Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-5 2002 sportstolar - strul vid byte.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    9-5 2002 sportstolar - strul vid byte.

    Hejsan,

    Tänkte kolla om ngn har erfarenhet om sportstolar. Slängde in 2002 Aero-sportstolar i min 01a i helgen. Dom nya hade el och minne, dom gamla var helt manuella. Det lirade väl sådär och Varnings-lampa för airbag dök upp, samt att förarstolen funkar i ca 30 efter man startat om minnesboxen i stolen, sen inte mer.... Nu hade jag sån tur att jag bokat service idag och Svenska Bil i Göteborg skulle kika på detta, men är det nån som gjort nåt liknande? Är det möjligt att installera 2002 elstolar med minne i en bil fr -01 utan fabriksmonterad elstol?

    Jag hoppas ju bara dom "gifter" in grejorna med Tech2 och så är det färdigt, men det känns väl som att det inte är så lätt.... Plus har jag dragit fram till bägge stolarna, så den biten finns ju....

    Om det är nån som vet nåt så berätta, jag väntar så länge på att firman ringer och ger mig domen.

    Rent spontant så var ju dom nya stolarna helt sjukt mkt bättre, så det måste funka detta!
    MEDLEM 7032.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628
    Mycket info och en liten guide i denna tråd: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=121484

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    200
    Hej
    Låter som du inte har kopplat in alla kablar,

    Har du kopplat in Buss kablarna till stolen, Låter som +15 sitter där.

    Att airbagen dök upp , beror på antingen att du hade tändningen på när ngn av stolarna var ur, eller att du har ngt internt fel i stolarna på airbag systemet.

    Kör själv med nyare stolar i min bil och det funkar lysande. Så det skall allt funka, är nog bara lite kablar/airbag delar som inte lirar 100:a

    Andreas
    2*Saab 9-3 Vector 2,0t -03(-04)(en busbil, andra fruns)
    Saab 900 S -91 (Fruns renoverings projekt)
    Opel Vectra OPC -06
    Opel Astra Cab -94

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Har fått det att lira nu! Jag byglade reläet i passagerar-stolen. Förar stolens minnesbox saknade tänd-signal, men det var ju lätt löst tack vare den eminenta länken som tipsas om ovan, tack för det! Så nu rockar det!

    Det som inte kommit med är bältes-varnarna, det sitter väl olika stift i multi-kabeln. Skall försöka få ordnat det också vid tillfälle, lutar väl åt att jag beställer de plast-kåpor som sitter mot mattorna, kör utan dom nu.

    Men sköna stolar alltså.....
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. AC-strul Saab OG93 2002 T7 *löst*
    Av Mr_MAd i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-20, 10:50
  2. TCS-strul vid byte 45 till 40 låda??
    Av simmar´n i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •