Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 85

Ämne: Erfarenheter av http://www.chipcenter.cc/?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    2

    Erfarenheter av http://www.chipcenter.cc/?

    Hejsan är det någon som har erfarenhet av detta företag??
    http://www.chipcenter.cc/
    Jag har en 9-5a -00 2.0 Sport Combi.
    Det skillde ju rätt mycke i pris mot de andra firmorna.
    Denna tog 6400:-
    De andra firmorna ligger ju på typ 7900:-

    mvh:Martin

    Ändrade trådrubriken något

    Moderator /LM
    Att styla en Volvo är som att sminka en gris.
    Bilen:SAAB 9-5 2,0 Sport Edition -00
    Original men måste övertala frun till lite trim.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712
    Här finns de lite att läsa om de
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... chipcenter
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Sök här på forumet kommer du hitta en hel del. Sen inser du nog rätt snabbt att de andra är mer prisvärda.

    Är du även medlem i STCS har du rabatt hos tex Maptun som har grymt bra service.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    åtvidaberg
    Inlägg
    40
    Du har oxå rabbat hos nordic ifall du är stcs medlem mycket bra service där oxå / mvh roland
    Rökning kan skada sperman ock minskar fruktsamhet.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    170
    Den här frågan dyker ju upp titt som tätt....nästan så man tror att det är någon som försöker provocera fram nå????
    Varför göra det man får när det finns så mycket annat kul!!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Sök här på forumet kommer du hitta en hel del. Sen inser du nog rätt snabbt att de andra är mer prisvärda.

    Är du även medlem i STCS har du rabatt hos tex Maptun som har grymt bra service.
    Jo jag kikade runt...Insåg rätt snabbt att det inte var samma krut i detta.
    Jasså ger det rabatt
    Att styla en Volvo är som att sminka en gris.
    Bilen:SAAB 9-5 2,0 Sport Edition -00
    Original men måste övertala frun till lite trim.

  7. #7
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    CC har ju sagt att de inte vill ha med klubben att göra. Så låt dem slippa det.
    Finns ju andra / bättre alternativ...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  8. #8
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Såg att SQR tar 6995, även de ger rabatt till medlemmar, räkanr man på det så blir det till och med lägre än CC's pris
    ///Mackanized
    Tillbaka

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    298
    Har trimmat min 9-5a på itsfun


    efter mycket om och men blev det ordning på bilen, hade en väldans mycket strul med bilen, va inne med bilen tre ggr...men men grymt bra service med reducerat pris samt gratis lånebil tycker jag rätar ut mina frågetecken på den firman


    men nästa saab jag köper kommer jag trimma hos maptun garanterat!

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av gripen65
    Den här frågan dyker ju upp titt som tätt....nästan så man tror att det är någon som försöker provocera fram nå????


    MVh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  11. #11
    jag ska ge dig en jävla erfarenhet av detta företag !!!!
    min bil har stått där i 21 jävla månader och är där än
    den skulle varit klar 2005-04-25...sen har man bara fått höra massa jävla ursäkter...nu e dom på mappningen...det har dom varit i 14 veckor...sitter och ljuger en rakt upp i ansiktet 14 veckor...vad fan ???

    dom är dock trevliga att snacka med..men det gör en bara mer förbannad när det visar sig att det är skitsnack...snacka med mekanikern om du ska ha nåt gjort...ägarens ord litar jag inte mycket på

    mvh.../billös 21 mån och mer blir det väl

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Citat Ursprungligen postat av kalmarkillen
    jag ska ge dig en jävla erfarenhet av detta företag !!!!
    min bil har stått där i 21 jävla månader och är där än
    den skulle varit klar 2005-04-25...sen har man bara fått höra massa jävla ursäkter...nu e dom på mappningen...det har dom varit i 14 veckor...sitter och ljuger en rakt upp i ansiktet 14 veckor...vad fan ???

    dom är dock trevliga att snacka med..men det gör en bara mer förbannad när det visar sig att det är skitsnack...snacka med mekanikern om du ska ha nåt gjort...ägarens ord litar jag inte mycket på

    mvh.../billös 21 mån och mer blir det väl
    Oj då!
    Det där lät inte kul.
    Kan du berätta mer vad det är som har gått snett och vad det är du har bett dem bygga?

