Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vem tar kostnaden ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Klörup
    Inlägg
    25

    Vem tar kostnaden ?

    Hej

    Vet inte om detta är rätt plats att lägga denna frågan, men ni får flytta den om det är helt fel.

    Så till min fråga!

    Köpte en Saab 9-5 -98 som gått 7000 mil och en ägare. efter en vecka ca så börjare växelådan att strula, fick inte i backen eller 1an ibland. Bilfirman skickade iväg lådan och fick den renoverad. Sen var jag glad och allt funkade och var jätte nöjd med min nya bil. Sen nu 500 mil senare så skulle jag byta bromsar och tog då en titt under bilen med och så att det droppade från vänster sidan av lådan där axlen går in. ringde bilfirman och dom bara säger att det är sådant som händer att en packbox kan gå sönder.

    Efter lite snack med kompisar och en annan bilfirma så säger dom att den som monterat lådan måste ha tagit sönder packboxen då dom monterade lådan igen.

    Jag tycker då att det måste finnas en viss garanti på jobbet för den kan inte bara rinna ut 1 liter olja om inte packboxen varit kass innan eller dom gjort fel. Får hoppas att lådan klarat sig.

    Så nu får man ta sina semester pengar och hoppas att det inte blir för dyrt.

    Ja vad ska man göra , bara svälja eller jaga bilhandlaren?!

    /Niklas
    9-5 2.0t steg 2+

  2. #2
    Helt klart har dom som satte ihop lådan slagit i sönder packboxen, en packbox som är rätt isatt skall hålla läääääänge? iallafall om det är bra märke på det som t ex simrit. Hur länge sedan är det som du fick lådan rep? man har alltid 1 års garanti på reperationer så det är bara att gå på försäljaren som i sin tur får gå på dom som utförde reperationen.

    Lycka till
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Klörup
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss
    Helt klart har dom som satte ihop lådan slagit i sönder packboxen, en packbox som är rätt isatt skall hålla läääääänge? iallafall om det är bra märke på det som t ex simrit. Hur länge sedan är det som du fick lådan rep? man har alltid 1 års garanti på reperationer så det är bara att gå på försäljaren som i sin tur får gå på dom som utförde reperationen.

    Lycka till
    Fick lådan rep för 4 mån sedan. Efter att ha kollat mina papper så har jag 2 dagar kvar på min 6 mån garanti som man har enligt konsumentverket så enligt dom är det bara föra han och betala eller fixa felet.

    /Niklas
    9-5 2.0t steg 2+

Liknande ämnen

  1. Parkeringsvakter vs kostnaden.
    Av Brandten i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 22:55
  2. Värt kostnaden för Powerflex?
    Av Murre R i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •