Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fixa till lackskador

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    43

    Fixa till lackskador

    Hejsan, hade tänk fixa lite med bilen i helgen. Har fixat färg och grejor så nu behöver man bara lite tid för att få det gjort.
    Har lite frågor. På lacken inne i dörren, behöver man klarlacka det efteråt? Är det inte bara grundat?
    Har fått en del dörrar uppslagna på bilen på en sidan. Så på högerdörren är där ett par märken ca 2-3 cm långa. Man ser att det är nästan vitt där det är skadat, kan man bara ta lite färg på en liten pensel och måla i det lilla utan att det syns allför mycket? Eller ska man behöva slipa bort en del av färgen och grunda och sånt först?
    Spoilern fram har klarlacken släppt på vissa ställen. Kan man bara slipa ner det lite och spruta på ny klarlack så att det blir bra? Har nämligen aldrig fixat med sådant här förr så lite tips hade aldig varit fel
    Bilen är en -00:a så lacken är ju inte i nyskick men den är ju inte helt kass heller, förra ägaren hade den avställd över vintern och sånt så den har väl klarat sig ganska bra.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    43
    Någon som har något tips? Ska göra detta imorron är det tänkt då det är min första lediga dag på 4 veckor

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 403
    vet ju inte hur stora märken du har, men det känns väldigt dumt att börja försöka slipa ner och bättra skadorna med sprayburk, speciellt då du skrev att du inte har en aning om du man ska göra, det är inte lätt att göra så, och brukar inte bli helt bra heller, så är det inte för stora märken skulle jag ha tagit lite färg på en tandpetare el liknande och lagt i där det saknas så det inte lyser om skadan.

    att bara spruta på klarlack där det är dåligt funkar inte, det blir fula matta skarvar, och klarlack på burk är för dåligt för stötfångare, det kommer bli prickigt av stenskott rätt fort.

    känner ju inte dig och vet inte om du lackat nåt förr eller hur petig du är med bilen heller, själv har jag lackat en hel del grejer både med riktigt spruta o burk, men hade jag haft en så pass ny bil som din så hade jag nog övervägt att lämna in den för detta, kostar ju inte så mycket sett till bilens värde.

    är det bara pyttegrejer typ stenskott kan du ju ta en kniv o skrapa rent i skadan sen torka med thinner, peta i lite färg/klarlack precis i skadan bara.

Liknande ämnen

  1. lackskador Saab 9-5
    Av Haddoque i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 18:36
  2. Lackskador främre hjulhus 9-3 -07
    Av Blackfield i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 14:43
  3. Lackskador, tips.
    Av Kimpaaa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 00:20
  4. Plåt/lackskador i Kristianstadtrakten
    Av nickelicke i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 18:14
  5. Lackskador vad göres?
    Av iMPOSTER i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-26, 14:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •