Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Avtagbart drag på 9-5 Aero -06 Hjälp!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    14

    Avtagbart drag på 9-5 Aero -06 Hjälp!

    Jag skall montera avtagbart drag på min 9-5 Aero -06 men kan inte bestämma mig för vilket fabrikat jag skall välja. Det finns 2 avtagbara drag som min Saabhandlare säljer dels Saab orginal och dels Monoflex. Saab orginal har man ett litet täcklock som bara döljer infästningen och Monoflex har en större men som döljer infästning och kontakt.

    Vilket är snyggast på bilen?
    Har någon nån bild på ett monterat drag?
    Behöver man skära i kofångaren med Monoflexdraget?
    Finns det någon snyggare lösning ?

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Flyttar den till Allmänt

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273
    Snyggaste lösningen som jag nånsin sett var på en ny Bmw 3-serie touring (E91). Där tryckte man på en knapp i bagageutrymmet och kroken "ramlade" fram under bilen. Man tog tag i den och ryckte den på plats bara...tog 3sek!!!

    Nu hjälper ju inte den här informationen dig nämvärt...men. Bmws installation ovan syntes inte alls vilket jag tycker är det viktigaste med ett avtagbart drag. Jämför med exempelvis skräcken bland avtagbara dragkrokar, Volvo V70 som har bokhyllan Billy monterad på stötfångaren när skyddet är på.

    Så jag skulle välja den variant som syns minst. Den ska ju egentligen inte behöva synas alls...om bara tillverkaren satsar på en snygg lösning.

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Ta Saabs orginal. Hade Monoflex varit så mycket bättre hade de använt de som standard.

    Det nya draget man får till M-06 är lätt att sätta dit och ta bort. Elkontakten är så långt in att den knappt syns.

    Du kan ju om du vill lacka täcklocket i bilens färg.

    Monoflex satt det på en del 9000. Hände att det fastnade på bilen då låspinnen blev kärv. Hade man otur ryckte man bort "ratten". Kan ju vara en annan lösning idagsläget dock.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Avtagbart drag på 9-5 Aero -06 Hjälp!
    Av Math i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •