon bra.

    Bilen gick sedan bra hela resan hem och resten av kvällen, men sedan nästa dag så tyckta jag att den gick lite sämre. Och så har det fortsatt och nu går bilen som när jag lämnade den igen och det var 6dagar sedan jag var och mappade bilen.

    Pratade med mapparen och han kan inte fatta det, allt värkar som att bilen glömmer bort dom nya inställningarna. Men han tycker jag ska komma up igen så får han titta på den.

    Men vd tror ni felet kan vara kan även säga att ingen lampa som motor lampan lyser eller något

    Simon

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Hej,

    Vem har mappat bilen?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örsundsbro
    Inlägg
    936
    Jag tror CC

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 782
    Det tror jag också.


    *2,3 liter motor

    *TD04HL 15T #5

    *3" JT Avgassystem från turbon med racekat

    *K&N Sportluftfilter

    *IC från kina gruppköpet

    *Grövre inloppsrör

    *Mappad av ChipCenter
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Jag misstänkte oCCkså att det var så, men ville få det bekräftat...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    257
    Frågade aldrig efter vem som mappade bilen frågade efter hjälp och om ni har några tips

    Så var snäll och kom inte med massa prat och CC för det är inte frågan i tråden, Jag vill bara ha eran hjälp med idéer och kunskap. Så var snälla och kom med tips istället för att diskutera CC i denna tråden.

    Simon

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örsundsbro
    Inlägg
    936
    Ber om ursäkt då ,, men har dom på CC inte nån lösning/tips/ på felet ,, känns juh lite tråkigt isåfall ,,

    DrBoost kanske har någe tips på detta

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Citat Ursprungligen postat av Calsonic
    Frågade aldrig efter vem som mappade bilen frågade efter hjälp och om ni har några tips

    Så var snäll och kom inte med massa prat och CC för det är inte frågan i tråden, Jag vill bara ha eran hjälp med idéer och kunskap. Så var snälla och kom med tips istället för att diskutera CC i denna tråden.

    OK. Då ger vi standardsvaret: "Kontakta din trimfirma"...eftersom de rimligtvis skall kunna lösa problemet (som du har betalt dem för att göra).

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    257
    Har pratat med dom och dom tycker jag ska komma up

    Men min tanke med tråden var att det kanske finns någon som har varit med om samma problem och kan där med ge mig lite tips på vad felet kan vara.

    Simon

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Calsonic
    Frågade aldrig efter vem som mappade bilen frågade efter hjälp och om ni har några tips

    Så var snäll och kom inte med massa prat och CC för det är inte frågan i tråden, Jag vill bara ha eran hjälp med idéer och kunskap. Så var snälla och kom med tips istället för att diskutera CC i denna tråden.

    OK. Då ger vi standardsvaret: "Kontakta din trimfirma"...eftersom de rimligtvis skall kunna lösa problemet (som du har betalt dem för att göra).

    Mvh

    KK

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Citat Ursprungligen postat av Calsonic
    Har pratat med dom och dom tycker jag ska komma up

    Men min tanke med tråden var att det kanske finns någon som har varit med om samma problem och kan där med ge mig lite tips på vad felet kan vara.

    Simon
    Ja, problem med att permanenta program i styrboxar har funnits länge, både här och där. Seriösa firmor kan dock sånt numera. Dock låter det ju inte som det i det här fallet. Snarare att den gradvis adapterar sig tillbaka till någon form av grundinställning.

    Fenomen som detta är dock lönlöst att gissa sig till. Det krävs en Tech II med en operatör som vet vad han/hon pysslar med.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #11
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 811
    Hej !

    Alla utom bilägaren verkar att inse varti problemet står att finna.
    Jag kan inte tillägga nå't som gör saken tydligare.

    Väljer man att ignoerara de "varningstecken" man upplevt så vet jag inte vad som kan avskräcka ?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    257
    Jaha till allt är firmans fel ja får se vad som händer nu med bilen

    Men tack för tipsen jag har fått ialla fall

    Simon

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 247
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Alla utom bilägaren verkar att inse varti problemet står att finna.
    Jag kan inte tillägga nå't som gör saken tydligare.

    Väljer man att ignoerara de "varningstecken" man upplevt så vet jag inte vad som kan avskräcka ?
    Hellre därifrån med en bil som inom kort går som den gjorde innan man kom dit än därifrån utan bil alls... http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=141742

    "Jaså, det bidde ingen dräpare? Vad bidde det då?"
    "Det bidde en originalbil"
    (Fritt från "Kejsarens nya kläder")

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 811
    Hej !

    JA, det är nog så enkelt att det är skit bakom spakarna !
    Ettor o nollorna ligger i ett flashminne, detta är ickeflyktigt.

    Men, till sist, jag löser inga problem som leverantörer har gratis....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  15. #15
    blev det nån ordning på bilen..?

    såg den förra veckan på cc...jävlar vad fin den e,
    men du..rätta till reg skylten bak..den sitter ju snett
    så kan du inte åka runt

Liknande ämnen

  1. Strul efter mappning??
    Av Direkta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 16:06
  2. Mappning efter steg 3?
    Av MaCCe_93 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 18:47
  3. hög tomgång m.m. efter mappning
    Av Erik Karlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 22:53
  4. Mappning efter chippning?
    Av StRob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-25, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •