Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: köp av 9-3 2,0T -98

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    2

    köp av 9-3 2,0T -98

    Tja

    Jag är påväg att köpa mig en ny bil.
    det är en 9-3 2,0T som sen är trimmat med Nordic Uhr steg två, upp till 230hk
    Den är inte servad efter dom har trimmat den och jag undrar lite nu vad som är de vanligaste felen.
    Bilen är:
    Saab 9-3 2,0T -98
    14'000mil
    Trimmad.

    Är att den är trimmad nått som jag behöver vara orolig för?
    Senast den var servad var november 2001 och antagligen efter det den vart trimmad och den har haft samma ägare sedan dess, nu står den hos en bilfirma.

    Tacksam för all hjälp jag kan få då jag är jävligt sugen på att köpa den.

  2. #2
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901
    Har dom inte servat den på 5 år? Då skulle jag håla mig undan ...
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401
    Köp inte bilen om den inte e fullservad. Leta efter en annan Saab.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    Re: köp av 9-3 2,0T -98

    Citat Ursprungligen postat av ToPPe84
    Tja

    Jag är påväg att köpa mig en ny bil.
    det är en 9-3 2,0T som sen är trimmat med Nordic Uhr steg två, upp till 230hk
    Den är inte servad efter dom har trimmat den och jag undrar lite nu vad som är de vanligaste felen.
    Bilen är:
    Saab 9-3 2,0T -98
    14'000mil
    Trimmad.

    Är att den är trimmad nått som jag behöver vara orolig för?
    Senast den var servad var november 2001 och antagligen efter det den vart trimmad och den har haft samma ägare sedan dess, nu står den hos en bilfirma.

    Tacksam för all hjälp jag kan få då jag är jävligt sugen på att köpa den.
    Tja. Jag hade nog också, tyvärr, kanske letat efter en annan bil. Är den inte servad (med bok) vet man ju i princip inget. Finns ju en hel del andra saabar som kan visa upp en full service bok. Tänk 2 ggr bara.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    2
    ok
    tack grabbar, synd bara, var ett hyffsat pris på den...

  6. #6
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901
    Det är bara leta vidare , finns många andra som är bra pris också men som har blivit servade enligt bok.

    Lycka till med bilköpet!!
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Jag tycker ni är väl snabba att döma ut en bil enbart på grund av att serviceboken inte är fullstämplad,
    Själv gör jag service på min bil helt enligt serviceprotokollet, förmodligen noggrannare än (och kanske minst lika bra som) vad man skulle göra på en stor SAAB-verkstad också. Dessutom byter jag olja och filter mellan dessa servicar för en liten del av de pengar jag sparar på att inte lämna in bilen men självklart är det ju upp till mig att övertyga en eventuell köpare om att detta är likvärdigt med en fullstämplad servicebok.

    När jag köper bil är serviceboken EN sak jag kollar men inte den allenarådande.

    Bilen det var fråga om här omfattas ju INTE av den förlängda motorgarantin eller hur? Några andra garantier från SAAB lär knappast heller vara gällande längre så är bilen i bra skick och priset det rätta så kanske det inte är så dåligt köp ändå?

    Man jag håller med er andra om att det finns gott om liknande bilar så om det inte känns rätt är det bara att leta vidare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Håller med dig LM man ska inte döma ut efter boken.
    Som jag jag byter alltid oljan/filter kring 500mil skulle bli fattigt att lämna in bilen.

    Tror nog dem servat bilen själv.
    i 5år utan service håller nog inte en saab 9-3 eller 9-5
    9-5 2.0t steg 2 -98

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •