Visa resultat för omröstning: Bas i 9-3 SS

Antal röster
18. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Baslåda

    11 61,11%
  • 2 st 6x9"

    7 38,89%
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bäst bas för minst pengar i 9-3 SS Premium 150w

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    10

    Bäst bas för minst pengar i 9-3 SS Premium 150w

    Vad är bäst??

    (Vad är enklast?)

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Kan nog säga att en baslåda kommer göra sig bäst.

    byta 6*9or drar med sig mer, om du ska få ut maximalt av dem så ska du nog sattsa på ett steg till dem och då har du genast masor med kabeldragning osv.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276
    Jag röstar för 2st 6x9" - av hög kvalité! Med ett steg, om man är ute efter bra ljud. Ska man bara ha dunka dunka så är baslådan enklare.

  4. #4
    Jag skulle helt klart tagit två högtalare i hathyllan, dom är enkla att instalera, och som tar inte heller upp halva bagageluckan.
    Jag skulle tipsa om ett par DLS R1070, visserligen är dessa 7*10" men med den medföljande plastramen så kan dom monteras i ett 6*9" hål, dessa högtalare är grymma, driver dom med bara 2*15WRMS (Dom klarar 2*200) och det spelar bra, om man använder ett större steg så kommer du bara att få bättre ljud. vill du inte förstöra ljudbilden inne i kupen så kan du koppla bort diskanterna och eller lägga på ett lågpassfilter på steget för att inte spela mer än dom lägre registren, men detta är absolut inte nödvändigt. men som sagt min röst går på ett par 7*10"

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    631
    farskost - du säger att om man använder ett större steg så kommer man att få bättre ljud. innebär det då att jag skulle kunna ta farsans gamla slutsteg från början av 70talet och koppla in för det är bra mycket större än de steg som idag utlovar riktigt bra ljud !
    isf, kopplar man in ett dubbelt så stort steg som det man hade från "början", blir då ljudet då dubbelt så bra?
    ...för farsans steg är en 3-4gånger större !


    mvh din alltid lika seriöse polare

    och angående topic så skulle jag också satsa på 7*10orna. kan 15wrms spela som det gör så vore det grymt om man gav högtalarna t.ex 100wrms OCh som färskosten här innan påpekade: baslåda tar plats
    MEN vill du åka o verkligen kännas på törje så lär du satsa på en baslåda, men vill du åt dynamiken så är ett på hatthyllehögtalare smidiga och bra till ändamålet.

    mvh x 2

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286
    Baslåda, utan att tveka, vet av egen erfarenhet!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    24
    Baslåda!!!!

    Har allerede tatt ut dekslet på høyre side i bagasjerommet. Har forsterket med glassfiber og polyester. Bygger ut med mdf.

    Har kjøpt billige komponenter på biltema (10" bass og bassforsterker i competition serien). Saab verkstedet har trukket 10 kvadrat kabel for meg (kr 1000 for arbeidet) og hentet ut remote strøm på egen ledning.

    Bilder kommer senere!
    Svart 93ss Aero automat 2003 (oslo-norge)

  8. #8
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276
    Citat Ursprungligen postat av albertsson
    farskost - du säger att om man använder ett större steg så kommer man att få bättre ljud. innebär det då att jag skulle kunna ta farsans gamla slutsteg från början av 70talet och koppla in för det är bra mycket större än de steg som idag utlovar riktigt bra ljud !
    De gjorde bra grejer på 70-talet också

Liknande ämnen

  1. Billigt men bra elverk 2-2,5kW minst?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-15, 12:15
  2. Ljudsystem Premium 150W
    Av Jppaulsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 14:16
  3. Oljeläckage! (minst sagt!!)
    Av Freddan84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •