Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CD och radio funkar inte (AS3 ng900)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Graz, Österrike
    Inlägg
    34

    CD och radio funkar inte (AS3 ng900)

    Något märkligt har hänt med stereon i min NG900. Jag har originalstereon AS3 med cd-växlare i bagaget. Här om dagen så slutade dock CD och radio fungera, band funkar fortfarande. När jag trycker på CD eller radio-knappen så händer ingenting, men som sagt att köra vanliga band är inga problem. Någon som vart med om liknande?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: CD och radio funkar inte (AS3 ng900)

    Citat Ursprungligen postat av wete
    Något märkligt har hänt med stereon i min NG900. Jag har originalstereon AS3 med cd-växlare i bagaget. Här om dagen så slutade dock CD och radio fungera, band funkar fortfarande. När jag trycker på CD eller radio-knappen så händer ingenting, men som sagt att köra vanliga band är inga problem. Någon som vart med om liknande?
    vad står det i sidfönstret då?
    No disc eller händer det inget?

    min förra cdväxlare spottade ut cdmagasinet lite som den ville om man körde på nått gupp eller liknande, de antar jag att du kollat.

    kolla även så att alla sladdar sitter bra, om du kört på en dålig väg eller nått så finns de ju en liten risk att sladden hoppat ur.

    skulle nog börja med att kolla så sladden bak på radion till växlaren sitter som den ska, sen andra änden som går in i växlaren.
    så du kan utesluta att nått hänt med sladden.

    sen kan ju att ta ur växlaren och rengöra va ett tips med om de inte löste felet genom att kolla sladden.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Radio går inte igång
    Av ritte i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 17:09
  2. [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång
    Av Segfirre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 00:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •