Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vad stoppar el-antennen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141

    Vad stoppar el-antennen

    Hej!

    Ja som frågan lyder vad stoppar el-atennen när den åker upp å ned. Är det när motståndet blir högre som den stannar eller räknar den varv på någe sätt?

    Jag bytte nämligen min antenn idag. När jag kör den löst i luften direkt på batteriet går den in helt och hållet. Dock när jag sätter fast den så stannar den när den har 2cm kvar att dra ihop. När den skjuter ut den så klickar den till två gånger för att antennen är ute max men motorn fortsätter.
    Det borde inte vara något som tar emot när den åker ner bara för att den sitter i karossen.

    När jag monterade den så hade jag anntennen i max läge och därmed blev det ca 1dm kugg över som jag förde in i motorn. Monterade ihop allt och körde ner antennen genom att koppla på den på batteriet.

    Någon som har någon idé. Vore väldigt tacksam för hjälp.

    //Martin

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 658
    det är inte som så att du har fått den lite fel då... testa att "kugga över" manuellt... så att den går i botten och går upp utan att det tuggar där uppe...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141
    Alltså när jag monterade den så hade jag sen maximalt utdragen..

    Jag har testat att trycka ned antennen den sista biten om det är det du menar men det gör ingen skillnad...
    Själva kugghjulet i motorn det stora som drar "plastkedjan" skall den ställas i något särskilt läge när man sätter dit den?

    Alltså det som gör mig än mer brydd är varför den går ända ner när man kör den i luften bara. Vet ej om den kugga över då eftersom att den skjuter ut antennen om man inte monterar fast den.

    //Martin

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vänersborg / Uppsala
    Inlägg
    124
    När jag bytte på min 9000 borde inte vara någon skilnad. så var sprötet av. Jag monterade bort antenen gjorde rent allt och tog bort dom gammla plast resterna. Jag stoppade i den nya antenen och lät den "sugas" ner jag stängde av stereon. Den klickade till 2 ggr de är en inbyggd funktion för att inte dra av plast drevet i antenen... den går väll på nåt moment kan jag tänka. De som stoppar antennen är muttern som sitter utnapå skärmen. När allt var monterat så körnde jag antennen ett par ggr upp och ner så ställer den in dig själv med moment mojengen. Klicket ska nog inte vara nogon fara.

    //Artin
    9000cse -95 2,3 Turbo 200Hk+/323Nm+ Maptun steg1 nu med 3" hela vägen. Och snart steg 3!
    Vw Typ1 -55 Oval under renovering (Retrocustom)
    Vw Typ2 -67 splittPickup Rostlooker

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    70
    Hej
    Kolla att antennen inte är böjd för då kärvar den när antennen går ner
    Du kan lägga på någon tunn olja som inte blir tjock vid kyla.
    Lycka till
    Curt
    Lära från de som kan

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Arof
    Hej
    Kolla att antennen inte är böjd för då kärvar den när antennen går ner
    Du kan lägga på någon tunn olja som inte blir tjock vid kyla.
    Lycka till
    Curt
    Förhoppningsvis är antennen rak eftersom jag just har köpt den ifrån SAAB. Nu har den börjat gå ned hela vägen dock inte alla gånger så vem vet den kanske trimmar in sig..

    Jag tror att det beror på en liten snedjustering av själva paketet. Alltså att antennen går emot låsmuttern på utsidan, skall testa att försöka flytta motorn lite innan jag drar åt skruvarna.

    //Martin

Liknande ämnen

  1. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2020-09-28, 12:13
  2. Finns det någon olje tillsats som stoppar läckage?
    Av Tomassjolin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 00:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •