Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Larm i og900, igen

  1. #1
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 262
    Medlem#
    6770

    Larm i og900, igen

    Har kollat upp lite mer men kommer ingenstans. Inte nån enda en som har ett SAAB original larm som manövreras med fjärrkontroll i en og900 eller nån som kan hjälpa mig med tips om vart man kan vända sig? Inbillar mig att det måste finnas nån i Trollhättan som var med 1992 när såna här larm såldes och vet hur man fixar nya fjärrkontroller.

    Har på amerikanska sidor funnit ut att Saabs leverantör av larmet var Alpine, nån som vet nån kontakt dit? Har sökt på internet men Alpine "gömmer" sig bakom distributörer och en massa krångelvägar.

    Saab-handlaren vet ingenting om larmet och en seriös bilelektronikfirma med larm på programmet kunde inte programmera en ny fjärrkontroll.

    Hittade ett NOS billarm i kartong på e-bay för några få dollar, det enda som saknades var fjärrkontrollerna...

    Känns som att ge upp om jag slänger original larmet och köper nytt larm. Allt finns ju redan installerat.

    länk till när jag tog upp det här förut
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=132478

    som sagt, goda ideér mottages tacksamt

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    723
    Medlem#
    3309
    Har du kollat med föregående ägare? De kanske har glömt att skicka med larmdosa vid försäljning, eller kanske du får reda på vilken ägare som inte fick med dosan vid köp.
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    11
    Har du inte touchgard då?

    Jag har ett orginal saab larm på min 900 -85 av märket touch gard.
    Det är nog eftermonterat på min iof.
    Kan vara ett 9000 larm som dom har monterat i min bil då ägaren innan mig jobbade på saab så hade han nog tillgång till lite av varje.

    Ana skickade min fjärris till nån firma som kopierade signalen till en ersättningsvariant som visade sig vara mycket bättre än orginal.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    11
    Har du inte touchgard då?

    Jag har ett orginal saab larm på min 900 -85 av märket touch gard.
    Det är nog eftermonterat på min iof.
    Kan vara ett 9000 larm som dom har monterat i min bil då ägaren innan mig jobbade på saab så hade han nog tillgång till lite av varje.

    Ana skickade min fjärris till nån firma som kopierade signalen till en ersättningsvariant som visade sig vara mycket bättre än orginal.

  5. #5
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 262
    Medlem#
    6770
    Bilen kommer från Florida och jag vet inte vilka som haft den. Det var i stort sett standard att välja det här Alpine-larmet på de bilar som såldes i US. Har fått reda på att jag behöver både fjärrkontroll och tillhörande chips till centralenheten.

    Intressant det där med Ana, har du nån aning om vart jag kan vända mig? En kille på en larmfirma föreslog Ana i Nyköping men det verkar inte finnas längre, eller så har de bytt namn.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    11
    [quote="

    Intressant det där med Ana, har du nån aning om vart jag kan vända mig? En kille på en larmfirma föreslog Ana i Nyköping men det verkar inte finnas längre, eller så har de bytt namn.[/quote]

    Jag klev bara in på Ana Trollhättan och frågade dom i butiken. Sen vem dom anlitade har jag ingen aning om.

    Men en fjärrkontroll kan ju kosta 800kr som i fallet med min volvo så blir det för dyrt så skulle jag nog hellre byta ut larmet.
    Tror det kostade 350kr ungefär med min rabatt när ja köpte fjärren till Saaben.

  7. #7
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 262
    Medlem#
    6770
    Tack alla för svaren . Det är uppenbart så att jag får plocka ur det inte fungerande larmet och köpa ett helt nytt. Var i kontakt med en bra SAAB service i USA och det finns inte nya grejer att köpa över disk over there heller. Fick också synpunkten att de här gamla Alpine-larmen var ganska primitiva i sin konstruktion och för tillförlitlighetens skull var det bättre köpa nytt.

Liknande ämnen

  1. lägga igen lilla rutan på og900
    Av marko s i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 17:22
  2. Larm i og900
    Av benny900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 21:07
  3. inbrott igen i min og900
    Av hall112 i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 10:40
  4. Märkligt laddtryck (igen) -> og900 87
    Av wikander i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 12:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •