Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ng900T ladd/tomgång problem!!! (hjälp)

  1. #1

    ng900T ladd/tomgång problem!!! (hjälp)

    Hej, testar igen efter att ha läst en massa saker men inte kommit på nå mer ialf.

    Bilen en 900t-96 (t5) gick kanonfint tills för ett par dagar sen då jag kom ut och startade.
    Började med att ABS lampan inte slocknade(aldrig gjort förrut) sen märkte jag även att bilen ibland dog på tomgången. Sen även strul med ladd.

    Ibland så laddar den som den ska men det händer ibland att den bara inte vill komma över GLT. sen kan det bara släppa liksom och nålen far upp och sen går den som den ska.laddar normalt alltså. Sen om jag ställer bilen 10minuter och startar igen kan det va samma problem.Fick idag oxå under en adaption laddet att peaka till en del, men det är endagången den gjort det, sen direkt till där det brukar ligga sen gick den kanon, tills den stått ett litet tag. Inte så att den rycker lr tvekar lr så utan antingen går den för fullt lr inte alls bara GLT alltså... Helt rent alltså, bara olika ladd.??

    Om vi tar tomgången så är det aldrig så att den bara dör av sig självt utan det är när man kör och sedan kopplar ur. som ett exenpel:kopplar ur, bromsar in för ett rödljus. då stannar den inte vid sina 1000rpm utan tvekar till och sen dör den.(bara vid enstaka tillfällen, tätast efter start i ett par minuter), sen finns det tillfällen då detta aldrig uppstår.

    Abs lampan slocknar inte efter start numera. Ibland kan den göra det men tänds då oftast under körning.


    Stift nya NGK.
    DI bytt ett par månader sedan.
    Kikat slangar igår, bytt 2st.
    Sitter BSR optiflow kit.
    Kopplat ur batteri och adapterat.
    Smorde tomgångsmotor med WD-40 igår.
    Kört med startgas idag för att försöka hitta eventuella läckage men hittar inget. allt ser helt ut.

    dock med tändningen på men motor av så hör man att MV´n surrar en hel del, ska den det?...

    Tänkte kolla WG arm/spjäll imorn...

    Ingen som har erfarenhet av liknande fel, vill hitta det här nu. Ska på tisdag få tillgång till tech2 och kika, me kan det finnas eventuella felkoder då jag aldrig sett CE lampan lysa/blinka..??


    //Dennis...
    900SET- 96 Gubbedition

  2. #2
    Hejsan

    ABS hade en kompis till mig samma problem med , och det visade sig vara den bakre ABS givaren som hade glapp kontakt , då varnade bilen för detta ! Felet bör du ser när du kopplar in Tech-2:an . Är bilen trimmad ? Hade samma problem med min bil dock hittade jag en slang med en 10 cm stort hål i Så där försvann allt vad som kallas laddtryck

    Lycka till från A

  3. #3
    Jo, ska kolla det där med absgivarna.. får hoppas att tech2:an säger vilken isåfall, för jag blåste rent det man kan blåsa rent, samt smorde i alla kontakterna igår. Men fortfarande samma fel=(..

    Ska leta mer i motorutrymmet för att se vad det kan vara angående ladd/tomgång idag.

    Och bilen är helt original.

    Bara skriva om nån kommer på nåt mer...

    tack..
    //Dennis...
    900SET- 96 Gubbedition

  4. #4
    Om någon vill veta så har jag kommit på felet på saaben min. Efter att jag motortvättat så har det blivit kass kontakt nånstans. Ska precis och hitta det felet. För alla de 3 felen jag har, de hör ihop, antingen finns de alla 3 eller inget fel alls. Kan vara i skon till ABSen, tydligen kanska vanligt efter motortvätt, lr nån jordpunkt. Ska jag nog hitta idag.
    //Dennis...
    900SET- 96 Gubbedition

Liknande ämnen

  1. Hjälp!!! Problem med tomgång.
    Av ducati1000ss i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 21:41
  2. Svajande ladd på tomgång. Läckande AV?
    Av bart112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 18:53
  3. Ladd/värme problem!*hjälp*
    Av Turbofan1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 13:39
  4. Problem med NG900T
    Av NORLUND i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •