Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HATAR försäkringsbolag...

  1. #1
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    HATAR försäkringsbolag...

    De är f*n experter på att komma på anledningar till att ha höga premier! Jag ifrågasatte mitt bolags höga premier via telefon och fick till svar att jag "bara" haft körkort sedan 1999. NÄÄ, jag tog mitt körkort 1994 sa ja. Enligt deras kul sätt att räkna så nollades asså alla mina skadefriaår, bonus etc när jag var av med körkortet två månader för fortkörning. Ojdå, blev 2000:- / år dyrare då, vad synd.

    Förbannade idioter! Något bolag som INTE räknar på det viset?
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    822
    Visste inte om att dom betedde sig på det viset... men HAAATAAAAR försäkringj*vlarna så j*vla mycket...

    Fick beskedet om nya årspremien på pärlan idag... *yeah* Blev rätt chockad av att se att dom gjort en höjning med inte mindre än 25% Höll på att kola på direkten... Tjejen på T****-H**** försvarade sig med att "brotts- och olycksstatistiken har ökat i mitt område". "Va f*n?! Är det såhär ni behandlar mig som varit kund hos er i 26 år så kan ni dra åt h*lvete" sa jag och hälsade att dom nog inte skulle se mycket av mina premier i framtiden... idioter...
    9-3 SE 2,0T220 -99 SÅLD
    Spakar numera en Toyota

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    684
    Är väl inte så konstigt att man får körkortet på "nytt" om det blivit indraget. Samma sak gäller för övningskörning - senaste 5 åren ska man ha haft behörigheten.
    Canns axiom:
    När inget annat hjälper, läs instruktionsboken.
    9-5 BioPower 390 Hk 610 Nm.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Vet inte hur andra bolag ser på det, men detta är saxat från TH iaf.

    "Körkortsålder
    Ange antalet år som du har haft körkort för den aktuella fordonsklassen.

    Om ditt körkort har varit indraget under längre tid än ett år, är det antalet år sedan du fick tillbaka körkortet som skall anges."

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    93
    Citat Ursprungligen postat av Josh
    Visste inte om att dom betedde sig på det viset... men HAAATAAAAR försäkringj*vlarna så j*vla mycket...

    Fick beskedet om nya årspremien på pärlan idag... *yeah* Blev rätt chockad av att se att dom gjort en höjning med inte mindre än 25% Höll på att kola på direkten... Tjejen på T****-H**** försvarade sig med att "brotts- och olycksstatistiken har ökat i mitt område". "Va f*n?! Är det såhär ni behandlar mig som varit kund hos er i 26 år så kan ni dra åt h*lvete" sa jag och hälsade att dom nog inte skulle se mycket av mina premier i framtiden... idioter...
    Visst att det suger. Men vad hjälper det att skälla på kundtjänsten. Lika bra som att skälla på kassörskan på Shell för att soppan är dyr.

    Enda raka är att ringa runt Varje år. Hade LF förra året och de höjde 25% inför detta. Hoppsan Kerstin!
    Fick bra pris på TH, tilloch med lägre än vad de erbjöd förra året.
    Sparade 3000 på någon timmes Internet och lite telefon...

    Betydligt nöjdare av det än att skälla på någon stackars kontorsslav i telefon.

    /Niclas
    "Starka arbetare måste hafva godt öl om de skola uthärda, ty utaf vatten, thé och coffé bliva de utmärglade"

    - Carl von Linné

Liknande ämnen

  1. För er som HATAR sprutlagning av asfalt.
    Av SAAB90 i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 00:38
  2. Hatar ni denna vingen?
    Av Spazzme i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 11:26
  3. Hatar Itune!! Eller gör jag det?
    Av eddyolsson i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 20:51
  4. Fy f,,,n va jag hatar svensksålda bilar
    Av Stranna i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 09:52
  5. Hatar dom som ljuger
    Av skorped_aero i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 02:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •