Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: DYra luftmassemätare...

  1. #1

    DYra luftmassemätare...

    <Hej,

    en kompis till mig behövde en ny luftmassemätare till sin Alfa-Romeo. Den var ruskigt dyr på mekonomen och ännu dyrare på Alfa-Romeo. Detta fick till följd att han och jag båda två gav oss ut på jakt efter billigare kanaler. Summa summarum slutade det med att mätaren damp ner på posten efter ett par dagar till en bråkdel av det ursprungliga priset. Efter detta har vi tagit in tre till likadana och företaget vi köper av verkar ha bra koll på vad de säljer och levererar i tid. Detta föranleder min fråga;

    Tror ni det finns marknadsunderlag för att starta upp en rörelse (d.v.s. är det bara Alfa-Romeo som har problem med dessa mätare eller har också Saab det?). Skulle vilja ha svar på lite luriga frågor, både på om Du har haft problem med din LMM och vad du har fått betala för den nya. Detta för att dels bilda mig en uppfattning av om problemet är vanligt och dels om det vore lönsamt att starta en dylik rörelse.

    Givetvis är Du också välkommen att skriva i tråden om Du känner att Du har koll på om det är ett vanligt fel eller om Du bara vill säga att du har bytt men inte vad det kostade.



    Tack på förhand

    //Martin

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    När luftmassemätaren på min 9000cse -93 gick sönder har jag för mig att jag fick betala strax över 2000:- för en helt ny hos Speedparts.

    Men att så många luftmassemätare skulle gå sönder runtom i Sverige så att en återförsäljare skulle behövas har jag svårt att se faktiskt
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 889
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Men att så många luftmassemätare skulle gå sönder runtom i Sverige så att en återförsäljare skulle behövas har jag svårt att se faktiskt

    Skulle ju vara guld ifall det fanns när det går sönder. Händer ju ändå då och då och kan man fixa till de flesta bilar så har man stor kundkrets.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Det skulle inte vara fel med billigare återförsäljare då jag vet många som har fått byta samt ska byta..
    Feminism:Ideologin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnorna är lika bra som männen.

    C70 cäääb

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 561
    Verkar väl inte vara helt ovanligt på 9-3/9-5 iaf?

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Verkar väl inte vara helt ovanligt på 9-3/9-5 iaf?

    Mvh
    Jag fick byta på min 9-3..
    Feminism:Ideologin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnorna är lika bra som männen.

    C70 cäääb

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 952
    På diesel-bilarna byts det ju väldigt ofta! Både på Saab och Opel

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 270
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..
    Reklam för vad?

    Han skriver ju själv att han kollar om det finns ett behov. Det är väl rätt självklart att då fråga på lite olika forum för att få en bra uppfattning om behovet finns?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..
    Reklam för vad?

    Han skriver ju själv att han kollar om det finns ett behov. Det är väl rätt självklart att då fråga på lite olika forum för att få en bra uppfattning om behovet finns?
    Tänkte precis samma, ingen reklam ju, kollar bara om det är i behov av det!
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 270
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..
    Reklam för vad?

    Han skriver ju själv att han kollar om det finns ett behov. Det är väl rätt självklart att då fråga på lite olika forum för att få en bra uppfattning om behovet finns?

    Denna kanske?

    http://www.blocket.se/vi/7763317.htm?ca=11_s

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 849
    Hej !

    Solklart fall !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..
    Reklam för vad?

    Han skriver ju själv att han kollar om det finns ett behov. Det är väl rätt självklart att då fråga på lite olika forum för att få en bra uppfattning om behovet finns?

    Denna kanske?

    http://www.blocket.se/vi/7763317.htm?ca=11_s
    Killen har ju varken skrivit kontaktuppgifter, pris eller länkat till nån hemsida. Det kan ni väl knappast kalla för reklam?

    Jag tycker det vore bra om det dök upp lite alternativ iaf. 7000:- för en LMM hos Saab känns ju lite saftigt.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 589
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Detta är tredje forumet jag ser samma användare publicera sitt enda inlägg, solklart fall av smygreklam..
    Reklam för vad?

    Han skriver ju själv att han kollar om det finns ett behov. Det är väl rätt självklart att då fråga på lite olika forum för att få en bra uppfattning om behovet finns?

    Denna kanske?

    http://www.blocket.se/vi/7763317.htm?ca=11_s
    Killen har ju varken skrivit kontaktuppgifter, pris eller länkat till nån hemsida. Det kan ni väl knappast kalla för reklam?

    Jag tycker det vore bra om det dök upp lite alternativ iaf. 7000:- för en LMM hos Saab känns ju lite saftigt.
    Till vilken modell då i så fall ?
    Hinner inte med allt.....

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Till vilken modell då i så fall ?
    Min modell . 9000 2.3T -91. Om man ska tro denna tråden så kostar den så mycket.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Moss - Norge
    Inlägg
    202
    Har hört att folk som kör med öppet filter och haft massa luftfilterolja i dessa fått problem med LMM då den "brunnit upp" PGA att oljan hamnar på trådarna. Fler å fler verkar ju köra med dessa filter så kan ju vara bra o md finns billiga å få tag på

Liknande ämnen

  1. Är Hirsch så dyra?
    Av Falcy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 18:04
  2. Varför är BMW så dyra...
    Av Brandten i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 00:40
  3. Dyra belägg!
    Av Rickard i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 00:20
  4. Dyra tändstift ?
    Av roverv8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 18:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •