Efter att under ett längre tag övervägt saken noggrant har jag beslutat mig för att helt sluta arbeta med STCS klubbtidning TurboTrycket.

Jag vill säga att beslutet är helt mitt eget och att det inte beror på någon som helst konflikt med någon eller gällande något. Allra minst styrelsen, Lillemor eller någon av klubbens medlemmar.
Således är det inte på grund av något groll eller osämja som jag väljer att lämna uppdraget.

Den primära anledningen till mitt avhopp är av helt privat karaktär och har enbart med mig själv att göra.
Tiden som jag lagt ned på TurboTrycket har varit lika rolig som lärorik och att samarbeta med Lillemor har varit ett rent nöje.

Det är därför med stor sorg som jag frånsäger mig vidare arbete med TurboTrycket. Jag vet redan nu att jag kommer sakna det, men detta är tyvärr något jag måste göra.
För min egen skull och ingen annans.

Jag har fortfarande gott om idéer och uppslag till flera kommande reportage och nummer, men just nu inte orken att genomföra dem. Inte just nu!
All motivation, ork och allt som krävs för att göra ett bra nummer saknas inom mig.
Jag vill poängtera att jag inte tappat intresset för Saab eller klubben som sådan. Istället handlar detta främst om min personliga hälsa när allt kommer till kritan …
Inget annat.

Jag hoppas verkligen att jag hittar tillbaka igen fort. Om jag då får nytt förtroende från Er medlemmar, styrelsen och Lillemor, så kommer jag inte tveka att återuppta arbetet. Den saken är klar!

Till dess önskar jag klubbens styrelse och inte minst Lillemor all lycka med produktionen av kommande tidningar.
Det där lät ju lite sarkastiskt och jag vill poängtera att det garanterat inte var meningen, utan en önskan i all välmening.
Jag önskar både styrelsen och Lillemor personligen all välgång. Tro inget annat!

Givetvis har jag informerat Lillemor om mitt avhopp, så hon har per mail kännedom om detta redan innan jag postade denna tråd.

Mvh
Fredrik
… som just nu behöver en timeout …