Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Uppdaterad programvara Nordic steg 3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284

    Uppdaterad programvara Nordic steg 3

    Då var den nya programvaran uppladad i bilen, en 9-5 aero -01, med Nordic steg 3.

    Vilken skillnad, det hade tydligen inte gjorts någon uppdatering sedan den trimmades nov -00.

    Finns det fler som sitter med gamla programvaror i sina bilar, så rekommenderar jag att ni gör en uppdatering. Skillnaden är grym.

    Råkade hetsa en S80 T6, det var riktigt roligt

    Ska även kolla om det gör något med bensinförbrukningen, förutsatt att man kör lugnt

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    338
    Hur upplever du skillnaden?
    Svart 9-5 Aero sedan -05

  3. #3
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    När jag gjorde uppdatering på min 9-5 Aero steg 3 ,det kändes det som at jag satt i helt annan bil efter uppdateringen ..

    Tyckte att bilen innan gick ojämnt eller så har jag inbilat mig.Mjukvaran va ca 4 år gammal innan uppdatering...
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    När jag gjorde uppdatering på min 9-5 Aero steg 3 ,det kändes det som at jag satt i helt annan bil ..

    Tyckte att bilen innan gick ojämnt eller så har jag inbilat mig.Mjukvaran va ca 4 år gammal innan uppdatering...
    Håller med helt och fullt.

    Den reagerar direkt när man trycker på gasen, det känns som att det inte är någon fördröjning alls, utan bilen "sticker" så fort man nuddar vid gaspedalen

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Förvisso inte steg 3, men jag är också jäkligt nöjd efter update fr Nordic ... jag fick en positiv överraskning när jag tog av på motorvägen och mot jobbet. Inte direkt stressad, men 70-120 avverkades i härligt jämn acceleration på 4:an. Lagom kraft, faktiskt.
    mvh Johan Kullberg

  6. #6
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    [quote=Victor W]
    Citat Ursprungligen postat av "Aero++":3e76n9ar
    När jag gjorde uppdatering på min 9-5 Aero steg 3 ,det kändes det som at jag satt i helt annan bil ..

    Tyckte att bilen innan gick ojämnt eller så har jag inbilat mig.Mjukvaran va ca 4 år gammal innan uppdatering...
    Håller med helt och fullt.

    Den reagerar direkt när man trycker på gasen, det känns som att det inte är någon fördröjning alls, utan bilen "sticker" så fort man nuddar vid gaspedalen

    Victor[/quote:3e76n9ar]

    Precis,kom med leende till Magnus på Nordic efter att jag provkört bilen efter uppdatering hehe,då vet man hur stor skilnaden det vart.
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Inlägg
    555
    Hur får ni ned det i backen? Jag tycker det släpper rätt mycket på original bara.
    Men steg 3 skall in. Bara jag blir av med den där garantin jag fortfarande har på bilen.
    I love the smell of Aero in the morning.
    9-5 Aero kombi, 250hk.
    9-5 kombi, 192hk.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av Treo
    Hur får ni ned det i backen? Jag tycker det släpper rätt mycket på original bara.
    Men steg 3 skall in. Bara jag blir av med den där garantin jag fortfarande har på bilen.
    Det går ju inte att trycka plattan i botten från stillastående, då spinner det bara. Man lär sig
    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av Treo
    Hur får ni ned det i backen? Jag tycker det släpper rätt mycket på original bara.
    Men steg 3 skall in. Bara jag blir av med den där garantin jag fortfarande har på bilen.
    Ettan lämnas orginal och tvåan är även den lite begränsad på Nordic steg3. Om man inte ber om mer kusar på de växlarna.

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    548
    Måste in jag med och uppa programvaran, sitter med programvara från -99, känns som om det har hänt en del på 7 år
    Saab 9-5 -01 Automat

  11. #11
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av salkin
    Måste in jag med och uppa programvaran, sitter med programvara från -99, känns som om det har hänt en del på 7 år
    Du menar om du kan skicka boxen..??

    Är Wastgaten modifierad..?

    Helst vill jag ha ner bilen för att säkerställa att bilen går som den ska,, därför skickar jag/vi gärna inte via Postorder..

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av salkin
    Måste in jag med och uppa programvaran, sitter med programvara från -99, känns som om det har hänt en del på 7 år
    Du menar om du kan skicka boxen..??

    Är Wastgaten modifierad..?

    Helst vill jag ha ner bilen för att säkerställa att bilen går som den ska,, därför skickar jag/vi gärna inte via Postorder..

    Mvh
    Kan bara instämma med Robban, det blev lite andra saker som fick trimmas in. Då motorn fick en "chock" av den ny programvaran. Som sagt, det har ju hänt en del på 6 år.

    Men frugan är helnöjd, det är hon som kör bilen mest . Så nu kan vi vänta lite med att trimma den ytterligare. Det kostar ju lite mer om man vill klättra uppåt från steg 3 . Men som vi alla vet: -Det kostar att ligga på topp

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

Liknande ämnen

  1. Nordic programvara till 9-5 Aero.
    Av rpracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 16:26
  2. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 11:40
  3. Nordic programvara idag!
    Av Tamii i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 11:19
  4. Steg 3 programvara
    Av 9000mannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •