Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: CD-växlare till NG900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    35

    CD-växlare till NG900

    Tänkte sätta in en cd-växlare i en 900ng. Någon som har koll på vilka modeller som passar och om man måste skaffa extra kablar till det. Om jag har fattat det rätt så är det Clarion som gör växlarna till den bilen.
    Kanske någon som har en till salu med?

    Mvh
    Swen

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    117
    Se här:

    http://www.saabnet.com/sites/audioguide/
    http://www.clarion.se/support/faq/saab.htm (även CDC635 fungerar)

    Har du tur är kabeln fördragen, men det varierar. Om du viker ned klädseln på vänstersidan ska den i så fall ligga upprullad ungefär vid hjulhuset. Det är en kabel med en vanlig DIN-kontakt (rund).

    Mvh,
    Mattias

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skurup
    Inlägg
    329

    CD-växlare i ng900 -97

    Hej!

    Har precis införskaffat en 900 Talladega -97 med AS 2 stereon, men utan CD-växlare

    Vilka CD-växlare passar? Är det nån speciell eller det är alla CLarions växlare?

    Finns kabeln för dragen? Vart hittar jag den isåfall?

    /Rikard
    Saab 9-3 -00
    Saab 99 "Cab" -78
    Saab 95 V4:a -72, 1850cc

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Det ska varar clarion med c-bus anslutning och max 6skivor, om du har en kabel dragen så ska den finnas vänster bak har jag för mig, men inte många som har den fördragen, vet att frågorna har varit uppe tidigare så prova sök, sen kan du kolla lite här också: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79020

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skurup
    Inlägg
    329
    Oj, skrev vist fel... jag har ju AS 3 stereon.

    Så alla 6-vxl clarion växlare från Clarion fungerar då?

    Såg på länken du bifogade att det fanns en monteringssats, nån som vet vad den kostar på Saab?

    /Rikard
    Saab 9-3 -00
    Saab 99 "Cab" -78
    Saab 95 V4:a -72, 1850cc

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av Rikard
    Så alla 6-vxl clarion växlare från Clarion fungerar då?
    Är inte säker på att alla clarion med c-bus anslutning fungerar, men cdc628/634 skriver dom i fakta delen att dom fungerar. Själv kör jag med en Cdc9300 som fungerar bra.

  7. #7
    Hejsan

    Lånar tråden lite !
    Är det någon som vet vilken av dessa spelare som är den smala variannten ? cdc628/634 ?

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Hejsan

    Lånar tråden lite !
    Är det någon som vet vilken av dessa spelare som är den smala variannten ? cdc628/634 ?
    Vad menar du med ”den smala variannten” ?

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    C net växlare kommer kräva en adapter om det ens finns längre
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skurup
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Citat Ursprungligen postat av Rikard
    Så alla 6-vxl clarion växlare från Clarion fungerar då?
    Är inte säker på att alla clarion med c-bus anslutning fungerar, men cdc628/634 skriver dom i fakta delen att dom fungerar. Själv kör jag med en Cdc9300 som fungerar bra.
    Vad är det som skiljer cdc628/634 samt Cdc9300 åt? Är det olika årsmodeller eller de har olika funktioner?

    /Rikard
    Saab 9-3 -00
    Saab 99 "Cab" -78
    Saab 95 V4:a -72, 1850cc

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Kan vara att det är olika årsmodeller, sen tror jag inte att det skiller så mycket mellan dom olika modellerna. Kan vara att vissa modeller har problem med brända skivor, växlar mellan skivor snabbare….

  12. #12
    Bennet: Jag har en Cd växlare som sitter i bagaget men den passar sig inte så bra där eftersom jag lastar ibland mycket saker och då går CD växlaren sönder Har en kompis som hade en 900 NG och han hade lyckats att trycka in sin CD växlare i handsfacket efter lite modd ! Det som var olika mellan spelarna var att den ena var lite tunnare

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: CD-växlare i ng900 -97

    Citat Ursprungligen postat av Rikard
    Hej!

    Har precis införskaffat en 900 Talladega -97 med AS 2 stereon, men utan CD-växlare

    Vilka CD-växlare passar? Är det nån speciell eller det är alla CLarions växlare?

    Finns kabeln för dragen? Vart hittar jag den isåfall?