  13. #13
    Oj då!
    Det där lät inte kul.
    Kan du berätta mer vad det är som har gått snett och vad det är du har bett dem bygga?[/quote]

    det va så gott som en maxtrimmning...men börjar man inte på bilen efter den stått där i 8 mån...då hinner man inte...och nu gör dom ingenting på bilen för att den har stått där 14 mån för länge...vad gör det om den står i 15 eller 16 mån för länge...det verkar vara deras tankesätt....har betalat i förskott med...150.000 kr...hårt inarbetade jävla pengar, sen kostar/kostade bilen lika mycket...men dom sjunker snabbt i värde om den ska stå och samla damm

  14. #14
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av kalmarkillen
    Citat Ursprungligen postat av D.J
    Oj då!
    Det där lät inte kul.
    Kan du berätta mer vad det är som har gått snett och vad det är du har bett dem bygga?
    det va så gott som en maxtrimmning...men börjar man inte på bilen efter den stått där i 8 mån...då hinner man inte...och nu gör dom ingenting på bilen för att den har stått där 14 mån för länge...vad gör det om den står i 15 eller 16 mån för länge...det verkar vara deras tankesätt....har betalat i förskott med...150.000 kr...hårt inarbetade jävla pengar, sen kostar/kostade bilen lika mycket...men dom sjunker snabbt i värde om den ska stå och samla damm
    Du har inte övervägt att hämta bilen och begära ditt förskott tillbaka.
    Vad är det som är problemet för dem att komma igång? Måste ju vara en ganska snäv flaskhakls att passera om de inte lyckats på denna tid.

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av Pelle

    Vad är det som är problemet för dem att komma igång? Måste ju vara en ganska snäv flaskhakls att passera om de inte lyckats på denna tid.
    Kunskap?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Citat Ursprungligen postat av Pelle

    Vad är det som är problemet för dem att komma igång? Måste ju vara en ganska snäv flaskhakls att passera om de inte lyckats på denna tid.
    Kunskap?
    Med största sannolikhet Tycker verkligen att det är helt oacceptabelt att en trimfirma gör på det viset. Hade hämtat min bil återkrävt mina pengar och bett dom dra ditt pepparn växer och kontaktat ngn. firma som vet vad dom sysslar med!

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    >kalmarkillen: Om din bil stått där i över ett år och du inte fått leverans så är det bara att kontakta ARN. Chipcenter lyder under Konsumentköplagen, vilken stipulerar att man har rätt till hävning och skadestånd om en vara eller tjänst inte levereras i tid, till fullo eller att "syftet med köpet är väsentligen förfelat".

    Du bör kunna begära:

    1. Din bil tillbaka - intakt
    2. Ditt förskott tillbaka
    3. Skadestånd för värdeminskning under den tid den stått där + kostnad för ersättningsbil fr.o.m. den dag den enligt överenskommelse skulle vara klar => idag
    4. Mellanskillnad för kostnaden för motsvarande trimning på en annan firma, eftersom du nu tvingas vända dig någon annanstans för att få samma sak gjort som CC har åtagit sig.

    Anmäl på, du har lagen på din sida!

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #18
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Kalmar-killen:
    är det sant är det helt jävla otroligt.... Stackars sate.

    inte för att jag har nån anledning att misstro dig, men det låter ju helt sjukt juh.

    1) Hämta bilen
    2) Ta kontakt med en advokat som drar dem inför tinget. (För du fick väl nåt skrivet när du betalat 150 kkr i förskott??)


    Ännu en gång, är detta sant verkligen???
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    91
    tjena!

    jag har också cc steg 3 i min 9-5,är faktiskt missnöjd tycker inte att det ger mig den kicken som den borde,hade en trimmad 9000 2.0t-96 innan och den gick fan så mycket bättre tycker jag...men skitsamma nu,gjort är gjort...ska inte spendera mera pengar på min bil,nästa objekt blir att inhandla en 9-3 aero ss om 2 år istället och då ska jag nog vända mig till Nordic.

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    84
    min förra 9000 2,0ltt chippade jag med steg1 hos CC och blev kanonöjd med resultatet,fungerade problemfritt för mig iallafall
    Kör:
    SAAB 9-3 AERO 2001:a

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av http://www.bil-motor.se/ för trimmning?
    Av claren i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 21:59
  2. Erfarenhet av Chipcenter
    Av Kirderf i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 21:38
  3. Chipcenter
    Av kallekula i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 13:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •