Tjo.
Nu måste jag rådfråga expertisen..
Har uppgraderat min låda till lite färskare grejer hos Växel-Jörgen, där en Selholm-diff även monterades.
Sen bytte vi till ställbara bärarmar från samma firma.
Vred av höger drivknut en torr dag i vintras, då bilen bara skulle luftas lite Där var en kälskada i kurvan...
Den byttes och allt var fint tills häromdagen, då jag mer eller mindre spränger klockan där medbringaren sitter i, nu på vänster sida. Även detta i en kurva.
Visst, jag gasa, men inte massor. Och mycket mindre än det brukar gå på bana.
Nu undrar jag om det kan vara vinklar på drivaxeln i kombi med hjulvinklar och diff som kan spöka till det? Bilen är sänkt men motorn höjd i bakkant. Hjulvinklarna har justerats och hjulen sitter nu lite längre fram i hjulhusen.
Drivaxeln ligger ungefär vågrätt när dämaren är obelastad.
Bilen har under 300hk och har slutat spinna sen diffen kom i lådan
Förslag på vad som spökar och/eller vad som behöver fixas för att det skall hålla ihop?