    /Rikard
    finns 2 sätt du kan se om kabln finns.
    dra ut stereon ur hålet där fram (med ett par små skruvmejslar)
    och så antingen sitter kablen ipluggade eller så ligger de en kabel där med en ganska stor kontakt.
    andra sättet är att ta bort tyget vid antennen så brukar den ligga där ihopbuntad och sen gå upp en bit i inneskärmen.
    jag vet inte hur vanligt de är med fördragen kabel min ng900 97a hade sladden, lika så min ng900 96a jag hade innan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Bennet: Jag har en Cd växlare som sitter i bagaget men den passar sig inte så bra där eftersom jag lastar ibland mycket saker och då går CD växlaren sönder Har en kompis som hade en 900 NG och han hade lyckats att trycka in sin CD växlare i handsfacket efter lite modd ! Det som var olika mellan spelarna var att den ena var lite tunnare
    Vet inte hur det är med storleken mellan dom olika modellerna, men det borde inte vara så svårt att fixa ett skydd till växlaren, trist om den går sönder. Eller så kan du kanske prova att montera den på undersidan av hatthyllan, där borde den sitta ganska säkert.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Bennet: Jag har en Cd växlare som sitter i bagaget men den passar sig inte så bra där eftersom jag lastar ibland mycket saker och då går CD växlaren sönder Har en kompis som hade en 900 NG och han hade lyckats att trycka in sin CD växlare i handsfacket efter lite modd ! Det som var olika mellan spelarna var att den ena var lite tunnare
    Vet inte hur det är med storleken mellan dom olika modellerna, men det borde inte vara så svårt att fixa ett skydd till växlaren, trist om den går sönder. Eller så kan du kanske prova att montera den på undersidan av hatthyllan, där borde den sitta ganska säkert.
    Tror att det skulle kunna bli rätt snyggt och bra om man placerade CD växlaren i Handskfacket !

  16. #16
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Bäösta placeringen är hanskfacket
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    I handsfacket måste nog vara ett av bättre ställena att ha den på, lätt att komma åt och är inte så mycket i vägen om nu inte vill ha lite saker i handsfacket.

  18. #18
    Funderar på att plocka bort handsfacket och se om man kan bygga en lite fäst platta och sedan göra ett litet hål kabeln till Cd växlaren ! Om man har den där bak som jag har nu så blir det lite jobbigt att alltid springa bak för att byta skiva !

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skurup
    Inlägg
    329

    Re: CD-växlare i ng900 -97

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Rikard
    Hej!

    Har precis införskaffat en 900 Talladega -97 med AS 2 stereon, men utan CD-växlare

    Vilka CD-växlare passar? Är det nån speciell eller det är alla CLarions växlare?

    Finns kabeln för dragen? Vart hittar jag den isåfall?

    /Rikard
    finns 2 sätt du kan se om kabln finns.
    dra ut stereon ur hålet där fram (med ett par små skruvmejslar)
    och så antingen sitter kablen ipluggade eller så ligger de en kabel där med en ganska stor kontakt.
    andra sättet är att ta bort tyget vid antennen så brukar den ligga där ihopbuntad och sen gå upp en bit i inneskärmen.
    jag vet inte hur vanligt de är med fördragen kabel min ng900 97a hade sladden, lika så min ng900 96a jag hade innan.
    Jag kollade precis och jag har kabeln fördragen Känns skönt!

    Sen finns det tydligen nån monteringssats från saab som fäster växlarens orginal "fötter" mot "väggen" i bagaget. Nån som vet vad en sådan kostar på Saab?

    /Rikard
    Saab 9-3 -00
    Saab 99 "Cab" -78
    Saab 95 V4:a -72, 1850cc

  20. #20

    CD-växlare till NG900

    Har en 900 -94 med orginal stereo och undrar om man kan köpa vilken cd växlare som helst eller om det måste vara nån speciell för att kunna koppla in den till orginal stereon?
    Har hört att de måste vara nån speciell..
    Om annars finns de några omkopplare som gör att man kan koppla in vilken som helst kanske?

Liknande ämnen

  1. NG900 -96, behövs kod vif byte av CD-växlare?
    Av Agaton.sax i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 22:27
  2. Cd-växlare från 9000 i NG900
    Av 2,0T i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 10:26
  3. Montering av CD-växlare ng900, någon som har bilder?
    Av Emm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 14:36
  4. Dra kabel till CD-växlare NG900
    Av znorc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 15:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •