Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad kan jag ladda utan att riskera för mycket på en og900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    239

    Vad kan jag ladda utan att riskera för mycket på en og900

    Hej!
    Köpte nyligen en 900 Aero -88b med 2.3 toppen, 2.1 insug, röda spridare, annat bränslechip, 3 tums+batteriböj, 3bars btr, 9000 IC och öppet luftfilter men standard koppling och växellåda. Hur mycket kan jag med "marginal" ladda utan att riskera för mycket. Självklart kan man inte säga exakt då det är olika från bil till bil med olika skick.
    Vet ungefär vad låda osv "SKA"håller för men vill gärna ha svar ändå från lite rutinerat folk. För att undvika problem men ändå få lite bättre drag i min 900:a BÖR jag kunna ladda ca: ~1 bar?? Jag har ju hårdvaran i motor men lite orolig över låda och koppling, bilen har ju gått ca: 23000 mil också så man börjar ju fundera på hur mycket stryk delarna fått under alla mil.

    Mvh: Emil
    You know you have too much horsepower when your afraid to drive your car!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    vet inte om jag får klassa mig som rutinerad men jag skriver en rad ändå

    står inget ifall du har kvar katten?

    med standard T03 turbon kan du nog ladda 1-1,2bar ifall lådan är frisk med bra motorkuddar! inte att förglömma det sista då flex i lådan är en stor bov när grejerna går sönder. Man märker fort ifall någon motorkudde är dålig för då rör sig växelspaken vid gaspådrag.

    Ifall vi lämnar lådan finns det nog chans för 250-260hästar. Ännu mer med annan turbo ifall den du har är original alltså..

    skulle se 1bar som smärtgräns ifall man vill sikta på någon form av driftsäkerhet med den hårdvaran du nämner.

    ska du ladda mer gäller 4vxl låda med försärkningar i pinjonglagerhus vilket är nödvändigt på og900 turbo bilar när man tänker köra inspirerat.

    mvh lotus
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    239
    1bar bör jag kunna sikta på då. SJälvklart gör det mycket hur man kör och att man tänker på detsamma. Tack för hjälpen iaf! Du gav mig faktiskt förövrigt mer nyttig information som jag inte tänkt på! Du skrev att om motorkuddarna är dåliga så rycker det i växelspaken, jag har nämnligen problem med vibrationer i bilen som jag nu garanterat kan säga beror på inredrivknutar..

    Tack ska du ha!
    //Emil
    You know you have too much horsepower when your afraid to drive your car!

Liknande ämnen

  1. hur mycket vågar man ladda?
    Av rixad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:49
  2. Hur mycket ska bilen ladda?
    Av Macke J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 15:51
  3. Hur mycket kan man ladda med en LTT -93?
    Av -= Marcus =- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:46
  4. hur mycket kan man ladda
    Av GARION.001 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 22:53
  5. Hur mycket bör en og9-3 185hk -98 ladda?
    Av DashOmid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 01:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •