Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: remoten ger bara signal på radion..

  1. #1

    remoten ger bara signal på radion..

    jag har kopplat in ett slutsteg i min 900 och har ett problem det funkar bara om man har radion på!
    sterion är en sony av okänd modell. om den bara ger signal när radion är på finns det nån annan sladd med konstant ström då ellar har ni nått tips på var man kan dra strömmen ifrån annars?
    kan man dra från + till sterion?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141

    Re: remoten ger bara signal på radion..

    Citat Ursprungligen postat av roedluvan
    jag har kopplat in ett slutsteg i min 900 och har ett problem det funkar bara om man har radion på!
    sterion är en sony av okänd modell. om den bara ger signal när radion är på finns det nån annan sladd med konstant ström då ellar har ni nått tips på var man kan dra strömmen ifrån annars?
    kan man dra från + till sterion?
    Alltså, nu skall vi reda ut detta. Vad vill du använda vad till hur när då?
    Ett steg är väl onödigt att ha påslaget om man inte har sterion påslagen!?
    Du skriver din fråga lite kryptiskt, men det man skall göra för at koppla in det på vanligt sätt. Är att dra en tjock el kabel ifrån plus till steget på den sätter du en säkring inom 30cm ifrån batteriet, sedan jordar du steget. Dra sedan en remote sladd ifrån steget till sterion´s remote utgång /eller en el-antenn eller till bakljusen. Jag rekomenderar dock till sterion eftersom steget då slås på och av i samband med att du slår på sterion.

    Om man tolkar ditt problem på ett annat sätt att steget bara är igång när du har just radion på och stängs av när du slår på cdn, detta låter dock mycket underligt. Men för att gå runt detta på ett enkelt sätt är ju då att dra remote sladden till exempelvis bakljuset, missen med det är du då måste ha lyserna på för att kunna använda steget. Så om det är detta problem som du menar så bör du undersöka steron möjligtvis byta ut den.

    //Martin

  3. #3
    tackar det är precis som du beskriver i senare delen som är problemet den hissar bara upp antennen i radio läge! då får jag helt enkelt koppla den till bakljusen då.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Svedala
    Inlägg
    121
    Sony har TVÅ remote kablar, en till radioantenn som endast är aktiv när radion är till och en kabel med ström så fort du startar stereon...

    Byt remote så är problemet fixat!!
    -=9000 CSE A50=-

Liknande ämnen

  1. Vr-Signal.
    Av Dimmx i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 20:21
  2. Vart kopplar jag remoten 9-3 Aero -01??
    Av s_w i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 03:19
  3. hjälp mig att koppla in remoten!
    Av Jimmu i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 22:45
  4. 5v el. 12v till remoten i steget?
    Av RonnyO i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 23:10
  5. mer än 1 grej på remoten?
    Av nejo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 19:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •