Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dödade en grävling

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18

    Dödade en grävling

    Hej
    Igår körde jag på en grävling och dimljuset gick åt helvete,men även spoilern sprack precis under dimljuset. Frågan är om det går att typ limma ihop spoilern? Den är inte skadad på något sätt förutom att den gått rakt av under dimljuset, det saknas ingen bit.
    Någon som vet om det finns någon i närheten av Norrköping som kan fixa detta?
    Vad tror ni det kostar? Kan väl knappast vara värt att blanda in försäkringen (självrisk på 5000)?
    Bilen är en 9-3 -01 185hk
    9-3 SE 2,0T -01

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18
    Bilder:


    9-3 SE 2,0T -01

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    när jag lagade en liknanade skada på min så fyllde jag bara upp med plastick padding glasfiberspackel bakom där, de går ju som ett V på baksidan, fyllde hela det hålrummet där och de höll väldigt bra.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    när jag lagade en liknanade skada på min så fyllde jag bara upp med plastick padding glasfiberspackel bakom där, de går ju som ett V på baksidan, fyllde hela det hålrummet där och de höll väldigt bra.
    Vet du hur dimljuset sitter fast. Är det ett löst fäste som sitter i spoilern? Ser ut att vara trasigt där dimljuset ska sitta, går det att byta det fästet eller måste man byta spoilern?
    9-3 SE 2,0T -01

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Ruul
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    när jag lagade en liknanade skada på min så fyllde jag bara upp med plastick padding glasfiberspackel bakom där, de går ju som ett V på baksidan, fyllde hela det hålrummet där och de höll väldigt bra.
    Vet du hur dimljuset sitter fast. Är det ett löst fäste som sitter i spoilern? Ser ut att vara trasigt där dimljuset ska sitta, går det att byta det fästet eller måste man byta spoilern?
    är inte helt säker på hur de där sitter, jag köpte en front som de var halv bortaget på eftersom jag ändå skulle ha nät där, men jag undrar om inte dimljusfästet sitter fast med resten av fronten, då kan de nog bli svårare att få ihop det så de verkligen sitter fast.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    är inte helt säker på hur de där sitter, jag köpte en front som de var halv bortaget på eftersom jag ändå skulle ha nät där, men jag undrar om inte dimljusfästet sitter fast med resten av fronten, då kan de nog bli svårare att få ihop det så de verkligen sitter fast.
    Kanske får bli nytt då. Kollade på saabs hemsida och rek.pris för en spoiler var 1098kr tror jag. Har 25% på motorcentrum så ska inte bli så dyrt. Det sjuka är att dimljusen kostar 2000kr för ett par, hutlöst dyrt.
    9-3 SE 2,0T -01

Liknande ämnen

  1. läcker kylarvätska när man kör. körde på en stor grävling
    Av saabgubben87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 00:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •