Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång

    Har haft batterikabeln avplockad ett antal gånger den senaste veckan eftersom jag försökt täta ett avgasläckage och släckt CE-lampan på detta sätt.

    Detta innebär att stereon också blir strömlös och när jag startar bilen står det CODE IN. Jag slår in min radiokod (4425), men ingenting händer, 4425 står bara kvar, utan att radion går igång.
    Jag vet att denna kod är rätt eftersom det fungerade när jag bytade till kolfiberpanel.

    Körde 55 mil idag, provade ett antal gånger att hålla inne "band" som skall ge en ett nytt försök efter en timme, men jag får ingen ny chans. Plockar jag av batterikabeln så får jag upp CODE IN när jag startar, men det går inte även med rätt kod.

    Hur skall jag få igång radion? Det är en helt original AS2 med växlare om det har någon betydelse...
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  2. #2

    Re: Radio i ng900 låst/går inte igång

    Citat Ursprungligen postat av Roijer
    Har haft batterikabeln avplockad ett antal gånger den senaste veckan eftersom jag försökt täta ett avgasläckage och släckt CE-lampan på detta sätt.

    Detta innebär att stereon också blir strömlös och när jag startar bilen står det CODE IN. Jag slår in min radiokod (4425), men ingenting händer, 4425 står bara kvar, utan att radion går igång.
    Jag vet att denna kod är rätt eftersom det fungerade när jag bytade till kolfiberpanel.

    Körde 55 mil idag, provade ett antal gånger att hålla inne "band" som skall ge en ett nytt försök efter en timme, men jag får ingen ny chans. Plockar jag av batterikabeln så får jag upp CODE IN när jag startar, men det går inte även med rätt kod.

    Hur skall jag få igång radion? Det är en helt original AS2 med växlare om det har någon betydelse...
    Hej!
    Hade liknande strul när SAAB gav mig fel kod efter ett verkstadsbesök.
    Ska bara vara ett trycka in koden vid "CODE IN", och sen ska den funka.
    Låter som du trots allt har fel kod!?
    Testa "din" kod en sista gång efter en "norgereset", alltså kapa strömen.
    Tänk bara på att du har tre försök innan du måste vänta ett tag...
    Annars skulle jag be en saab verkstad att kolla koden mot radions chassinummer. Det står instansat under radion, samt ska va på en klisterlapp ovanpå.

    Hoppas du löser det!
    Mvh.Wingman
    jag har en SnAABb bil...

    900Cäb

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    Re: Radio i ng900 låst/går inte igång

    Citat Ursprungligen postat av wingman
    Citat Ursprungligen postat av Roijer
    Har haft batterikabeln avplockad ett antal gånger den senaste veckan eftersom jag försökt täta ett avgasläckage och släckt CE-lampan på detta sätt.

    Detta innebär att stereon också blir strömlös och när jag startar bilen står det CODE IN. Jag slår in min radiokod (4425), men ingenting händer, 4425 står bara kvar, utan att radion går igång.
    Jag vet att denna kod är rätt eftersom det fungerade när jag bytade till kolfiberpanel.

    Körde 55 mil idag, provade ett antal gånger att hålla inne "band" som skall ge en ett nytt försök efter en timme, men jag får ingen ny chans. Plockar jag av batterikabeln så får jag upp CODE IN när jag startar, men det går inte även med rätt kod.

    Hur skall jag få igång radion? Det är en helt original AS2 med växlare om det har någon betydelse...
    Hej!
    Hade liknande strul när SAAB gav mig fel kod efter ett verkstadsbesök.
    Ska bara vara ett trycka in koden vid "CODE IN", och sen ska den funka.
    Låter som du trots allt har fel kod!?
    Testa "din" kod en sista gång efter en "norgereset", alltså kapa strömen.
    Tänk bara på att du har tre försök innan du måste vänta ett tag...
    Annars skulle jag be en saab verkstad att kolla koden mot radions chassinummer. Det står instansat under radion, samt ska va på en klisterlapp ovanpå.

    Hoppas du löser det!
    Mvh.Wingman
    Problemet är att jag vet att det är rätt kod eftersom den fungerade förra månaden...

    Efter att jag slagit in koden kan jag ändå inte få ett nytt förök, inte ens efter en timme.
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    Re: Radio i ng900 låst/går inte igång

    Citat Ursprungligen postat av wingman
    Annars skulle jag be en saab verkstad att kolla koden mot radions chassinummer.
    Enligt SAAB är det rätt kod.

    Men stereon går ändå inte igång när jag slår in koden, den står bara kvar i displayen och "väntar".
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  5. #5
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Är väl bara att inse att risken att den är kaputt är ganska stor då.....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av flaset
    Är väl bara att inse att risken att den är kaputt är ganska stor då.....


    du verkar ha tagit död på´n!
    Skulle gissa på att det är billigare att köpa en begagnad istället för att låta saab felsöka...
    Hoppas det löser sig!

    Mvh.Wingman
    jag har en SnAABb bil...

    900Cäb

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    Citat Ursprungligen postat av wingman
    Citat Ursprungligen postat av flaset
    Är väl bara att inse att risken att den är kaputt är ganska stor då.....


    du verkar ha tagit död på´n!
    Skulle gissa på att det är billigare att köpa en begagnad istället för att låta saab felsöka...
    Hoppas det löser sig!

    Mvh.Wingman
    Damn... Skall köra 60 mil på torsdag, kommer att bli låååånga mil =(
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  8. #8
    Allstaar
    Guest
    Jag och André(Röijer) fixade detta nyss. Vi drog ut stereon helt och alla kablar men koden var ändå kvar i siden. Sedan sa jag att vi tar bort siden och kapar strömmen igen. Sagt och gjort sedan peta vi in siden och ingen kod kom upp det var som om radion inte fanns. Sedan stängde vi av bilen och stoppa in alla kablar i stereon då kom det upp i siden att vi skulle slå in koden. Gjorde detta och smackilismack så fungerade allt.






  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång

    Citat Ursprungligen postat av Allstaar
    Jag och André(Röijer) fixade detta nyss. Vi drog ut stereon helt och alla kablar men koden var ändå kvar i siden. Sedan sa jag att vi tar bort siden och kapar strömmen igen. Sagt och gjort sedan peta vi in siden och ingen kod kom upp det var som om radion inte fanns. Sedan stängde vi av bilen och stoppa in alla kablar i stereon då kom det upp i siden att vi skulle slå in koden. Gjorde detta och smackilismack så fungerade allt.

    Precis som Allstaar säger så gick det efter att vi dragit ut alla relevanta säkringar och kollat dessa samt plockat loss radio och sid...
    Skumt att detta fungerade när det inte gick med att lossa batteripolen...

    Men men, nu har jag musik =D
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

Liknande ämnen

  1. Radio går inte igång
    Av ritte i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 17:09
  2. Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900
    Av xzar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 14:31
  3. Hög förbrukning och dålig tomgång. inte fixad!!
    Av TurboLover i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 21:07
  4. CD och radio funkar inte (AS3 ng900)
    Av wete i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •