Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur se var alla service är gjorda..?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Hur se var alla service är gjorda..?

    Har snart köpt en 9-5 kombi 2,3 -00, e bara pengarna som ej är klart. Har fått låna hem instruktionsbok å lite papper. Kika lite i serviceboken och jag kan inte se var alla service är gjorda, de finns ju bara en massa Saab/Opel-stämpar. Hittar inget på serviceprotokollen heller.

    Bilen har gått hos ABB i Västerås så ja antar att den e servad där oxå, på Björkmans lr va de heter. Den almänna uppfattningen om Björkmans på detta forum verkar ju va lite si å så, efter va ja har läst i några trådar.

    Men bilen e ju servad på en auktoriserad verkstad, så jag behöver väl inte oroa mig att den e slarvigt utförd..? lr?
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    628
    Är väl bara att ringa "Björkmans" och kolla då. Auktoriserade SAAB-verkstäder har ju all historik på bilar som de servat. Annars brukar det ju finnas ett nummer med i stämpeln, t.ex. 2292, som anger vilken verkstad som servat bilen. Antar att SAAB sverige kan säga vilken verkstad det är om de får numret.

    Mvh. Robert
    Audi "Q8" e-tron 55 S-line Sportback -21 | Mercedes GLA -14

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Mälardalen - Västerås
    Inlägg
    69
    Medlem#
    3279
    Är bilen servad på Björkmans i Västerås så finns den i deras dator. Vet inte hur det fungerar med serkretesser etc men om den ägs av en firma nu borde det inte vara några problem.
    SAAB 9-5 Aero sedan -00

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Är det inte så att man med hjälp av AO-numret, som finns vid varje stämpel i service boken, kan gå in till vilken saab verkstad som helst och skriva ut en kopia på just den fakturan?

    Eller har jag kanske missupfattat det? Någon som vet?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    136
    Är väl bara att ringa den verkstad du tror har servat bilen, klart dom lämnar ut ett ja eller nej !! Om dom inte gör det så skall dom fasiken inte driva verkstad !!

    Annars måste det ju gå att spåra verkstaden via nummret på stämpeln i servicboken. (Varför kan dom inte även trycka in verkstadens namn och inte bara verkstads nummret ? "konstig policy")

    Tror nog inte att du kan spåra via ao nummret hos annan verkstad än där den är servad (Eller annat företag t.e.x svenskabils olika anläggningar är nog ihop kopplade med varandra), är ju ett internt system för verkstaden att hitta "tillbaka" till servicen om det är något i efterhand..

Liknande ämnen

  1. Möjligt att följa upp vilka garantirep. som är gjorda?
    Av Cocaburra i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 00:17
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 18:58
  3. Saab BioPower - förändringar gjorda
    Av 900 Power i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 20:22
  4. Nu är mina hemma gjorda ögonlock klara !!!
    Av Saab 900an i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 02:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •