Kan jag göra som man gör i denna guide på min 9-5 AERO Årsmdl 00?
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... nt_anv.pdf
MVH!
Kan jag göra som man gör i denna guide på min 9-5 AERO Årsmdl 00?
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... nt_anv.pdf
MVH!
Kolla här http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329Ursprungligen postat av Paanis
Mvh:Hans
Nix, då väl denna instruktion visar en öppen AV, du behöver en återcirkulerande vilket finns beskrivet i tråden 900hasse länkar till.Ursprungligen postat av PaaNis
Flyttar denna tråd till "Motor och motorstyrning".
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Tack grabbar, gillar denna forum!
Behöver jag ha något annat än själva dumpen förresten?
Slangar eller liknande?
MVH!
När vi ändå snackar avlastningsventiler så har jag kopplade jag en vaccummätare till min för att se vad den sysslade med och när gasspjället var öppet så ökade trycket för att omedelbart slä över till vaccum när gasspjället stängdes. Efter en stund försvann vaccumet och trycket till ventilen nollställdes trots att spjället fortfarande var stängt. Ska det vara så? Står inte turbon helt still då? Spjället stängt och ventilen stängd...
Känner lite ryckningar precis när jag öppnar spjället igen...
Fredrik J
sitter en magnetventil uppe vid insuget som styr när dumpen får öppna och inte öppna.. därför du får skumma värden om du kopplar in en graderad laddtrycksmätare vid AV.
Jag kopplade bort skiten när jag bytade dump på min...
Går lika bra utan.
Jo jag har hittat den. Det är väl därför det går från tryck till vaccum så snabbt och sen tillbaka igen. Men frågan är om den fungerar som det är tänkt?
Egentligen skulle man ju kunna koppla förbi magnetkontakten och kolla vad som händer. Borde väl vara så att det tar lite längre tid att bygga upp tryck. Några andra negativa konsekvenser? Om nu tvekan vid gaspådrag minskar av manövern vill säga. Annars finns det väl ingen mening...
Fredrik J
Har nu köpt en sk "sekventiell" dump från speedparts,
stog i beskrivningen att den passar alla 9-5.
Är den svår att montera tro?
MVH!
Dumt köp då den inte funkar något bra iaf.. nu kommer den bara få tillbaka halva den mängd luft som den räknar med att få tillbaka och din bil kommer gå för fett d.v.s för mkt soppa, men men det var bara en upplysning det är ju helt upp till dig med vad du vill köra.Ursprungligen postat av PaaNis
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Passar och fungerar är två skilda saker.Ursprungligen postat av PaaNis
Men du som laddar över 1.5-1.7 bar och måste ha ny avlastningsventil, så finns det inte så många bra återcirk. ventiler. Hyperboost är en återcirk. som är bättre kostar 2000kr vilket borde vara billigt när du förmodligen redan lagt ner 50000-100000kr på motorn. För oss andra som håller oss under 1.5-1.7 bar och 350-400hk har tur och klarar oss med orginalventilen.
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=304
Jag skulle satsat på Forgeventilen som Maptun har på sin hemsida, den fungerar ypperligt i min T7-bil och har ett vettigt pris.Ursprungligen postat av PaaNis
Men den är helt återcirkulerande..?Ursprungligen postat av AeroRydde
Ja och det är det SKA ha inget annat d.v.s återcirkulerande, om du vill att din bil ska gå som den ska.Ursprungligen postat av PaaNis
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Låt inte så förvånad Den ska vara återcirkulerande.. Köp ett öppet filter iställetUrsprungligen postat av PaaNis
Jag vill inte tro att den måste vara återcirkulerande, vill ju ha ljudet! *Gråta*
Prova med den du köpt om du vill, fungerar kanske jättebra. Annars är det öppet filter och återcirkulerande ventil som gäller. Brukar låta tillräckligt högt vill jag lova
Ska hämta ut den idag, återkommer hur den går.Ursprungligen postat av AeroRydde