är det värt jobbet att montera den? ska ha 6ans avgashus tror jag iaf...någon som har info mellan den och en orginal t25 på 9-3 sport?
är det värt jobbet att montera den? ska ha 6ans avgashus tror jag iaf...någon som har info mellan den och en orginal t25 på 9-3 sport?
Problemet med VOlvosnurran är att den har en annan anslutning mot grenröret jämfört med Saab-snurrorna. Går att lösa men är det värt besväret ?
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Ursprungligen postat av NilsG
Använder du 6ans hus passar det, men de är inte lätta att hitta och ett 15G är väl inte någon direkt uppgradering. Det är väl bättre med ett 16-19T då beroende på effektmål.Ursprungligen postat av Urban 1041
Varför ska du byta?
Skulle säga att ett TD04 hl 15x är en bra uppgradering till Garret T25 som sitter orginal.
Tål mera ladd och pumpar mera luf.
Men nån jätteskillnad är det kanske inte...
Jag hade inte tvekat att byta!
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
6:ans hus från 9000 Aero för att förtydliga. 6:ans hus från en Volvo har fel fläns.Ursprungligen postat av Realpower
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Men hur var det nu med avgashusen ?
Är verkligen Volvo 6# = Saab 6# ??
Skiljer väl i anslutning mot grenröret på dessa eller har jag drömt det ?
Dessutom är det väl olika kompressorinlopp på Volvo 850 och Saab 9-3/9-5 ?
Enklast montering blir det väl med 6# avgashus från 9000 Aero och resten av turbon från 9-3/9-5. Absolut bäst är väl att hitta en snurra från 9-5 Aero -06 med det nya inloppet.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
har en liggandes, därför det kunde vara kul att få reda på om det är värt jobbet...har dock inga planer just nu att ändra på något, får bli längre fram isf.
Nej. Definitivt inte på din bil.Ursprungligen postat av NilsG
Köp nåt med T25-fläns istället, nån Garrett T28/GT28-historia.
Om extractorrör ingår i begreppet "värt jobbet", ja då är det en annan sak.
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje