Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Reva i lacken! Hur åtgärda?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Reva i lacken! Hur åtgärda?

    Hej!

    Fick en liten reva på bilen igår . Revan är ca 4 cm lång och gjordes av metallspetsen på ett paraply. Revan har gått in till metallen på vissa ställe.

    Har tyvärr ingen bild men undra hur jag ska åtgärda.

    Jag tror det är för mycket för att "smälta" ihop lacken med polering så jag tänkte ta täckstift och fylla i och polera efter för att få det jämnt. Låter det bra eller finns det bättre alternativ?

    tacksam för alla tips

    mvh matte

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671
    Jag skulle lägga i lackstift med en nål, tändsticka eller liknande beroende på revans bredd. Använd absolut inte penseln! Däregter klarlack (täckstift) och sen se om man kanske ska köra lite lackrengöring eller fin rubbing på det.

    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177
    Hej!

    tack för tipset.

    Då var det dags.

    Behöver jag inte använda grundfärg eller finns det inbakat i täck/lackstiftet?

    mvh matte

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Åk till närmaste recondare! Dom kan ju polera bort sånt nu för tiden! Bara att värma på ordentligt!
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Åk till närmaste recondare! Dom kan ju polera bort sånt nu för tiden! Bara att värma på ordentligt!
    Tror inte dom kan polera bort såna repor som gått till metallen ? Dock smårepor kan dom få bort..

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Enligt utsago så kan man numera polera bort nyckelrepor mm! Hade inne min på polering för inte så länge sen! Om man har riktigt bra polermedel och står och nöter ordentligt så går dte att få bort mer än man tror! Moderna bilar man klarlack smälter man ju klarlacken för att få bort repor!
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    637
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Enligt utsago så kan man numera polera bort nyckelrepor mm! Hade inne min på polering för inte så länge sen! Om man har riktigt bra polermedel och står och nöter ordentligt så går dte att få bort mer än man tror! Moderna bilar man klarlack smälter man ju klarlacken för att få bort repor!

    Är det värkligen sant???

    Låter i mina öron helt otroligt då färgen på sinna ställen är borta ner till plåten.
    Saab 9000 Griffin 2,3T-94
    Låda trasig

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av Bonn johan
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Enligt utsago så kan man numera polera bort nyckelrepor mm! Hade inne min på polering för inte så länge sen! Om man har riktigt bra polermedel och står och nöter ordentligt så går dte att få bort mer än man tror! Moderna bilar man klarlack smälter man ju klarlacken för att få bort repor!

    Är det värkligen sant???

    Låter i mina öron helt otroligt då färgen på sinna ställen är borta ner till plåten.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Citat Ursprungligen postat av Bonn johan
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Enligt utsago så kan man numera polera bort nyckelrepor mm! Hade inne min på polering för inte så länge sen! Om man har riktigt bra polermedel och står och nöter ordentligt så går dte att få bort mer än man tror! Moderna bilar man klarlack smälter man ju klarlacken för att få bort repor!

    Är det värkligen sant???

    Låter i mina öron helt otroligt då färgen på sinna ställen är borta ner till plåten.
    Oki doki! Så du har gått förbi grunfärgen med? Vad är det för färg på bilen! Det skadar ju faktiskt inte att åka förbi en recondfirma och kolla! Om inte anant så är dom duktiga på att fylla i lackskador med pensel och sedan polera!
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    637
    Ja nej nu var det ju inte min bil som var repig utan trådskaparens lack.
    Saab 9000 Griffin 2,3T-94
    Låda trasig

Liknande ämnen

  1. går det att åtgärda en bula i lacken som går utåt?
    Av skcorpion i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •