Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: A50

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    286

    A50

    Hej! Finns det svarta A50? Har letat men inte hittat några. Eller är det bara Aeron som finns i svart. Jag vet att dom vanliga cse finns i svart.
    9000 4ever

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    Det gick att få A50 i svart med när man köpte den ny. Den färgen är väldigt ovanlig. Har bara sett 2 bilar med den färgen . De flesta valde silver, grönmetallic eller mörkblå.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354
    Hej, jag har ägt en svart A50 2,3 Turbo, men det stämmer nog att de inte är så vanliga. Mycket snygg bil.

    Mvh
    //H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    286
    Hur kunde du sälja den????
    9000 4ever

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354
    Citat Ursprungligen postat av mattso
    Hur kunde du sälja den????
    Ja det kan man undra.. speciellt eftersom det då (2002) inte var helt lätt att få den såld. Tog nästan 2 månader, tror jag fick runt 85' för den då. En kille i klubben som köpte den.

    Sålde den till förmån för en 9-5 aerokombi. Måste säga att kvaliteten på den 9000 var outstanding. Vid försäljningen hade den gått runt 16500 i stort sett problemfria mil, sånär som på en abs-sensor.

    (edit: Sålde den till en kille från Stockholm men den rullar tydligen i Orrefors nu - kanske nån här??)
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av Turbo Micke
    Det gick att få A50 i svart med när man köpte den ny. Den färgen är väldigt ovanlig. Har bara sett 2 bilar med den färgen . De flesta valde silver, grönmetallic eller mörkblå.
    Metallic var tillval utan extra kostnad enligt den prislista jag länkat till i den här tråden.
    Den vanligaste solidlacken (faktiskt den enda jag tror jag sett själv "live") var nog röd.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Vad är det för skillnad på en A50 och en "vanlig" CSE ?
    Kollade på de bilarna som ligger på blocket och jämförde med min, men den enda skillnaden jag kunde se var väl att de jubileumsmodellerna verkar ha träinslag i ratten.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    Citat Ursprungligen postat av johanbostrom
    Vad är det för skillnad på en A50 och en "vanlig" CSE ?
    Kollade på de bilarna som ligger på blocket och jämförde med min, men den enda skillnaden jag kunde se var väl att de jubileumsmodellerna verkar ha träinslag i ratten.
    A50 elle classic som dom ofta benämns som, har Aero-paketet monterat
    en speciell skinn inredning ofta lite trä inredning. säkert massa mer.
    Tror endast dom levererades med turbomotor.
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av johanbostrom
    Vad är det för skillnad på en A50 och en "vanlig" CSE ?
    Kollade på de bilarna som ligger på blocket och jämförde med min, men den enda skillnaden jag kunde se var väl att de jubileumsmodellerna verkar ha träinslag i ratten.
    Hur tydlig måste jag vara? Länkade ju till denna tråd i inlägget ovan:
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=133189

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Turbo Micke
    Det gick att få A50 i svart med när man köpte den ny. Den färgen är väldigt ovanlig. Har bara sett 2 bilar med den färgen . De flesta valde silver, grönmetallic eller mörkblå.
    Metallic var tillval utan extra kostnad enligt den prislista jag länkat till i den här tråden.
    Den vanligaste solidlacken (faktiskt den enda jag tror jag sett själv "live") var nog röd.
    ....och att man kunde välja solid, när metallic var gratis . Det kanske inte var gratis 1998?, de flesta som man ser till salu - jub/a50 - röda är 1998 är nämligen.

    Mvh
    9-5 Aero- 00 , 900 T8 -89

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •