Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: stereo till 9-5

  1. #1

    stereo till 9-5

    Hej har letat efter hur man tar ut en orginal stereo utan resultat.
    Tack sam för hjälpen
    Mvh Andreas

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Jag borde väl hålla klaffen då jag inte är helt säker men är det inte med byglar i hålen på stereofronten, liksom på NG900/OG9-3?

    Mycket kring ljud i 9-5 står annars på Göran Larssons site.


    Om du skall kunna använda huvudenheten i en annan bil måste den först "skiljas" från bilen den sitter i för att sedan kunna "giftas in":
    http://www.townsendimports.com/Saab_...s/367_1960.pdf

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Ludvika/Dalarna
    Inlägg
    10
    Stämmer bra det LM, dessa ska fungera:
    http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78544
    9-5 SC Aero -03

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Sen kan det vara bra om man kan plocka ut ACC-enheten så man kan trycka lite bakifrån oxo. Det fick iaf jag göra. Min satt som berget.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  5. #5
    Ok Tack alla ska göra ett försök imorgon

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Mälardalen Kungsör
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Sen kan det vara bra om man kan plocka ut ACC-enheten så man kan trycka lite bakifrån oxo. Det fick iaf jag göra. Min satt som berget.
    Förstår inte hur ni lyckas trycka bakifrån, då steroen sitter i ett metallhölje som sitter fast "nypt" i panelen.

    Jag fick iaf loss min genom att plocka acc-panelen och ta tag i kanten på stereon och dra i rucka tills man svetten sprutade o plasten var på bristningsgränsen.
    SAAB 9-5 2.0t -06

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    Citat Ursprungligen postat av Nord_
    Förstår inte hur ni lyckas trycka bakifrån, då steroen sitter i ett metallhölje som sitter fast "nypt" i panelen.
    Men höljet är inte hermetiskt tillslutet, det är en ganska stor öppning i bakkant.
    Själv tycker jag det är enklare att ta ur SID än ACC, men det är jag det.

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Mälardalen Kungsör
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av SAABoholic
    Citat Ursprungligen postat av Nord_
    Förstår inte hur ni lyckas trycka bakifrån, då steroen sitter i ett metallhölje som sitter fast "nypt" i panelen.
    Men höljet är inte hermetiskt tillslutet, det är en ganska stor öppning i bakkant.
    Själv tycker jag det är enklare att ta ur SID än ACC, men det är jag det.

    /Magnus
    Då måsste det varit så att jag med min stora hand inte kom in bakom. Kommer ihåg att jag inte förstog hur vissa lyckades trycka bakifrån när jag skulle ha ut min och testade med det.
    SAAB 9-5 2.0t -06

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Stortorp
    Inlägg
    57
    jag bara köpte biltemas grejs att plugga i hålen och sedan slet jag bara ut den med två fingrar i kassetstationen. Du ska slita snett åt vänster för stereon sitter inte helt rakt in.
    ... om jag inte har väldigt mycket fel ...
    Saab 9-5 2.0t -01

  10. #10
    Hur långt in ska Biltemas "pinnar" ? I min Ford så behövde man bara stoppa in dom en cm eller nåt o sen trycka inåt mitten, men på min 9-5a '00 fattar jag inte hur jag ska göra. Stereon sitter som berget. Ska dom bara in en liten bit, tills det tar stopp, ska man vinkla dom etc? Jag e helt förlorad

    Tar gärna lite tips jag med.

    //Tobbe

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Svedala
    Inlägg
    121
    Byglarna ska tryckas in tills dom snäpper fast, sedan så drar man byglarna isär samtidigt som man drar ut stereon.
    Metallkassetten sitter fast med en liten utbuktning på var sida, så tar man en liten mejsel och bänder lite snällt och drar i kassetten samtidigt så hoppar den ut.

    Hoppas detta hjälper någon
    -=9000 CSE A50=-

  12. #12
    Någon som vet om det finns nån sajt med bilder på stereodemontering? Annars får jag väl skaffa mig en Haynes Handbok antar jag ^^ . Anledningen till att jag ska ha ut stereon är såklart att jag tänker prova mig på att "strykjärnslaga" min SID.

    Mina Biltemapinnar snäppar aldrig riktigt fast tycker jag, framför allt så sitter dom aldrig så hårt så att jag skulle kunna dra ut stereon med dom, då lossnar dom bara. Jag ska prova med en mejsel eller liknande och lirka lite på sidan, vill inte skada ramen bara.

    // Tobbe

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Sen kan det vara bra om man kan plocka ut ACC-enheten så man kan trycka lite bakifrån oxo. Det fick iaf jag göra. Min satt som berget.
    Provade du detta oxo? Med den kraften jag fick använda så hade det inte räckt med att dra i några pinnar.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Jag körde in en tops (hade inget annat på jobbet) i vart hål och tog loss accn. Tryckte sen ut den bakifrån. Dock var det lite lirkande för att känna om det verkligen släppt i alla hål.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

Liknande ämnen

  1. stereo till 9-5 -99 med mp3 ??
    Av GARION.001 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 21:57
  2. Går det använda org.slutsteg till annan stereo tex till sony
    Av Yamaha i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •